Gå til innhold

MegaRAID i lavprofil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo ikke akkurat en sak beregnet for hjemmebruk, personlig hadde jeg gjerne sett at de snart kom med PCIe-sata-kontrollere. (kontrollere er egentlig alt for dyrt, men noen må man jo ha). Personlig er jeg tom for tilkoblinger, og det er sturselig å bruke PCI når man har ledig PCIe-porter som står og venter på å bli brukt :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Og du har pci-x og eller?

5560236[/snapback]

 

Noen av oss intresserer oss faktisk for annet en l33t h4rdCore g4m3r -HW.. og ja, det er ikke uvanlig å ha pci-x hvis du gjør andre ting en bare å spille(!)

 

Er enig at artikkelen kanskje hører hjemme på HWB.no, men alikevel jeg liker nyheter som dette :thumbup:

Endret av Pedro80
Lenke til kommentar
Hva er båndbredden over pci x? Tenk dere 8x 150Gb Raptorer i striped raid da  :love:  :dribble:

5560282[/snapback]

PCI-X 133 er 133MHz * 64bit bussbredde. Dette gir en båndbredde på 1066 MB/s. En Raptor 150GB gir 60-88 MB/s så 8 slike i ®aid0 vil i teorien gi opp til 480-705 MB/s på sekvensiell lesing av store filer.

 

da snakker vi vel hastigheter?

5560282[/snapback]

... og priser ja, nærmere bestemt rundt 25.000 kr for bare disker + kontroller.

 

Edit: Det var kanskje en porsjon ironi inne i bildet her?

 

Edit2: Du får kjøpe Celeron og integrert grafikk så du får råd til diskene da :p

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det skulle vel gå an å sette en vanlig pci kontroller i pci-x vha en over gang og. Dermed kunne man konstruert produktet slik at det takler mer enn 133mbit trafikk. Dermed kunne man migrert over til pci-x når dette blir aktuelt for ekspansjonskort, og fått fordele det medførte. Hørte jeg en markedsføringside?

Lenke til kommentar
Adapteren inneholder en Xscale-prosessor som tar seg av prosesseringen. Batteri-backup leveres som en ekstra opsjon og kan gjøre dataene som ligger i minnet tilgjengelig i opptil 72 timer ved strømbrudd.

Beklager hvis dette blir for pirkete, men blir det ikke feil å bruk ordet 'opsjon' da dette til vanlig brukes i sammenheng med aksjer. Altså ordet 'mulighet' vil vært mer passende (mener nå jeg).

 

Ellers er jeg enig med noen av de andre her, denne nyheten ville kanskje passet bedre på HWB? Ikke desto mindre så skal jeg innrømme det hadde vært stilig med 8stk 10k RPM disker i RAID-0. ;)

Lenke til kommentar
Beklager hvis dette blir for pirkete, men blir det ikke feil å bruk ordet 'opsjon' da dette til vanlig brukes i sammenheng med aksjer. Altså ordet 'mulighet' vil vært mer passende (mener nå jeg).

 

[pirke mer]

 

"opsjon" er vel bare en fornorskelse av det engelske ordet Option som igjen står for valg/valgmuligheter

 

 

[/pirke mer]

Endret av Omnious
Lenke til kommentar
Er jo ikke akkurat en sak beregnet for hjemmebruk, personlig hadde jeg gjerne sett at de snart kom med PCIe-sata-kontrollere. (kontrollere er egentlig alt for dyrt, men noen må man jo ha). Personlig er jeg tom for tilkoblinger, og det er sturselig å bruke PCI når man har ledig PCIe-porter som står og venter på å bli brukt :)

 

AtW

5560174[/snapback]

 

Se her da Link

Lenke til kommentar
Beklager hvis dette blir for pirkete, men blir det ikke feil å bruk ordet 'opsjon' da dette til vanlig brukes i sammenheng med aksjer. Altså ordet 'mulighet' vil vært mer passende (mener nå jeg).

 

[pirke mer]

 

"opsjon" er vel bare en fornorskelse av det engelske ordet Option som igjen står for valg/valgmuligheter

 

 

[/pirke mer]

5560523[/snapback]

Bokmålsordboka sier:

 

opsjon = rett til å velge først; forkjøpsrett ta o- på noe forbeholde seg forkjøpsretten

 

Så da kan vi legge den diskusjonen død, eller, noen som har lyst å kverulere på det og? :whistle:

Lenke til kommentar
Er jo ikke akkurat en sak beregnet for hjemmebruk, personlig hadde jeg gjerne sett at de snart kom med PCIe-sata-kontrollere. (kontrollere er egentlig alt for dyrt, men noen må man jo ha). Personlig er jeg tom for tilkoblinger, og det er sturselig å bruke PCI når man har ledig PCIe-porter som står og venter på å bli brukt :)

 

AtW

5560174[/snapback]

 

Se her da Link

5560569[/snapback]

 

Hmm, den har jeg ikke sett før, takk for tipset (kasnkje en ide å legge inn PCIe-søk som et alternativ på kontrollerkort i prisguiden). Ser sunsway har en også, men det er en mer eller mindre ubruklig 8I mine øyne da) toporter, som atpåtil koster mer enn PCI-4-porteren, men det er vel i det minste starten på noe bra...

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...