Gå til innhold

Crossfire-hovedkort på billigsalg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vifteløst (=lav varmeutvikling) og to PCIe-x16/x8 porter til under 600kr bør virkelig gi Nvidias Nforce4 SLI konkurranse. Jeg er litt lei av at Nvidia har fått være ganske enerådende i dette markedet med ganske så høye priser i lang tid. Jeg kjøpte selv et hovedkort med en PCIe-x16 port med ATI brikkesett for et år siden og har ikke angret på det. Kortet kostet ca 400kr mindre enn det billigste Nvidia-baserte kortet på den tiden som hadde PCIe-x16, 4 SATA-porter, sokkel 939 og annet snacks.

Lenke til kommentar

Jeg hadde uansett gått for ett Asus A8R-MVP (og det gjorde jeg visst også :innocent: ), det er ikke SÅ mye dyrere og er et uhyre bra kort med bare en 'seriøs' mangel - nemlig ingen mulighet for skyhøy vcore, men uansett nok for det 'brede lag' av brukere, resten kan sitte å tukle med sine DFI kort :p

Lenke til kommentar

ecs er Elitegroup ja. De har laget mange andre produkter som faktisk har fått go kritikk. (eks laptopper).

 

Spennende dette for bare / under 600 kr. Litt lei av at Nvidia nforce brikkesettet har tatt så store deler av markedet. Men vi for se hvordan ATI brikkesettet klarer seg på framtidige tester. Dette er sikkert ett produkt man kan satse på og prisen er heller ikke ille. For ikke så mye for 600 kr i forhold til dette hovedkortet som er vifte fri.

 

Noe sier meg at ATI brikkesettet produserer betydelig mindre varme i forhold til nforce brikkesettet. Men ytelsen kan jeg ikke si noe om. Gleder meg til testene.

 

 

gica

Lenke til kommentar

Noe sier meg at ATI brikkesettet produserer betydelig mindre varme i forhold til nforce brikkesettet. Men ytelsen kan jeg ikke si noe om. Gleder meg til testene.

 

 

gica

5496201[/snapback]

 

 

Jeg kan skrive under på att Ati RS480 iallefall produserer laaaaaangt mindre varme enn NF4 ja!

Lenke til kommentar

Noe sier meg at ATI brikkesettet produserer betydelig mindre varme i forhold til nforce brikkesettet. Men ytelsen kan jeg ikke si noe om. Gleder meg til testene.

 

 

gica

5496201[/snapback]

 

 

Jeg kan skrive under på att Ati RS480 iallefall produserer laaaaaangt mindre varme enn NF4 ja!

5496241[/snapback]

 

Hmm, om det er tilfelle at ATI sitt chipset produserer mindre varme, så er jo det bra. Spent på det nye chipsettet til ATI, litt smårusk med den det nåværende chipsettet (men det er det jo på nforce4 også)

 

AtW

Lenke til kommentar
ecs er Elitegroup ja. De har laget mange andre produkter som faktisk har fått go kritikk. (eks laptopper).

5496201[/snapback]

 

ikke så imponert over elitegroup sine læppiser.. billig ja, men her snakker man ikke kvalitet. alle jeg kjenner som har og har hatt elitegroup har hatt diverse plager grunnet dårlig kvalitet på oppbygningen.

Lenke til kommentar
ecs er Elitegroup ja. De har laget mange andre produkter som faktisk har fått go kritikk. (eks laptopper).

5496201[/snapback]

 

ikke så imponert over elitegroup sine læppiser.. billig ja, men her snakker man ikke kvalitet. alle jeg kjenner som har og har hatt elitegroup har hatt diverse plager grunnet dårlig kvalitet på oppbygningen.

5497741[/snapback]

 

 

Jøss, har ett par kompiser med elitegroup maskiner, funker kjempe bra de.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 år senere...

Jeg har 2 PCr, en med AMD Athlon 4400+ x 2 med ESC hovedkort som har AMD brikkesett og innebyget VGA. Og en PC med Asus hovedkort (ikke vga innebygget) med Intel Core 2 Duo E6400.

PCn med ESC hovedkort er mye raskere, og gir øyeblikkelige reaksjoner! Mens PCn med Asus hovedkort som har 1gb. mere ram er myk og tregere. Jeg merker det særlig på internett, enda forholdene er akkurat de samme! Og driverne og biosen er de siste på Asus kortet!

Grunnen til at det ikke selges stort av ESC Elitegroup er at de ikke holder leveringsavtaler med butikkene har jeg blitt fortalt, selv om de er meget gode!

Jeg Hadde 2 PCer før også, en med Epox hovedort og en med Asus. Den med Epox var betydelig kvikkere!

Merkelig at det ikke slår ut i testene, men det er jo bare forskjellige oppgaver som testes!

Og ikke kortet i normal bruk, eller ved surfing på internett.

Endret av Ljg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...