Gå til innhold

Symantec med ny sikkerhetsløsning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er helt enig i at Symantec NAV (Norton Antivirus) bruker alt for mye systemressurser. Symantec har en boot CD sammen med NAV (ihvertfall i SystemWorks pakken). Med denne kan du skanne systemet ditt for virus. Er ikke helt sikker på om Symantec NAV er i stand til å fjerne virus godt nok på et tidlig nok stadium. Av og til når du har en infeksjon så blir du henvist til en side med råd for manuell fjerning. Dette innebærer jo gjerne registerendringer som mannen i gate ikke helt har kunnskap nok om å sysle med. Det synes jeg er for dårlig av et antivirus produkt.

 

Tanken med boot CD er jo genial. Men hva med oppdateringer for virus infeksjoner. Synes dette boot CD konseptet nesten kun har noe for seg om det hadde vært "ISO images" som du kunne brent til CD plate hver uke, tilgjengelig som nedlastning fra www.symantec.com

 

Noen som vet om de har en slik ISO image tjeneste? Eller om noen av konkurrentene på antivirus har både boot CD og ISO image tjeneste, som i tillegg er i stand til å virkelig fjerne virusene når du trenger slik hjelp?

 

Dette er noe jeg virkelig savner. Tenk så mange flere mennesker som kunne blitt hjulpet. Ta med CD'en til dine venners infiserte PC'er for å hjelpe dem. Det hadde jo også vært greit om et slik produkt ga deg tilgang til harddisken med verktøy for sikkerhetskopiering av viktige filer.

 

Et moment i en slik sammenheng er piratkopiering. Det får de jammen meg tåle litt av. Synes det er viktigere at slike produkter blir utviklet slik at folk kan få PC'ene sine opp å gå igjen. Symantec får heller satse på kvalitet i opprenskningsverktøyet sitt slik at nye potensielle kunder som fikk hjelp av et slik produkt også er villige til å kjøpe fast lisens etterpå fordi de ble imponert av den hjelpen "de (kanskje) fikk".

 

Konkurransen er hard nok fra før i antivirus markedet, så slike produkter mener jeg er sårt tiltrengt for å lykkes skikkelig, og holde på kundene. Det finnes jo gode gratis alternativer til Symantec sitt NAV allerede. Bare les alle omtalene som har vært om slik programvare (både hos Programmer.no og på andre websider).

 

Tror ikke piratkopiering ville kverket finansene til et selskap som Symantec hvis kundene satt igjen med et godt inntrykk. Fornøyde kunder er det beste for suksess!

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...