Gå til innhold

Mye for lite fra D-Link


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jøss, det var jo spekket med funksjoner for en relativt lav pris. Jeg er spent på å høre om ulemper med denne fra folk som har prøvd den. Hvis det ikke er noen særlige ulemper ser jeg ikke bort i fra at denne blir min første ruter. (Er ikke "Ruter" riktig stavemåte på norsk?)

 

Edit: Etter å ha lest tråden her og sett litt på erfaringer i prisguiden så frister den ikke så mye lengre..

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

alle, og da mener jeg alle D-link Routere som jeg har kommet over (hjelper naboer og slikt) er bare problem boxer av en annen dimensjon.. du må daglig resette (ta strømmen) på dem, du får ofte en ping mot en pc i nettverket på over 500ms og etter på at du har resettet den så får du 1-2 ms i responstid... dette er helt vilkårlig om den har nyeste eller første firmware... styr unna routere med billige brikke sett. legg i noen hundre lapper til å kjøp kvalitet.

Lenke til kommentar
alle, og da mener jeg alle D-link Routere som jeg har kommet over (hjelper naboer og slikt) er bare problem boxer av en annen dimensjon.. du må daglig resette (ta strømmen) på dem, du får ofte en ping mot en pc i nettverket på over 500ms og etter på at du har resettet den så får du 1-2 ms i responstid... dette er helt vilkårlig om den har nyeste eller første firmware... styr unna routere med billige brikke sett. legg i noen hundre lapper til å kjøp kvalitet.

5485481[/snapback]

 

Enten har du et skremmende lavt kunskapsnivå når det kommer til å sette de opp, ellers så har dere klart å kjøpe alle de få routerne med feil på akkurat rundt deg.

 

Er meddriver av familie data firma, og vi selger dlink over en lav sko. De er stabile, enkle å sette opp og billige.

 

Bruker selv dlink med tråløst nett i huset til foreldra, brødrene og mitt eget. Kjører faktisk flere separate nett i et og samme hus også, med en sentral router ut av huset.

 

Har ca ikke hatt noe problemer med dlink routerne, switcher eller tråløse baser de siste 3 årene vi har solgt de.

 

Men man alltids være veldig uheldig, klarte å få 1 doa cpu, 1 cpu med onboard feil og 1 med ytre skader i samme forsendelse, shit happens.

Lenke til kommentar
alle, og da mener jeg alle D-link Routere som jeg har kommet over (hjelper naboer og slikt) er bare problem boxer av en annen dimensjon.. du må daglig resette (ta strømmen) på dem, du får ofte en ping mot en pc i nettverket på over 500ms og etter på at du har resettet den så får du 1-2 ms i responstid... dette er helt vilkårlig om den har nyeste eller første firmware... styr unna routere med billige brikke sett. legg i noen hundre lapper til å kjøp kvalitet.

5485481[/snapback]

 

Enten har du et skremmende lavt kunskapsnivå når det kommer til å sette de opp, ellers så har dere klart å kjøpe alle de få routerne med feil på akkurat rundt deg.

 

Er meddriver av familie data firma, og vi selger dlink over en lav sko. De er stabile, enkle å sette opp og billige.

 

Bruker selv dlink med tråløst nett i huset til foreldra, brødrene og mitt eget. Kjører faktisk flere separate nett i et og samme hus også, med en sentral router ut av huset.

 

Har ca ikke hatt noe problemer med dlink routerne, switcher eller tråløse baser de siste 3 årene vi har solgt de.

 

Men man alltids være veldig uheldig, klarte å få 1 doa cpu, 1 cpu med onboard feil og 1 med ytre skader i samme forsendelse, shit happens.

5485697[/snapback]

 

De fleste D-linkene i prisguiden får relativt hard medfart i brukererfaringene. (Har ikke prøvd de selv, dessuten blander jeg alltid de og linksys :))

 

Ellers synes jeg det er bra de spekker på med funksjoner, alltid bra at flere funskjoner blir vanlige og billig.

 

AtW

Lenke til kommentar
alle, og da mener jeg alle D-link Routere som jeg har kommet over (hjelper naboer og slikt) er bare problem boxer av en annen dimensjon.. du må daglig resette (ta strømmen) på dem, du får ofte en ping mot en pc i nettverket på over 500ms og etter på at du har resettet den så får du 1-2 ms i responstid... dette er helt vilkårlig om den har nyeste eller første firmware... styr unna routere med billige brikke sett. legg i noen hundre lapper til å kjøp kvalitet.

5485481[/snapback]

 

Enten har du et skremmende lavt kunskapsnivå når det kommer til å sette de opp, ellers så har dere klart å kjøpe alle de få routerne med feil på akkurat rundt deg.

 

Er meddriver av familie data firma, og vi selger dlink over en lav sko. De er stabile, enkle å sette opp og billige.

 

Bruker selv dlink med tråløst nett i huset til foreldra, brødrene og mitt eget. Kjører faktisk flere separate nett i et og samme hus også, med en sentral router ut av huset.

 

Har ca ikke hatt noe problemer med dlink routerne, switcher eller tråløse baser de siste 3 årene vi har solgt de.

 

Men man alltids være veldig uheldig, klarte å få 1 doa cpu, 1 cpu med onboard feil og 1 med ytre skader i samme forsendelse, shit happens.

5485697[/snapback]

 

Kan ikke gjøre annet enn å si meg fullstendig enig med deg DArkwIng! Har hatt endel support på D-Link routere, og problemer av det slag som du beskriver var helt vanlig med disse, uansett modell. Firmwareoppdatering kunne fikse problemet i noen tilfeller, men bare i noen. Det har også vært endel problemer med strømadapterene på disse.

Endret av mofopop
Lenke til kommentar
alle, og da mener jeg alle D-link Routere som jeg har kommet over (hjelper naboer og slikt) er bare problem boxer av en annen dimensjon.. du må daglig resette (ta strømmen) på dem, du får ofte en ping mot en pc i nettverket på over 500ms og etter på at du har resettet den så får du 1-2 ms i responstid... dette er helt vilkårlig om den har nyeste eller første firmware... styr unna routere med billige brikke sett. legg i noen hundre lapper til å kjøp kvalitet.

5485481[/snapback]

 

Enten har du et skremmende lavt kunskapsnivå når det kommer til å sette de opp, ellers så har dere klart å kjøpe alle de få routerne med feil på akkurat rundt deg.

 

Er meddriver av familie data firma, og vi selger dlink over en lav sko. De er stabile, enkle å sette opp og billige.

 

Bruker selv dlink med tråløst nett i huset til foreldra, brødrene og mitt eget. Kjører faktisk flere separate nett i et og samme hus også, med en sentral router ut av huset.

 

Har ca ikke hatt noe problemer med dlink routerne, switcher eller tråløse baser de siste 3 årene vi har solgt de.

 

Men man alltids være veldig uheldig, klarte å få 1 doa cpu, 1 cpu med onboard feil og 1 med ytre skader i samme forsendelse, shit happens.

5485697[/snapback]

 

oppsett?? har ikke rørt oppsettet...boksene kuker rett ut av pakken... vanlig default.

og jeg har prøvd det litt dyrere D-linkene og APene deres.. de funker helt fett men de ligger på godt over 900,- og mer. men Routerene til 600,- er bare møkk.

i det tilfellene jeg har hatt problem med D-link er DI-624+ og DI-524 routere disse er ubruklige.. ustabile som søren... de låser seg aldri men over tid så blir det tregere og tregere virker som de ikkje takler mye trafikk, et enkelt "jank" i strøm adapteret så virker dene fint og normalt i en dag eller sånn for så å slakke akterut. det har vært testet med mange forskjellige trådløse kort og maskiner og jeg kan kun se at det er brikke settet i disse D-linkene som er for dårlige

Lenke til kommentar

Vi er altså her på ett brukerforum og hvorfor kommer det folk hit mon tro ? Jo det er for å få hjelp med enkelte problemer men jeg skjønner faktisk ikke hvorfor DLink flames over en lav sko her på forummet .

 

Greitt nok de hadde problemer med siste hardwarerevisjon av DI-624+ som gjorde at det nok rant over for mange av oss men når det eneste man hører er Linksys ... chant chant ... og eneste man da prater om er uorginal firmware og så bortetter så lurer jeg på hvorfor man må kjøpe produkter som ikke virker med orginal firmware .

 

Jeg vet jeg nå kommer til å se innlegg som går på funskjonalitet men jeg forsvarer meg med at store deler av dem som flamer DLink faktisk ikke kan å sette opp boksen og dermed klager på produktet istedet for å klage på sine egne ferdigheter .

Lenke til kommentar

Personlig sitter jeg på en dl-514, og det går ca 250-300gb med data igjennom den hver uke. Og har ikke merket noen problemer, eller at den har blitt treigere over tid. Den kostet vel meg 400 spenn i innkjøpspris.

 

Vet de har slitt med enkelte serier, men å si at du må opp i en prisklasse over 900 kroner holder ikke helt mål. Kan jo være at jeg (og firma) bare har vært veldig heldige, og fått ca bare gode produkter, men tviler litt.

 

Og vet at det egentlig ikke kan kreves av den gjennomsnittlige brukeren, men det å forandre litt på innstillingene gjør ofte underverker for å få ting til å kjøre smooth :)

Lenke til kommentar

hmmmm. da velger jeg Asus.. virker rett ut av boksen... har vært borti både AP og Routere fra Asus... virker prikkfritt . har stått på i 5 mnd uten å bli restartet (en WL-300G) ypperlig rekkevidde og enkel å sette opp. velger ikke D-link før en kammerat har testet den i over en mnd uten problemer :-D

Lenke til kommentar
Vi er altså her på ett brukerforum og hvorfor kommer det folk hit mon tro ? Jo det er for å få hjelp med enkelte problemer men jeg skjønner faktisk ikke hvorfor DLink flames over en lav sko her på forummet .

 

Greitt nok de hadde problemer med siste hardwarerevisjon av DI-624+ som gjorde at det nok rant over for mange av oss men når det eneste man hører er Linksys ... chant chant ... og eneste man da prater om er uorginal firmware og så bortetter så lurer jeg på hvorfor man må kjøpe produkter som ikke virker med orginal firmware .

 

Jeg vet jeg nå kommer til å se innlegg som går på funskjonalitet men jeg forsvarer meg med at store deler av dem som flamer DLink faktisk ikke kan å sette opp boksen og dermed klager på produktet istedet for å klage på sine egne ferdigheter .

5485898[/snapback]

 

Men er det vanskligere å sette opp dlink enn andre ting? Eller tror du dlink er et mer typisk "amatøralternativ"?

 

Ellers må jeg få presisere mofopop at jeg har liten erfaring med dlink selv, jeg bare refererte til brukeranmeldelsene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det var litt svakt skrevet av meg men det viser seg ofte at de som klager på ett produkt i mange , litt for mange tilfeller ikke har fått til å konfigurerer routeren sin slik den skal og dermed klager litt vel mye .

 

Nå har jeg en DI-624+ selv som kjører 100% helt fint men dette er riktignok en litt eldre hardwarerevisjon enn problembarnet . Men skal jeg være riktig så kritisk så kjører faktisk DGL-4300 som jeg har brukt nå i snart 2 døgn noe mere stabilt opp mot min bridged Speedtouch 546i (spesial) mot PCS som igrunn er NGT sitt lille barn her oppe i Romsdalen .

 

Har vel mere med at de kjører PPPoE men nå sporer vi av her .

Lenke til kommentar
Vi er altså her på ett brukerforum og hvorfor kommer det folk hit mon tro ? Jo det er for å få hjelp med enkelte problemer men jeg skjønner faktisk ikke hvorfor DLink flames over en lav sko her på forummet .

 

Greitt nok de hadde problemer med siste hardwarerevisjon av DI-624+ som gjorde at det nok rant over for mange av oss men når det eneste man hører er Linksys ... chant chant ... og eneste man da prater om er uorginal firmware og så bortetter så lurer jeg på hvorfor man må kjøpe produkter som ikke virker med orginal firmware .

 

Jeg vet jeg nå kommer til å se innlegg som går på funskjonalitet men jeg forsvarer meg med at store deler av dem som flamer DLink faktisk ikke kan å sette opp boksen og dermed klager på produktet istedet for å klage på sine egne ferdigheter .

5485898[/snapback]

 

Ustabilitet har ingenting med inkompetanse og gjøre. Har man fått den opp og gå på nettet så er den satt opp riktig.

Lenke til kommentar

Jeg har D-Link 624+. Jeg vil på det sterkeste fraråde alle til å kjøpe den routeren. Jeg vet ikke om det er D-Link eller 624+ sin skyld. Dårlig er den i hvert fall.

 

Den første D-Link 624+ virket ikke i det hele tatt. Prøvde kabel og trådløst. Ikke noe. Fikk tilsendt ny router i post, sendte den defekte tilbake. En uke etter fikk jeg en ny router til... :thumbdown:

 

Den ene av de routerne restarter som et helv... og den andre restarter seg seg mindre. I noen perioder er den helt vill. Noen ganger låser den seg og jeg må kutte strømmen for at den skal skjerpe seg.

 

Har prøvd å skifte kanal på det trådløse, men det er like ille.

Lenke til kommentar
Vi er altså her på ett brukerforum og hvorfor kommer det folk hit mon tro ? Jo det er for å få hjelp med enkelte problemer men jeg skjønner faktisk ikke hvorfor DLink flames over en lav sko her på forummet .

 

Greitt nok de hadde problemer med siste hardwarerevisjon av DI-624+ som gjorde at det nok rant over for mange av oss men når det eneste man hører er Linksys ... chant chant ... og eneste man da prater om er uorginal firmware og så bortetter så lurer jeg på hvorfor man må kjøpe produkter som ikke virker med orginal firmware .

 

Jeg vet jeg nå kommer til å se innlegg som går på funskjonalitet men jeg forsvarer meg med at store deler av dem som flamer DLink faktisk ikke kan å sette opp boksen og dermed klager på produktet istedet for å klage på sine egne ferdigheter .

5485898[/snapback]

 

Men er det vanskligere å sette opp dlink enn andre ting? Eller tror du dlink er et mer typisk "amatøralternativ"?

 

Ellers må jeg få presisere mofopop at jeg har liten erfaring med dlink selv, jeg bare refererte til brukeranmeldelsene.

 

AtW

5485987[/snapback]

 

Sorry AtW, det var DArkwIng jeg skulle referere til. Dette er nå rettet opp i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...