Gå til innhold

Siemens CF110


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint å se at Amobil forstår at CF110 er ment å være enkel, billig og ikke klager på mangel av kamera, BT osv som visse andre sider gjør.

 

Jeg har sluttet å kjøpe alle nye Siemens-modeller, men en CF110 har jeg fordi den er såpass lekker og hendig.

 

Står forrsten 'NA' på terningene og også '(får ikke inn benchmark!)' midt inni der jeg ikke tror det skal være :)

Lenke til kommentar

Ser ut som en fin mobil dette :) Sjelden jeg har sett så mye skryt på byggekvalitet før. Jeg undres imidlertid over hvordan skjerm kan få en 5er når oppløsningen er så lav? Det finnes da endel billigmodeller med høyere skjermoppløsning enn dette, skal de automatisk få 6 når de stiller i prisklassen 1000-1500? Eks nokia 6060 som jeg mener befinner seg i samme klasse, det samme gjelder en rekke billigmodeller fra samung. Om at trådløs teknologi får en 4er undres jeg også over da alt som må kunne regnes som trådløs teknologi enten mangler eller er på et minimum?

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar
Ser ut som en fin mobil dette :) Sjelden jeg har sett så mye skryt på byggekvalitet før. Jeg undres imidlertid over hvordan skjerm kan få en 5er når oppløsningen er så lav? Det finnes da endel billigmodeller med høyere skjermoppløsning enn dette, skal de automatisk få 6 når de stiller i prisklassen 1000-1500? Eks nokia 6060 som jeg mener befinner seg i samme klasse, det samme gjelder en rekke billigmodeller fra samung. Om at trådløs teknologi får en 4er undres jeg også over da alt som må kunne regnes som trådløs teknologi enten mangler eller er på et minimum?

5505661[/snapback]

Er helt enig med "Bamsemoms" Hvordan i alverden kan denne telefonen få terningkast 5!! på skjerm og menyer? 130x130 pix?!

Også skriver dere hvor uhorvelig treige menyene er, men allikevel blir det terningkast 5!?

Lenke til kommentar

en type telefon jeg har savnet i markedet.

 

Produsentene fokuserer alt for mye på ekstra dill du egentlig ikke har behov for. Og mange ikke har noe ønske om å betale for, inkl meg.

 

Jeg har mp3 spiller til musikken min, bedre å spare strømmen på mobilen til å snakke i den. Jeg har høykvalitets digitalkamera, som tar mye bedre bilder enn hva mobiler flest gjør, ja jeg har det faktisk med meg som oftest når jeg er ute.

 

Så hva jeg er ute etter i en telefon er at jeg kan snakke i den over tid, dvs, batteri, at det kan skrives sms osv, og gjerne bluetooth for å koble til bærbare. Men utenom det klarer jeg meg, men vil ikke kjøpe billig telefoner som jeg må kjøpe 4 i året av.

 

og som andre har nevnt, denne telefonen er liten av dimensjoner.

 

Høyde:8.3 cm

Bredde:4.5 cm

Tykkelse:1.8 cm

Vekt:76 gram

Lenke til kommentar
en type telefon jeg har savnet i markedet.

 

Produsentene fokuserer alt for mye på ekstra dill du egentlig ikke har behov for. Og mange ikke har noe ønske om å betale for, inkl meg.

 

Jeg har mp3 spiller til musikken min, bedre å spare strømmen på mobilen til å snakke i den. Jeg har høykvalitets digitalkamera, som tar mye bedre bilder enn hva mobiler flest gjør, ja jeg har det faktisk med meg som oftest når jeg er ute.

 

Så hva jeg er ute etter i en telefon er at jeg kan snakke i den over tid, dvs, batteri, at det kan skrives sms osv, og gjerne bluetooth for å koble til bærbare. Men utenom det klarer jeg meg, men vil ikke kjøpe billig telefoner som jeg må kjøpe 4 i året av.

 

og som andre har nevnt, denne telefonen er liten av dimensjoner.

 

Høyde:8.3 cm

Bredde:4.5 cm

Tykkelse:1.8 cm

Vekt:76 gram

5507950[/snapback]

 

Personlig mener jeg Nokia 1101 er en bra telefon, billig, solid, lang batteritid.

 

AtW

Lenke til kommentar
Syns det var drøyt at den skulle få 5, som mange har påpekt så har den så store mangler at 5 ikke passer i det hele tatt. 3 Ligner mer på et passende karakter.

5508925[/snapback]

 

Hvorfor det?

Skal en mobil som dette til 1000kr uten abon. dømmes opp mot mobiler som koster 5-6000kr med abon. ?. Sånn som jeg ser det har den ikke mangler, men er slik som den burde være. Er på tide at noen mobiler blir små igjen, musikk kan man ha på mp3 spillere, kamera er hva fotoapperater brukes til :)

 

Jeg har hatt over 60 mobiler de siste 5 årene, så jeg gleder meg til å teste en telefon i denne prisklassen da jeg stort sett legger meg rundt 4000kr og oppover på mobiler :)

Lenke til kommentar

Synes denne så fin ut jeg. Både utseende og det faktum at den, som andre har påpekt, ikke har alt mulig unødvendig (for meg) bøll som kamera og så videre.

 

Det dumme med denne telefonen, for min del, er rett og slett det faktum at batteriet varer så kort. I den anledning så vil jeg spørre dere som har denne telefonene, stemmer det med 2 dager som amobil skriver med deres egne erfaringer?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg har en x460 for tiden (forøvrig en veldig grei telefon, har ramlet i bakken flere ganger og har et par stygge skraper og hakk her og der), og på testen amobil.no gjorde av denne sto det også "bare 2 dager" mens min ofte varer i 3-4 dager med min bruk. Det vil si at på de 10 månedene jeg har hatt denne, har jeg hatt 10 timer utgående og 17 timer inngående samtaler.

 

En annen telefon som amobil.no også har gjort en omtale av, er Siemens CF62 (backuptelefonen min). Forsåvidt en grei røver det og, selv om den er treg som et vondt år. Denne fikk amobil sin tester til å vare i 5 dager, mens jeg, med samme bruk som nevnt tidligere, er heldig om jeg klarer å la den gå i 2 dager uten at den trenger lades.

 

En liten ting til sist: Finfin test sånn egentlig. Det som var litt interessant var at jeg leste vg på nett i går og leste tilfeldig testen av CF110. Når jeg leste amobil sin test synes jeg at mange av formuleringene var like, så jeg fant frem vg-testen, og der viste det seg at mobiltestene var LEVERT av amobil.no. Så gratulerer amobil.no med en deal som sikkert gir dere gode penger i kassen ;)

Lenke til kommentar
nå er vel karakteren satt på som følge av prisklassen mobilen havner i, og 5 er derfor en fortjent karakter.

5509015[/snapback]

Det er den absolutt ikke. Siemens har jo selv telefoner til 200kr (AX7x) som har like høy oppløsning på skjermen.

 

Makan til lave kriterier er det lenge siden jeg har sett. Hva er det som trekker den opp fra en "standard" til en 5'er? At skjermen skrur seg på og fungerer?

 

Denne oppløsningen (eller høyere) er temmelig standard - også i denne prisklassen. Med andre ord, er den i utgangspunktet midt på treet.

 

For å vurdere "Skjerm og menyer" må positive og negative sider trekkes frem:

Postive: Lyssterk.

Negative: Lav oppløsing, ikke spesielt pen meny, treg meny

 

La oss ta utgangspunkt i at skjermen/meny er helt standard - da er en 3'er riktig karakter. Siden det her er flere punkter som trekker ned, kan ikke det gis høyere enn 2.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...