Gå til innhold

Duket for Radeon X1900


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser ingen tekniske forskjeller på XT og XTX selv om XTX koster $100 mere fordi den er klokket littegranne ekstra. Og dersom det stemmer at 1.1 ns klokker til 1800 MHz burde jo XT være den beste kandidaten. Jeg vil ha!

 

Synd jeg ikke har PCI-e da :hrm:

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Jeg ser ingen tekniske forskjeller på XT og XTX selv om XTX koster $100 mere fordi den er klokket littegranne ekstra. Og dersom det stemmer at 1.1 ns klokker til 1800 MHz burde jo XT være den beste kandidaten.

 

Synd jeg ikke har PCI-e da  :hrm:

5483741[/snapback]

 

 

tipper det er en anne bios, slik som i x1800 serien. så da er det vel bare og flashe så man får litt mere strøm

Lenke til kommentar
Å fy f***e f**n (:D) 1,1ns Samsung minne òg?! Ante ikke at de kortene ble så fete! Wave bye bye nVidia...

5483771[/snapback]

Hvorfor det, NVidia sine kort med 1.1ns minne er jo klokket mye mye høyere.

5483796[/snapback]

Hehe, fullt klar over det, men ble bare litt overrasket. Men, nå må vi ikke glemme det høye antall shader pipes som X1900 tilbyr. Forhåpentligvis vil de øke ytelsen betraktelig. Kanskje er det også mulighet for heftig overklokking, who knows?

Lenke til kommentar
Hmm merklig stille (før stormen?)

 

Finner ikke noe info på Ati.com. Eneste jeg har sett er at Netshop\shg har registrert noen eksemplarer som de for inn om en evighet (datatid).

 

Noen som vet om de blir lagt ut for salg i dag? evnt noen offisielle tester?

5483835[/snapback]

Den offisielle lanseringen finner ifølge alle rapporter sted først i morgen.

Lenke til kommentar
Å fy f***e f**n (:D) 1,1ns Samsung minne òg?! Ante ikke at de kortene ble så fete! Wave bye bye nVidia...

5483771[/snapback]

Hvorfor det, NVidia sine kort med 1.1ns minne er jo klokket mye mye høyere.

5483796[/snapback]

Hehe, fullt klar over det, men ble bare litt overrasket. Men, nå må vi ikke glemme det høye antall shader pipes som X1900 tilbyr. Forhåpentligvis vil de øke ytelsen betraktelig. Kanskje er det også mulighet for heftig overklokking, who knows?

5483840[/snapback]

Det høye antallet som blir oppgitt helt likt R520?

 

Hadde vært morsomt med en forkalring på hvorfor R580 er bedre enn R520, da det ser ut som de er dønn like med forskjellig klokk (MistaPi?). Var det også ment at denne skulle ta over tronen, og de shipper ikke ut i slike latterlige kvanta som 7800 GTX 512?

Lenke til kommentar
Å fy f***e f**n (:D) 1,1ns Samsung minne òg?! Ante ikke at de kortene ble så fete! Wave bye bye nVidia...

5483771[/snapback]

Hvorfor det, NVidia sine kort med 1.1ns minne er jo klokket mye mye høyere.

5483796[/snapback]

Hehe, fullt klar over det, men ble bare litt overrasket. Men, nå må vi ikke glemme det høye antall shader pipes som X1900 tilbyr. Forhåpentligvis vil de øke ytelsen betraktelig. Kanskje er det også mulighet for heftig overklokking, who knows?

5483840[/snapback]

Det høye antallet som blir oppgitt helt likt R520?

 

Hadde vært morsomt med en forkalring på hvorfor R580 er bedre enn R520, da det ser ut som de er dønn like med forskjellig klokk (MistaPi?). Var det også ment at denne skulle ta over tronen, og de shipper ikke ut i slike latterlige kvanta som 7800 GTX 512?

5483883[/snapback]

 

hadde X1800 48 shader pipelines??

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke helt på det med 1,1ns minne. Det har jo vært leveringsproblemer på slike brikker til geforce 7800GTX 512MiB og er så vidt jeg vet fortsatt leveringsproblemer. Da tror jeg ikke at ATI klarer å trylle frem et lass med slike brikker plutselig. Hvis det stemmer så tror jeg X1900 blir en papirlansering. Men jeg tror altså ikke at det stemmer. Jeg tror X1900 blir lansert med ikke fullt så raske GDDR3-brikker. F.eks 1,25ns-brikker (1600"MHz"). Dvs. at man kan overklokke fra hhv. 1450 og 1550 til 1600 "MHz" og kanskje mer med litt flaks/spenningsmodd etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...