Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Prosjekt Toxic Waste Shroud

For Black Ice Pro III

 

[klikkabzerktrippelshroudv11cus.jpg

 

klikkabzerktrippelshroud2v11cu1.jpg

 

klikkabzerktrippelshroud3v11cu.jpg

Her er noen 3D tegninger med dimesjonene som var planlagt.

En stor takk til chase som laget tegningene for meg

 

Det skal graveres Toxic Waste på begge de lange sidene, og logoen på de korte sidene.

Så skal jeg borre hull slik at det er mulig å plassere noen leds inni.

 

toxicwshrudcustom4ma.jpg

Jeg skulle lage en model til hvordan jeg skulle kutte plexien, og hvem tror du ble forbanna når plexiplaten var et par mange cm for kort?

Så det endte opp med at shrouden ble 6,5 cm høy i stede.

 

toxicwshrud2custom4sx.jpg

Her har jeg satt en planke og noen tvinger på båndsaga for å få helt rette kutt :thumbup:

Jeg kuttet platen i 27x49cm, det er foresten en 2mm tykk plexiplate.

 

toxicwshrud35ckgn1.jpg

Så testet jeg litt på avkappet

 

toxicwshrud45axjh7.jpg

Så måtte jeg teste ut hvordan plexien ble hvis den ble alt for varm da.

 

toxicwshrud05custom6jt.jpg

Markering er nøye, her har jeg ikke en gang tegnet alt som skal tegnes.

 

toxicwshrud06custom1lm.jpg

Her holder jeg på å kutter ut festene til radiatoren.

 

toxicwshrud07custom1sp.jpg

Her er platen ferdig utkuttet, men det ble et litte feilkutt. Dette var pga. dårlig markering. For når jeg snude platen opp ned for å få til å kutte der så tok jeg feil av to streker, så det ene festet ble visst 1cm bredt i stede for 1,5cm som planlagt.

 

toxicwshrud08custom4ip.jpg

Så Markerte jeg opp resten av strekene, jeg brukte en 120mm vifte for å tegne kvadratene til viftene. Så fikset jeg en diagonal i kvadratene og satte viften og en klemme på, så boret jeg det ut med en 3mm bor.

Men husk å ha noen planker under, eller så vil hullene du borrer bli revet opp når du går igjenom det siste stykket i plexien.

 

toxicwshrud09custom8we.jpg

Så vil jeg anbefale å forbore med en 3mm bor eller lignende, så har du noe å sikte etter. For når du kommer med et 110mm hullbor er det ikke lett å se hvor du plaserer sentret av borrer.

 

toxicwshrud10custom5fd.jpg

Etter et halvt hull så måtte batteridrillen gi opp :realmad: jeg gikk tom for strøm på nesten begge batteriene, pluss at den ble for pinglet til et 110mm hullbor da. Og jeg fant ikke den andre drillen, kun det ene batteriet til den. Så da gikk jeg å hentet slagboren :whistle: Og da gikk det som smurt.

 

toxicwshrud11custom4tb.jpg

Så borret jeg til radiatorfestene.

 

toxicwshrud12custom1rk.jpg

Så skulle jeg starte bøyinga, jeg fikk bøyd to av festene før varmluftspistolen gikk til helvette.

Jeg brukte to sponplater som jeg kuttet og to klemmer til å holde dem sammen. Så brukte jeg en til å holde det fast i bordet.

Jeg brukte også en palnke til å bøye plexien med da.

Det festet som er markert med en rød runding er også bøyd ;)

 

toxicwshrud13custom7xn.jpg

Her er da varmluftpistolen, plastiken begynte å smelte. Pluss at jeg hørte at det tok fyr innvendig i pistolen, så jeg tar ikke sjangsen på å bruke den noen mer. Tror jeg kjøper en ny snart da. Tipper det blir gjort noen graveringer i mellomtiden da.

 

Ting som gjennstår:

- Gvarere på tekst og logo

- Bøye resten av plexien

- Bøye noen beslag for å skjøte sammen de 4 kantene som kommer til å møtes når plexien bøyes.

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bra ut dette, synd med alt verktøyet som tok kveld på den ene eller andre måten. Shit happens :p

Synes du er litt modig som tar sjangsen på 110mm hullbor som skal på plexi med slagbormaskin, men om du trykker lett skal jo det gå fint, noe det ser ut som om det gjorde ;)

Gleder meg til resten, er ikke ofte noen bøyer plexi når de modder :thumbup:

Lenke til kommentar

Takker for alle kommentarene :D

 

@sigen: Neida, gikk finfint med slagborren på full guffe :cool: Eller det var vel det nermeste du kommer en slagbor da, er en elektrik bor av et eller annet slag. Jeg fant verken slagboren eller den andre batteridrillen :mad:

 

@prog master: Takker, nevnte jeg at det var chase som har laget dem? :hmm:

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
Det er sigen, ikke siggen ;)

Full guffe på slagboren burde smelte plexi'en e.l, men om du fikk det til er det jo ikke noe prob.

5519631[/snapback]

Beklager, gikk litt fort i svingene. pluss at det det flate tastaturet jeg brukte i går er ikke no tess.

 

Nja, plexien ville lett smeltet hvis den var litt tykkere tipper jeg. Som jeg sa er det ikke direkte slagdrill da, det er vel det som kommer før slagdrill (litt svakere)

Men det kunne gått ille da, men men da vet jeg at den el. drillen kan brukes på 2mm plexi :w00t:

Lenke til kommentar
Spansk :p haha;p

 

Men når kommer du videre med dette? Veit det ikke har gått så lang tid men akkurat nå skjer det IKKENO her ;p

5523454[/snapback]

Tja, skal se om jeg får gravert litt på den i morra. Så må jeg bare få lånt en varmepistol til å bøye resten av plexien, lage noen beslag av plexi også da. Så har en en liten bit med noe alu liggende som jeg skal prøve å gravere dette på og feste det med sikaflex.

 

Så alle graveringene burde være ferdig i morra.

 

Så blir hele greia ferdig når jeg får lånt en varmepistol da ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...