Gå til innhold

Skriveglede fra Sony Ericsson


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
M600 er en av de tynneste 3G-telefonene vi har sett til nå, med en tykkelse på minimale 1,5 cm.

Nesten like tynn som konkurrenten E61 ja :) .. Hva med de andre målene, og vekten?

 

Absolutt grei mobil det her. Skjønner at etter Nokia presenterte E61 så trengte SE en konkurrent.

 

Er dog noen ting som jeg ser folk synes trekker ned på denne telefonen. Først på det visuelle, er den lille firkanten over tastene utrolig stygg. Denne blir brukt til å skrive "M600" eller operatørlogo. Dette kunne vært implementert direkte i dekselet et annet sted, og vært utrolig mye mer finere.

 

Savner også EDGE. Når den ikke har støtte for videosamtale forsvinner mange av argumentene for 3G ovenfor EDGE, og EDGE bør være med for å sikre høyhastighet hvorenn man er.

 

Mangelen på joystick på fronten er også kjedelig. Jog-dial på siden gjør mye av samme nytte, men det blir uvant for mange. Tror av den grunn at mobilen blir vanskelig å navigere og bruke fullt ut med bare en hånd.

 

Men alt i alt en fin mobil, og en grei E61-klon, som ikke helt når opp til sin konkurrent :)

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Mangelen på joystick på fronten er også kjedelig.

5560167[/snapback]

De kunne droppet navnerute til fordel for en femveis blatast, men i motsetning til E61 har den i hvert fall touch-skjerm. Navigering skal ikke være et så stort problem ;)

 

Skjønner fint lite hvorfor halve fronten settes av til en teit logo når denne likegreit kan plasseres elegant over skjermen, om den da i det hele tatt trenger å være tilstede. Bortsett fra rent utseendemessig og mangelen på EDGE og quadband er jeg ganske fornøyd.

Lenke til kommentar
Men alt i alt en fin mobil, og en grei E61-klon, som ikke helt når opp til sin konkurrent :)

5560167[/snapback]

Fin konklusjon arehei, men jeg er ikke helt enig med deg

- For det første er den vesentlig mindre enn giganten E61 som er nesten 7cm i bredden! M600 er ganske lik Siemens SX1 i størrelese.

- Det er nødvendigvis ikke noen E61 klone fordi den blir presentert i etterkant. Vi vet ikke, og får sikkert aldri vite, når M600 ble klekket ut. Jeg tviler sterkt på at SE satte seg ned etter presentasjonen av E61 og sa: "En sånn trenger vi også"

- Joystick: Uvant = kjedelig? De fleste produsenter er på vei bort fra joystick. P800/P900/P910 har klart seg utmerket uten joystick.

 

Men Wlan blir riktignok et savn :(

Endret av Shhhh
Lenke til kommentar

Ja, jeg hadde (som nevnt i en annen tråd) ikke sett på målene før nå. M600 er mye mindre, og ganske lekker :)

 

Skulle da tro at M600 er mye mindre enn SX1. SX1 er ca. 110 ccm, E61 er vel 108 ccm eller noe slikt og M600 er en del mindre enn det.

 

Angående klon eller ikke er det sikkert riktig at M600 har blitt planlagt i lang lang tid. Den er likevel merkverdig lik E61, når det kommer til qwerty-tastatur, QVGA-skjerm, Symbian, osv..

 

Jeg mente ikke nødvendigvis at den trenger joy-stick, men en form for navigasjonstast hadde ikke vært så ille på forsiden.

Lenke til kommentar

Synes telefoner som dette virker veldig spennende. Jeg har ikke noe særskilt behov for kamera, siden mobilkamera stort sett ikke tar gode bilder uansett.

Jeg liker trenden mot slimline, det er ingen ting som er værre enn å ha noe som er formet som et kinderegg i lomma.

 

Også kult med ny memorystick, håper bare de kommer med litt størrelse temmelig kjapt.

 

Edit: Edge får jeg ikke no bra fart med uansett, så for min del kan de bare droppe det på alle modellene sine, men Wi-Fi hadde jo vært kos.

Lenke til kommentar
Interresant! Jeg liker trenden med flatere telefoner med større skjermer og større tastaturer. Men jeg føler at de ikke er helt i mål ennå når den kommer uten kamera.

5560717[/snapback]

Nå skal jeg ikke uttale meg skråsikkert angående M600, men kan dra parallellen til E61. I slike mobiler så unnlater de gjerne å ha kamera, for mange bedrifter velger bevisst telefoner uten kamera ved inngåelse av store avtaler. Regner med at dette, samt størrelse og pris, er noe av tankegangen bak avgjørelsen om ikke å ha kamera i M600.

Lenke til kommentar
Synes telefoner som dette virker veldig spennende. Jeg har ikke noe særskilt behov for kamera, siden mobilkamera stort sett ikke tar gode bilder uansett.

Jeg liker trenden mot slimline, det er ingen ting som er værre enn å ha noe som er formet som et kinderegg i lomma.

 

Også kult med ny memorystick, håper bare de kommer med litt størrelse temmelig kjapt.

 

Edit: Edge får jeg ikke no bra fart med uansett, så for min del kan de bare droppe det på alle modellene sine, men Wi-Fi hadde jo vært kos.

5560485[/snapback]

 

en ny memorystick er absolutt ikke kult, det kommer jo nye minnekort typer 10 ganger i året jo. hvis man kjøper et kort til en tlf nå så får man ikke brukt det på en tlf man kjøper året etter.

Lenke til kommentar
Fått en del ålreite live-bilder her:

http://www.se-community.com/album.php?album_id=434

 

Må si jeg liker telefonens utseende, bortsett fra branding-området.

5563840[/snapback]

Fine bilder :)

 

Må si meg veldig enig angående utseende. Håper bare det kommer utgaver med "Sony Ericsson" i feltet og ikke Telenor eller noe annet tull.

 

La også merke til hvor skremmende lite M2 kortet er... :ohmy:

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på qwerty, qwertz og yzerty?

5567307[/snapback]

Forskjellen er plasseringen av tastene på tastaturet. Hvis du leser de 6 første bokstavene fra øverst til venstre på PC-tastaturet ditt så er står det med veldig høy sansynlighet qwerty. Denne rekkefølgen gir navnet på tastaturet. Noen få har dvorak-tastaturer men qwertz og yzerty har jeg ikke hørt om før.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...