Gå til innhold

WD leverer 500 GB-disk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*gjesp*

 

De har mye å ta igjen. Har skjedd latterlig lite på størrelsesfronten i det siste. 400GB er fremdeles endel dyrere pr GB enn 200/250/300/320GB. Så det vil ta laaaang tid før vi vil se 500GB til fornuftige priser. Får håpe det skjer en aldri så liten revolusjon, men jeg er pessimist...

Lenke til kommentar
Veiledende utsalgspris har blitt satt til 349,99 amerikanske dollar

Hvorfor ikke bare skrive 350$? Ikke bare sparer man tre tegn, men man gjør tallet mer lesbart også. Det er neppe noen som kommer til å krangle på feilmarginen på 1 cent likevel.

 

Ellers vil jeg ønske WD velkommen etter. Håper disse får presset de alt for høye prisene på 500GB-diskene til Maxtor, Seagate og Hitachi nedover.

 

Jeg lurer på når 600GB harddisker kommer? Det må vel være rett rundt hjørnet nå?

 

Synd prisen på 500GB diskene er så høy. Man får 3 x 250GB + controllerkort til prisen av en 500GB..

5506039[/snapback]

Jeg synes det er rart at produsentene heller vil selge 2 komplette disker med kretskort, "boks", cache, motor ++ i stedet for å bare legge til et par plater og noen lesehoder i en disk. Det må da være billigere å produsere en harddisk med 4 plater enn to harddisker med 2 plater i hver.

 

PS. Jeg korrigerte grambit (gb) til GigaByte (GB) i innlegge ditt.

Lenke til kommentar
*gjesp*

 

De har mye å ta igjen. Har skjedd latterlig lite på størrelsesfronten i det siste. 400GB er fremdeles endel dyrere pr GB enn 200/250/300/320GB. Så det vil ta laaaang tid før vi vil se 500GB til fornuftige priser. Får håpe det skjer en aldri så liten revolusjon, men jeg er pessimist...

5506035[/snapback]

 

 

 

Enig, er det ikke slik at hardisker er noe av det utstyret det har skjedd minst med de siste årene, jeg vil snart ha ram disk elns :love:

Lenke til kommentar
Synd prisen på 500gb diskene er så høy. Man får 3 x 250Gb + controllerkort til prisen av en 500gb..

5506039[/snapback]

Enig, prisene på disse diskene må ned ganske mye. Å betale over 3000kr for en disk på 500 GB er nesten som å la seg selv bli ranet, dvs med mindre man har helt spesielle behov og ikke klarer seg med 2x250/300GB eller liknende. Selv har jeg 8 disker i kabinettet mitt som jeg har akkumulert over flere år, disse burde vært skiftet ut(og antallet redusert), problemet er at de fleste av dem er på 200/250GB, så kostnaden ved å skifte dem ut og samtidig bli kvitt noen av dem er for øyeblikket for høy(vil ikke miste kapasitet, helst øke). Hadde 400 GB kostet i underkant av 1500, så hadde jeg nok kjøpt ett par slike, helst 500GB da, men med dagens utvikling mht kapasitet, så vil det nok gå en stund før det er realitet...

Lenke til kommentar

Hva er det folk klager på egentlig? Det er jo ingen skjult hemmelighet at den raskeste/største komponenten i en serie er mye dyrere enn de mindre modellene i forhold til hva man får igjen for det.

 

"Prisen på en FX-57 er altfor høy, de må gjøre noe med det snart! Man får jo 5 stk. 3200+-prosessorer til samme pris! Huff a meg!"

 

Jeg syns heller det er betryggende at noen produsenter ligger etter, så de heller får til en stabil serie på 500GB, der de forhåpentligvis har lært av produksjonsfeil og barnesykdommer hos konkurrenter.

 

Samsung ligger vel bare på 300GB nettopp fordi de bare vil ha 2 plater i diskene sine, eller er dette feil? Kanskje Simen1 kan rette meg der :)

Lenke til kommentar
Deler heller data over 2X 250GB enn en på 500GB, tekninsk feil og bingo... :whistle:

5506046[/snapback]

 

2*250 er i utgangspunktet ikke sikrere enn en 500 GB om man antar sannsynligheten for diskkræsj på en 500 GB-disk er like stor som en 250 GB.

 

Ellers er jeg enig med mange her, det går tregt framover, de 8 siste diskene jeg har kjøpt har vært 250, i dag hadde jeg nok kjøp 300, men det går allikevel alt for sakte opp.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er det blårussen eller ingeniørene som har skylden for stagneringen av diskutviklingen da? For meg virker det som begge deler, teknologisk begynner harddiskene å krype mot en grense for hva som er mulig med dagens forutsetninger og økonomisk ønsker vel produsentene å selge flest mulig lavere spesifiserte disker før bedre modeller slippes..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...