Gå til innhold

Flere feil i IE-beta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sant nok. Ingen er helt feilfrie, men noe har ALLtid flere feil(IE).

 

Nå er jeg en flittig bruker av både firefox, opera og inntil i går Ie, og jeg mener det er flott at Microsoft fyller hullene til mange feil som har vært tidligere.

 

Men å si at Ie "alltid" har flere feil....? :nei:

Lenke til kommentar
De har jo ikke (med overlegg selvfølgelig) fikset den alvorligste feilen da, at IE ikke klarer å rendre nettsider riktig :roll:

5539587[/snapback]

Jepp, I.E. er fortsatt ikke kompatibel med HTML-standarden. Det er en svakhet i seg selv.

 

Men angående sikkerhetshull og andre problemer så er det helt normalt. Særlig i en beta-utgave. Så mobbingen av I.E. på grunn av det er et ganske tomt argument.

 

Men det blir spennende å se om I.E. klarer å hente inn det enorme forspranget som Opera og Firefox har hatt i lange tider. Jeg har mine tvil, men er åpen for at det faktisk kan skje.

Lenke til kommentar
sant nok. Ingen er helt feilfrie, men noe har ALLtid flere feil(IE).

5539052[/snapback]

I 2005 hadde faktisk Firefox 3 ganger så mange feil som IE. Bare se her.

Internet Explorer er listet med 50 sikkerhetsfeil, mens Mozilla Firefox har hele 150 feil på listen. Norske Opera er bare nevnt 25 ganger.

Lenke til kommentar
Heisann. Vil påpeke at det er stor forskjell på «feil» og sikkerhetshull. I tillegg vil det ofte ta lengre tid å finne feil i programmer som er closed-source enn open-source.

 

Richie, statisikker kan lyge, noe den gjør i dette tilfellet.

5541618[/snapback]

Jada, er klar over det. Ville bare påpeke at det ikke bare var IE som hadde feil/sikkerhetshull.

 

Og det at det er feil i en beta er jo helt normalt. Det er jo meninga at dem skal få luka ut de fleste feilene før sluttproduktet slippes.

Lenke til kommentar

Det som virkelig hadde vært interessant var hvis noen tok en prøvetur med IE7 og lista mange av rendering-feilene den har..

 

f.eks. kan jeg jo nevne at den nekter å vise :hover på elementer i det hele tatt.. ikke engang <a> .. oO

 

DET ville vært interessante "bugs" fra en BETA utgave..

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar
hehe.. typisk IE! alltid feil på.. skjønner ikke at folk ikke bruker FirefoX i steden for! Bedre koding, bedre sikkerhet.. alt er bedre!  :thumbup:

Vi snakker tross alt om en betaversjon av IE7 her. Firefox har hatt nok problemer selv, og 1.5 sluker jo minne som bare det. Og 1.5 er ikke engang en betaversjon.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt IE 7 i 3 fager nå og er svært fornøyd!

Det eneste jeg har opplevd av "feil" er at nettradion til NRK ble mongo!

 

Synes det er en enklere design sm er lett å forstå - det eneste er at de vanlige stop/oppdater/hjem har fått minde knapper og ny plassering, me dette er en tilvenning:)

 

Totalt likte jeg den nye IE - bare alt kommer på plass, rent teknisk, kommer jeg aboslutt til å like den nye :D

Lenke til kommentar

Heisann. Bare fordi om en diskett får ei ny og finere innpakking, betyr det ikke at den egner seg bedre til å overføre bildefiler fra et 6mega pixler kamera fra A til B.

 

Det samme gjelder med IE7. Dessverre samme sak, (til en stor grad) samme rendering engine, forhåpentligvis bedre sikkerhet (men det veit vi alle ikke er sant, kommer til å dukke opp bugs her og der i mange år framover). Du kan jo fks se på screenshots av acid 2-testen i IE7 og sammenlikne med IE6, så ser du hva jeg mener.

 

Sorry, ofstad, jeg ønsker ikke å gå til personangrep, men du har virkelig ikke fulgt med på teknologifronten. IE7 er virkelig ikke god.

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Noen liker ditt og andre liker datt. Smaken er som baken veit du! Og jeg er helt enig med ofstad. Digger det nye minimalistiske designet. Jeg har også prøvd en masse nettlesere og synes både ie6 og ie7 er bedre enn alt annet. Etter det synes jeg Konqueror, så Firefox og så Netscape.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...