Gå til innhold

Bærbar-grafikk i stasjonære


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Samtidig vet vi at grafikkbrikker for bærbare maskiner er designet for å ha et lavt effektforbruk og utvikle lite varme. Det betyr igjen mulighet for støysvak operasjon."

 

Hvorfor er det da en vifte som sikkert ikke er lydløs på hver av disse skjermkortene?

 

Mitt 7800 GTX har en vifte som er tilnærmet lydløs...

Lenke til kommentar

Glimrende! Dette er det mange som har ventet på. Stillegående skjermkort (uten å trenge støyende kabinettvifter eller plasskrevende og vedlikeholdskrevende vannkjøling). Endelig har i hvertfall en produsent skjønt ønsket. :thumbup:

 

Jeg håper tilgjengeligheten blir bra.

 

Men noe kritikk må jeg komme med: ;) Rart at kortet er så langt og hva i all verden gjør strømpluggen i bakkant? PCIe-x16-porten kan jo levere hele 75W så jeg ser ikke vits med den strømpluggen i tillegg. Hver MXM-modul har da neppe over 37,5W TDP. Og hvorfor har de satt bittesmå ineffektive og støyende vifter på en løsning der hele poenget er lydløshet? Hvorfor legger de ikke heller med en stor passiv aluminiumskjøler?

Lenke til kommentar
Glimrende! Dette er det mange som har ventet på. Stillegående skjermkort (uten å trenge støyende kabinettvifter eller plasskrevende og vedlikeholdskrevende vannkjøling). Endelig har i hvertfall en produsent skjønt ønsket. :thumbup:

 

Jeg håper tilgjengeligheten blir bra.

 

Men noe kritikk må jeg komme med: ;) Rart at kortet er så langt og hva i all verden gjør strømpluggen i bakkant? PCIe-x16-porten kan jo levere hele 75W så jeg ser ikke vits med den strømpluggen i tillegg. Hver MXM-modul har da neppe over 37,5W TDP. Og hvorfor har de satt bittesmå ineffektive og støyende vifter på en løsning der hele poenget er lydløshet? Hvorfor legger de ikke heller med en stor passiv aluminiumskjøler?

5544417[/snapback]

 

Det er vel ikke MSI som har montert på de viftene? For kortene kjøper man for seg selv, eller har jeg misforstått?

 

Ellers er jo dette en litt vitiig løsning, litt for mye klunder, og antakelig for dyrt for meg, men det er forhåpentligvis et skritt i riktig retning.

 

AtW

Lenke til kommentar

Spennende og dyr løsning.

 

Blir dette hipt kan det jo bli billigere med MXM kort. -Og blir dette standard, så kommer det vel muligens PCIe kort med 4 stk MXM plasser (to på hver side), og med fire stk PCIe16 spor kam man da kjøre 16xSLI :p

 

Synes det er bra noen tenker litt annerledes.

Lenke til kommentar

De fleste baerbare har faktisk vifter paa grafikk kortene... Noen av dem braaker til og med. Men ved aa sette paa litt stoerre vifter som det ikke er plass til i en baerbar kan kanskje MSI kjoere dem paa lav hastighet med lite stoey. Eller kanskje klokke chip'ene hoeyere.

 

Men som brsseb sier, man faar passivt kjoelte kort billigere som koster mindre og kanske t.o.m. yter bedre enn to 6600 i SLI. Men, om man putter to GO7800 MXM'er i dennne...

Lenke til kommentar
brsseb Postet i dag, 12:44

  Blir litt vel sært dette syns jeg. Man vil jo få et enkelt vanlig skjermkort med både bedre ytelse, kortere og mulighet for passiv kjøleløsning til en BILLIGERE pris uansett. Så dette blir vel for de spesielt interesserte, tenker jeg.

 

Det er hvor mye strøm de bruker som er poenget, og det å skifte ut viftene med en kjøleribbe er sikkert ikke noe stort problem

Endret av micke090
Lenke til kommentar

Bortsett fra at det utvilker mye strøm og liten varme,så ser jeg overhode ikke vitsen med denne løsningen.

 

Yter ikke så alt for bra, og løsninger kommer nok til å være utrolig dyr, MXM kortene er dyre.

Hvilken brukergruppe er det beregnet på egentlig?

Hva er vitsen når man har vanelige skjermkort?

Lenke til kommentar

Er det noe hinder for å lage en variant med to DVI kontakter på et slikt produkt. Hvis det er begrensninger, vil isåfall begrensningen ligge på selve PCIe kortet, eller på støtten disse MXM modulene leverer?

Endret av G
Lenke til kommentar
Hvorfor legger de ikke heller med en stor passiv aluminiumskjøler?

5544417[/snapback]

Tipper det er for fleksibilitetens skyld. Mannen i gata har neppe greie på bytte av kjølefinner/heatpipes. Isåfall burde den være delt opp i to deler, slik at MXM modulene blir uavhengige ved det fremtidige bytte. Det beste ville vel være om du fikk kjøpt hver enkelt MXM modul med passiv kjøling i butikken, men det strider jo igjen litt imot den bærbare visjonen med MXM-konseptet. Du skal jo plugge disse inn i en bærbar vanligvis, og da er jeg litt usikker på om de kommer med den vifteløsningen i det hele tatt. Jeg tipper at MSI kan være den som har montert de to viftene på det avbildete produktet. Nå gjetter jeg selvfølgelig en del på ulike sammenhenger her.

 

Nå har IKKE jeg noe videre greie på hvordan en installerer en MXM-modul, så er det sagt!

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...