Gå til innhold

Omtale av Amped 3 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører du brett sjæl? Jeg gjør det, og jeg spilte mye amped 2 pga der kunne vi kjøre smooth og mer realistisk enn i ssx. SSX blei for crazy, amped kan være crazy det også, men når du kan spille godt så kan du kjøre skikkelig der og få til smoothe tricks og lande i landinger, etc.

 

Så åssen er amped 3 i forhold til amped 2 sånn sett? Jeg har prøvd ssx og det er fortsatt like crazy.

Lenke til kommentar
Kjører du brett sjæl? Jeg gjør det, og jeg spilte mye amped 2 pga der kunne vi kjøre smooth og mer realistisk enn i ssx. SSX blei for crazy, amped kan være crazy det også, men når du kan spille godt så kan du kjøre skikkelig der og få til smoothe tricks og lande i landinger, etc.

 

Så åssen er amped 3 i forhold til amped 2 sånn sett? Jeg har prøvd ssx og det er fortsatt like crazy.

5541234[/snapback]

 

Ja jeg kjører brett selv. Jeg skal være enig i at SSX Tricky var en smule spesielt og SSX On Tour balanserer på kanten av å være "normal" i den forstand, men sistnevnte er et bedre spill enn Amped 3 om du liker å kjøre brett eller ski.

 

Som jeg nevner i konklusjonen tar Amped denne gangen en helt annen vei. Det fokuseres mindre på selve kjøringen og man får nesten aldri følelsen av at man faktisk kjører bra og får ting til å sitte. Det er etter min mening lagt for mye fokus på ting som ikke har med sporten å gjøre - syke ting som i moderate mengder er morsomme, men i lengden tar livet av kjørefølelsen i spillet.

 

Poenget mitt her er at om du kjører brett selv, og ønsker et spill som kan gjengi den følelsen for deg, er Amped 2 et vel så bra alternativ som nummer 3 :)

Lenke til kommentar

"Amped 3 byr på mye underholdning, en flott estetikk og utfører enkelte ting på en flott måte, er nok det siste SSX-spillet å foretrekke – om du vil kjøre brett."

 

Jeg skal ikke sette igang et hylekor her nå, og må vel lære meg å respektere andre sine meniger, men just her så må jeg si meg fryktelig uenig.

Vi har begge spillene i leiligheten, og når det kommer til "om du vil kjøre brett"-delen, så mener jeg definitivt at Amped 3 er det mest tiltalende spillet.

 

SSX-serien gjør alt i dobbel hastighet, over en bane som ofte er imponerende lang. Likevel syntes jeg banene er skremmende lineære (regner med at mange er uenige med meg her) og jeg får aldri den rette følelsen av å kjøre brett (tempoet må nok ta myyye av skylden for nettopp dette).

 

I Amped 3 er tempoet betraktlig lavere, og følesen av å kjøre brett blir derfor langt mer tilstedeværende.

Faktisk syntes jeg spillet er på sitt beste i starten, siden du gjør de fleste bevegelsene tilnærmet likt det som er naturlig hos en "vanlig" brettkjører.

 

Jeg har vanskelig for å tro at folk setter seg ned med SSX for å bare cruise nedover bakken, ta noen 360'er, et par flips, noen grabs, bygge en park, se hvordan kjøreren utfører bevegelsene etc.

 

Storyen er tydeligvis henta fra en av syretrippene til Jim Morrison, men jeg ser definitivt en sjarm i det :) Vi satt faktisk og gleda oss til Cut-scene'ene, og det kan vel ikke være annet enn positivt..

 

Naturligvis er jeg smertelig klar over at jeg ikke har flertallet med meg når jeg sier at Amped 3 er et mye bedre spill enn SSX, men om noen der ute er usikre på valget mellom disse to spillene, så er det definitivt en mulighet for at du personlig kommer til å gi Amped en høyere score enn 6/10.

Lenke til kommentar

Amped 3 var årets største skuffelse i spill-verdenen. Jeg elska de 2 første spillene i serien, da jeg fikke n følelse av at jeg hadde FULL kontrol over hva jeg kunne gjøre, men her mangla det jo TOTALT! Følte at jeg spilte en fucked-up utgave av SSX. Men vil jeg spille crazy-boarding, så drar jeg fram ssx.

 

Spilte i 30 minutter, så gikk spille ti hylla igjen. Noen som vil kjøpe billig? Er som sagt LITE brukt.

Lenke til kommentar

Vil si meg veldig uenig i anmelder her, for de som kjører brett, og vil ha opplevelsen av å kjøre snowboard på xboxen er Amped 3 et mye bedre valg enn ssx. I amped 3 er i hvertfall bevegelsene veldig realistiske, og Cork'ene, Rodeo o.lig, som manglet i Amped 2, ser helt fantastiske ut i Amped 3. Så det anmelder sier om at man burde kjøpe SSX hvis man vil kjøre brett er bare sprøyt mener nå jeg. Får ikke noe som helst brettfølelse av å spille SSX, mens av Amped får man faktisk lyst til å dra ut å kjøre..! At Amped 3 har alle årets snowboard, klær osv skader jo heller ikke følelsen av å kjøre brett på ordentlig..

 

Så er enig med Gorthaur, kjører du brett, og vil ha et brettspill lignende Amped 2 kjøper du amped 3, herregud, ssx er jo så langt fra realistisk snowboarding du kan komme..!!

 

til anmelder, mener du at å spenne av seg brettet og snurre det flere ganger rundt hodet gir en realistisk følelse av å kjøre brett har jeg ikke helt fulgt med på progresjonen innen sporten her... :!:

Lenke til kommentar

Amped 3 er et mye bedre spill enn SSX, når det kommer til følelse og atmosfære.

Forstår heller ikke folk som klager over kontrollen, jeg har ihvertfall kontroll over hvilket triks jeg utfører.

 

Men det er også minuser med Amped 3. Savner virkelig en solid flerspiller del, den er latterlig i spillet.

Lenke til kommentar
Poenget er at SSX serien fanger det morsomme med Snowboarding mens Amped fanger det irritable.

Kjører brett selv og syns Amped er ett latterlig dårlig snowboardspill.

5565541[/snapback]

 

Kan du ikke utdype dette litt?

Smak er som alle vet forskjellig, men jeg er bare nyskjerrig på hva du mener gjør SSX til et spill som tydeligvis er flere hestehoder foran Amped?

 

Tempoet? Triksene? Banene? Grafikken? Utstyret?

 

Det er helt ærlig ikke noe som tiltaler meg med SSX, dessverre, men jeg kan ikke si at det er annet en facsinerende at snowboardere ser så forskjellig på disse to spillene :)

Lenke til kommentar

Beklager at jeg er sen i responsen.

 

Gorthaur og HFL: Når det refereres til mine siste ord i omtalen; "om du vil kjøre brett", mener jeg med dette ikke nødvendigvis at SSX On Tour er så himla realistisk, men i mine øyne fokuserer mer på selve brettkjøringa.

 

Jeg synes at Amped 3 inneholder litt for mye av "alt rundt", og det hadde vært vel og bra om dette hadde fungert skikkelig. Dessverre føles både snøscootere, akebrett og hangglidere noe halveis gjennomført, og det tar fokuset vekk fra det som kunne vært gjort bedre - delen med brettet på beina.

 

Som jeg nevnte i mitt innlegg ovenfor, er nok Amped 2 blant de mest "realistiske" snowboardspillene i sin kontekst. Spill nummer 3 synes jeg blir for lett og mestringsfølelsen, som jeg finner blant de viktigste tingene med å kjøre brett, er nesten fraværende.

 

Poenget mitt med omtalens siste setning er å belyse at hvis det står mellom de to serienes nyeste kapitler, ville jeg denne gangen valgt SSX :)

Endret av EmmJay
Lenke til kommentar

EmmJay: Takk for saklig og godt svar :)

 

At ting kunne blitt gjort bedre med Amped 3 er jeg klart enig i.

Men scooter, akebrett og hangglidere er faktisk det jeg føler at gjør spillet ekstra morro, samt forlenger spillbarheten med et godt antall timer.

Men, når det er sagt, så kunne det godt vært mer fokus på vanlig kjøring i "oppdragene" man får. Kitty-Cleanup må være noe av det mest frustrerende jeg har opplevd! Mangel på en skikkelig multiplayer trekker jo naturligvis også ned.

 

Uansett misunner jeg ikke deg å skulle karaktersette et spill som det her.

Er faktisk et fåtall spill jeg vet om der folk er mer uenige om hvor godt spillet er.. Mange av vennene mine elsker det, mange "hater" det.

 

Men, av fare for å gjenta meg selv: Er du i tvil om du skal kjøpe det eller ikke: Test det! Kanskje du er en av oss som storkoser seg med Amped 3 :D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...