Gå til innhold

MPAA tatt i piratkopiering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At de mener de samme reglene de jober for å få folk til å følge ikke gjelder for de selv er ingen bomde. Sånne selskaper har ingen moral, og de er bare opptatt av det de tror de tror gavner de selv, de oppfører seg som en psykopat i selkaps form, og dobbeltmoral er følgelig ikke et overraskende resultat.

 

AtW

Lenke til kommentar
MPAAs advokat hevder at de ikke har gjort noe ulovlig, da amerikansk lovgivning gir mulighet til å ta kopier av materiale som skal brukes i mulige fremtidige søksmål, og hinter sterkt til at MPAA kommer til å saksøke Dick.

 

Den er grei nok, det er ikke snakk om piratkopiering. (hvis en person laget en film om deg som du syntes var særs støtende og vurderte søksmål hadde du også laget en kopi for å sikre deg bevis (spesiellt siden dette etter amerikansk lovgivning tydeligvis er lov).

 

Grunnlaget for det foreliggende søksmålet er derimot mer tvilsomt. Diskriminering av indie filmer samt glorifisering av vold kontra sex (Dette vil jeg si er ett stort problem i USA (som kanskje forklarer noen av tilstandene der bort når det gjelder voldsstatistikk? ) Det hele bunner ut i en gjeng hykleriske kristenmoralister som sitter med kontrollen vil jeg tro...pff!)

Lenke til kommentar

Noe som får meg til å undres er at en dokumentar om dem vurderes saksøkt høres litt fjernt ut, hadde jeg laget en dokumentar om MPAA som på noen form virke som innvadering av MPAA's ansatte ville jeg jo aldri ha sendt den til dem, uten å først sensurere litt, og senere lansere en DC(Directors Cut).

 

Tviler sterkt på at den filmen navngir ansatte i MPAA...

 

Hvis du er interessert i min personlige mening om MPAA utvid spoilern, venligst ikke åpne om du ikke er interessert da den innholder en mening som du kanskje ikke vil like

 

 

Personlig synes jeg at MPAA er noen tullinger og jeg skjønner godt at grupper som Machinea Supremacy har laget sanger som MPAA ( Motion Picture Assholes of America ) noe jeg er ganske så enig i, man skal lete lenge etter noen som skaper mer kvalm i medie verden en disse folkene...

 

 

Lenke til kommentar
Hvis du er interessert i min personlige mening om MPAA utvid spoilern, venligst ikke åpne om du ikke er interessert da den innholder en mening som du kanskje ikke vil like

 

 

Personlig synes jeg at MPAA er noen tullinger og jeg skjønner godt at grupper som Machinea Supremacy har laget sanger som MPAA ( Motion Picture Assholes of America ) noe jeg er ganske så enig i, man skal lete lenge etter noen som skaper mer kvalm i medie verden en disse folkene...

 

 

5494774[/snapback]

Tror de fleste er enige :p

 

Synes det er helt greit at vi har noe som MPAA, men slik som de bruker posisjonen sin, er ikke helt riktig..

Lenke til kommentar
så hver gang jeg blir opprørt av en film og få lyst til å saksøke noen kan jeg kopiere opp filmen og dele ut til venner og bekjente?

5494773[/snapback]

Hvis man er i USA (og dermed under amerikansk lovverk) så er det tydeligvis nok at du har tenkt tanken å saksøke MPAA for å kunne kopiere fritt til venner og bekjente i hensikt av å "samle beviser". (Ikke at jeg skjønner hva fri kopiering har å gjøre med innsamling av beviser, men hvis MPAA kan drive på slik så kan vel andre også drive på slik)

Lenke til kommentar

Da vet jeg i hvertfall hva jeg skal gjøre om politiet banker på døren og vil se innholdet på harddiskene mine: Påstå at jeg har gått rundt og tenkt på søksmål mot halve hollywood, og trengte "kopier" av det søksmålene gjelder. Hvis de lurer på hva grunnen til søksmålene er, sier jeg bare at jeg egentlig har skrevet alle sangene og manusene til alle filmene/tv-seriene jeg har, og at jeg vil ha penger for det. Da har jo saken teoretisk to utfall: A, de tror meg, og jeg er home free, B, de tror jeg er sprøyte gal, stevner meg, hvor jeg får forsvareren min til å hevde at ingen normalt oppegående person ville tro at han hadde opphavretten til alle de filene, og at jeg åpentbart må ha vært sinnsyk i gjerningsøyeblikkene. yay, hurra for det amerikanske rettsystemet :thumbup: .

Endret av Wazu
Lenke til kommentar
så hver gang jeg blir opprørt av en film og få lyst til å saksøke noen kan jeg kopiere opp filmen og dele ut til venner og bekjente?

5494773[/snapback]

Hvis man er i USA (og dermed under amerikansk lovverk) så er det tydeligvis nok at du har tenkt tanken å saksøke MPAA for å kunne kopiere fritt til venner og bekjente i hensikt av å "samle beviser". (Ikke at jeg skjønner hva fri kopiering har å gjøre med innsamling av beviser, men hvis MPAA kan drive på slik så kan vel andre også drive på slik)

5494817[/snapback]

Tenk litt over dette.

Utfall av rettssaker avgjøres ofte av tidligere praksis. Da er spørsmålet om det gagner MPAA å vinne et søksmål, det kan føre til interessante sideeffekter innen andre rettssaker.. :whistle:

Lenke til kommentar
Da vet jeg i hvertfall hva jeg skal gjøre om politiet banker på døren og vil se innholdet på harddiskene mine: Påstå at jeg har gått rundt og tenkt på søksmål mot halve hollywood, og trengte "kopier" av det søksmålene gjelder. Hvis de lurer på hva grunnen til søksmålene er, sier jeg bare at jeg egentlig har skrevet alle sangene og manusene til alle filmene/tv-seriene jeg har, og at jeg vil ha penger for det. Da har jo saken teoretisk to utfall: A, de tror meg, og jeg er home free, B, de tror jeg er sprøyte gal, stevner meg, hvor jeg får forsvareren min til å hevde at ingen normalt oppegående person ville tro at han hadde opphavretten til alle de filene, og at jeg åpentbart må ha vært sinnsyk i gjerningsøyeblikkene. yay, hurra for det amerikanske rettsystemet  :thumbup: .

5495040[/snapback]

Jeg bare lurer på en ting litt innen dette.

Før, så hadde du i norge lov til å laste ned men ikke opp?

og hvis jeg da mens det var lovlig å laste ned, lastet ned masse musikk, filmer osv... vil det da være ulovlig nå? eller har jeg alt på det tørre?

 

OT: Og MPAA har bærsja no j*vli på leggen nå :p

kanskje vi skal gjøre som de alle sammen :p starte en organisasjon som må laste ned alle filmer, spill osv.. for at vi har tenkt på å saksøke de.. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...