Gå til innhold

Pentium D får nye priser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Oi. :ohmy:

Det var tildels kraftige kutt på noen modeller.. bl.a. 930 ser jo da ut til å bli relativt sett rimelig.

Både 920 og 930 har jo blitt godt mottatt i "klokkemiljøet", hvor det rapporteres om gode ytelser på høy overklokk (med tilstrekkelig kjøling/PSU) :)

Er det en agressiv priskonkurranse på gang fra Intel dette?

Lenke til kommentar
Hmm... har ein Pentium D 830 i dag på Asus P5wd2.

 

3.0 @ 3.6 ghz, lurer på om et er noke og hente på og skifte prosessorn ut med f.eks Pentium D 950 og klokke i veg.

5484741[/snapback]

 

Dersom du får den opp i godt over 4ghz så vil det nok merkes. Men du må vel også bytte hovedkort så vidt eg har skjønt? Så det vil jo koste endel.....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hmm... har ein Pentium D 830 i dag på Asus P5wd2.

 

3.0 @ 3.6 ghz, lurer på om et er noke og hente på og skifte prosessorn ut med f.eks Pentium D 950 og klokke i veg.

5484741[/snapback]

 

Dersom du får den opp i godt over 4ghz så vil det nok merkes. Men du må vel også bytte hovedkort så vidt eg har skjønt? Så det vil jo koste endel.....

5485047[/snapback]

 

"Presler" støttes av i945 og "opp", så "cornel" kan trygt oppgradere.. :)

Lenke til kommentar
Bra det går rette veien da jeg spekulerer i en sikkelig maskin til billedredigering,begynner å bli lei ventinga med bruk av min 3700  :hmm:

5484589[/snapback]

Morsomt, godt å få le litt.

 

Men, seriøst, Intel er utrolig agressiv med prisingen for tiden, DC går enda raskere ned i pris enn hva jeg forventet. Kan det være begynnelsen på en priskrig vi er vitne til?

Lenke til kommentar
Bra det går rette veien da jeg spekulerer i en sikkelig maskin til billedredigering,begynner å bli lei ventinga med bruk av min 3700  :hmm:

5484589[/snapback]

Morsomt, godt å få le litt.

 

Men, seriøst, Intel er utrolig agressiv med prisingen for tiden, DC går enda raskere ned i pris enn hva jeg forventet. Kan det være begynnelsen på en priskrig vi er vitne til?

5485992[/snapback]

 

Hva er det å le av,faktum er at en 3700 er for treg om en holder på med mye redigering, at den er god på andre ting spiller imidlertid liten rolle, som kjent er sommerdekk ypperlig om sommern men om jeg skal kjøre på is blir de jo uakuell, at det derimot finnst mange typer vinterdekk er en annen sak,men det var ikke diskusjonen her, så jeg foreslår du tørker bort smilet da det var helbom :)

Lenke til kommentar
Hva er det å le av,faktum er at en 3700 er for treg om en holder på med mye redigering, at den er god på andre ting spiller imidlertid liten rolle, som kjent er sommerdekk ypperlig om sommern men om jeg skal kjøre på is blir de jo uakuell, at det derimot finnst mange typer vinterdekk er en annen sak,men det var ikke diskusjonen her, så jeg foreslår du tørker bort smilet da det var helbom  :)

5486223[/snapback]

Smilet er borte, latteren tok helt over...

 

Med to chips per dual core og 65 nm CMOS prosess så er det egentlig ikke så rart at Intel kan holde lave priser i forhold til AMD som har alt på en chip og 90 nm prosess.

Absolutt, og de har vel rimelig heftig produksjonskapasitet i tillegg, så jeg ser ikke bort fra at Intel kommer til å skvise AMD på pris fremover. Skal gjerne se jeg går til innkjøp av et Intel system til høsten, men jeg lar meg fortsatt imponere over AMD sin evne til å la brukerne slippe unna med annet enn CPU-skift. Intel er litt vel hissige etter å tvinge frem plattform skifte. For de aller fleste er jo ikke dette noe moment, siden de kjøper systemet komplett uansett, men for slike som meg, som liker å skru er det et draw-back. Så lenge AMD selger alt de kan klare å dytte ut av fabrikkene sine, tror jeg ikke vi kan regne med tilsvarende prisdumping der.

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg ikke det er så veldig aktuelt med disse CPUene, selv om de blir billigere om en stund.  Da hadde jeg heller ventet til Intels nye genrasjon (evt kjøpt en AMD om det haster).

 

AtW

5485692[/snapback]

 

Neida haster ikke for meg har en P4 3,2 som klarer 3,8 stabilt og gjør en bra jobb, ellers vurderer jeg både Intel og amds kommende cpuer,dagens amd er liten vits i da de jo skal over på ny sokkel snart .

Lenke til kommentar
Smilet er borte, latteren tok helt over...

 

Ja og når lattereren er over så er du vel såpass til kar at du er istand til å forklare hva som var så latterlig med mine to innlegg, eller bekrefter du bare at det var kun et forsøk på å latterligjøre andre :hmm:

5486481[/snapback]

Beklager, jeg mente da ikke å latterliggjøre noen, hadde jeg visst du tok det på den måten skulle jeg holdt kjeft. Men du har jo gått inn i enhver Intel vs. AMD tråd med nebb og klør, hadde du enda sagt video-redigering, jeg trodde faktisk du fleipet. Har bare store problemer med å se for meg at din blodtrimmede 3700+ lar deg vente ueeeendelig lenge mens du redigerer ett bilde.

Lenke til kommentar
Smilet er borte, latteren tok helt over...

 

Ja og når lattereren er over så er du vel såpass til kar at du er istand til å forklare hva som var så latterlig med mine to innlegg, eller bekrefter du bare at det var kun et forsøk på å latterligjøre andre :hmm:

5486481[/snapback]

Beklager, jeg mente da ikke å latterliggjøre noen, hadde jeg visst du tok det på den måten skulle jeg holdt kjeft. Men du har jo gått inn i enhver Intel vs. AMD tråd med nebb og klør, hadde du enda sagt video-redigering, jeg trodde faktisk du fleipet. Har bare store problemer med å se for meg at din blodtrimmede 3700+ lar deg vente ueeeendelig lenge mens du redigerer ett bilde.

5486607[/snapback]

 

Pussig at det stadig vekk er folk som kun legger merke til det jeg skriver ang Intel,til tross for at jeg utallige ganger skriver om amd og ja faktisk positivt :)

Ja greit det skulle stått foto/videoredigering for at det skulle vært fullstendig,men fakta er at du merker denne ventingen godt selv ved redigering av bilder, feks om du setter opp et fotto som du skal gjøre skarpere/klarere i feks fotoshop og vil gjøre noe annet med neste menst dette pågår da oppstår faktisk denne ventingen som er svært irriterende,dette sliper du selv med gode gamle P4 på grunn av HT.

Så neida du skal ikke holde kjeft,men heller begrunne din latter med en gang så blir det ingen missforståelser :)

 

Mvh. Snekker`n

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...