Gå til innhold

Pikselmonster på vei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja ja, megapixelhysteriet går sin vante gang.

5496071[/snapback]

Skjønner ikke hvorfor alle klager på antall mxpl vi har her i Europa. Nokias N80 har -hurra hurra- 3 mxpl, men dette sier ingenting om bildekvaliteten. Oppløsning har noe å si på det ferdige resultatet, men at mange mxpl'er er bra blir som å si at en stil på 15 sider er bra uten å se på innholdet.

 

7,7 mxpl gir vel bilder på 5-6 MB? Om man trenger et så über kamera kjøper man vel heller et dedikert kamera som ikke spiser minne og batteri av telefonen.

 

Spennende, men selv vil jeg ikke ha 2-3 mxpl med det første.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor alle klager på antall mxpl vi har her i Europa. Nokias N80 har -hurra hurra- 3 mxpl, men dette sier ingenting om bildekvaliteten. Oppløsning har noe å si på det ferdige resultatet, men at mange mxpl'er er bra blir som å si at en stil på 15 sider er bra uten å se på innholdet.

Godt sagt. Denne Samsung-telefonen har altså flere megapixler enn mitt semi-profesjonelle digitale speilreflekskamera. Men det spiller jo ingen rolle. Ingen profesjonelle fotografer vil bruke telefonen til å ta bilder med uansett. Produsentene bør heller fokusere på det som virkelig betyr noe - faktisk bildekvalitet; farger, skarphet osv.

 

Men fra et salgsperspektiv er det sikkert ikke dumt av Samsung. Folk flest er jo idioter som sluker store tall og spesifikasjoner uten å tenke.

 

Men det som hadde vært morsomt hadde jo vært hvis Canon/Nikon hadde lansert et seriøst speilreflekskamera med innebygget mobiltelefon.

Lenke til kommentar
Nå kommer produsenten med enda et pikselmonster.

Jepp, pixelmonster er ganske beskrivende.

 

Vi innser først når det kommer til slike saker, hvor mye vi ligger etter Asiatene.. Her hjemme jubler vi i disse dager for 2 mp! :(

5495563[/snapback]

Jeg ser ingen grunn til å sutre. For alt jeg vet gir mobilene med 2 megapixler like bra bilder og samtidig får man inn flere bilder i en gitt mengde minne.

 

Vil ikke telefonene få veldig lagrings problemer?

5496010[/snapback]

Bildene må da ta stor plass?

5496053[/snapback]

Jo, det vil nok fylle minnet rimelig raskt med elendige bilder. Jeg er ganske sikker på at digitale speilreflekskameraer fra slutten av 90-tallet med 2 megapixler gir bedre bilder.

 

Noe slikt som dette? :tongue:

Hehe. :!:

 

Canon-Digital-Rebel-XCP.jpg

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...