Gå til innhold

Jensen Home:Link 385


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har montert dette der trådløst/kabling ikke er et alternativ. Det er dog den gamle utgave, med ca. 16/24Mbps. Fungerer OK, men det er brukt som last resort..

5464362[/snapback]

 

jeg har gamle typen jeg oxo.bruker det bra modemet til routeren jeg har i ett annet rom enn uttaket. dette fungerer glimrende for min del. pga vanskligheter med og strekke kabel ditt jeg skulle ha det så ble dette en kjempe go løsning.

 

Jeg spiller mye CS:S på nettet og ligger på en ping fra 5ms til 35ms mot superserver.no sine servere, så pingen min har ikke økt no mer pga hotplug systemet. det er heller linja som tuller da :) sitter med 6mb fra telenor og hastigheten blir ikke noe lavere via dette systemet.

 

Min konklusjon. kjøp dette istede for trådløs. bedre ping via denne en trådløst.

Lenke til kommentar
Nettverk over strømnettet har blitt oppgradert til 85 Mbps, men hvor bra fungerer det egentlig? Er det et alternativ til trådløst?

Les mer

5464208[/snapback]

Disse enhetene oppgis å ha en rekkevidde på 200m strømkabel, da skulle de kunne brukes mellom to hus som er koblet til samme stolpe. Dette skulle vært testet!

Lenke til kommentar
Nettverk over strømnettet har blitt oppgradert til 85 Mbps, men hvor bra fungerer det egentlig? Er det et alternativ til trådløst?

Les mer

5464208[/snapback]

Disse enhetene oppgis å ha en rekkevidde på 200m strømkabel, da skulle de kunne brukes mellom to hus som er koblet til samme stolpe. Dette skulle vært testet!

5467261[/snapback]

 

At den går ut på spredenettet til strømleverandøren er heller usikkert da det ofte har en annen struktur med tanke på antall faser. Og at den når 200 meter tviler jeg sterkt på. Spesielt da den kun klarte 6 Mbps når dem var 10-15 meter unna hverandre.

Lenke til kommentar
Og at den når 200 meter tviler jeg sterkt på. Spesielt da den kun klarte 6 Mbps når dem var 10-15 meter unna hverandre.

 

Rekkevidden varierer med forholdene, men den teoretiske maksimale rekkevidden på alt av nettverksutstyr er vanskelig å oppnå i praksis. Dette gjelder ikke bare dette adapteret men alt utstyr, til og med vanlige nettverkskabler som skal fungere 100m men som regel gir seg på 40-60m.

Lenke til kommentar
Og at den når 200 meter tviler jeg sterkt på. Spesielt da den kun klarte 6 Mbps når dem var 10-15 meter unna hverandre.

 

Rekkevidden varierer med forholdene, men den teoretiske maksimale rekkevidden på alt av nettverksutstyr er vanskelig å oppnå i praksis. Dette gjelder ikke bare dette adapteret men alt utstyr, til og med vanlige nettverkskabler som skal fungere 100m men som regel gir seg på 40-60m.

5468273[/snapback]

 

40-60 meter? Det var da veldig pessimistisk? Har riktignok ikek prøvd så veldig mye, men det lille jeg har testet virker som går opp til ganske nærme 100 meter (eller tiologmed litt over).

 

AtW

Lenke til kommentar
Rekkevidden varierer med forholdene, men den teoretiske maksimale rekkevidden på alt av nettverksutstyr er vanskelig å oppnå i praksis. Dette gjelder ikke bare dette adapteret men alt utstyr, til og med vanlige nettverkskabler som skal fungere 100m men som regel gir seg på 40-60m.

5468273[/snapback]

 

Dette gjelder KUN dersom kabelen ikke er laget skikkelig, og kun når overføringsmediet er sårbar for forstyrrelser, som nettverk over strømnettet, trådløst nettverk, og dårlige kabler.

 

En kabel SKAL, om den er laget riktig og følger standardene, klare rundt 100m(gjerne over), og i praksis kan den fungere mye lenger(med noe pakketap).

:thumbup:

Lenke til kommentar

Hvor kan man kjøpe denne da? Søkte litt på google og fant noen nettbutikker, men har inntrykk av de ikke er en av de mer kjente.. Vet noen om det er mulig å kjøpe det i en Elkjøp butikk elns?

 

Også et annet spørsmål, hvor rask nedlastingshastighet tror dere jeg vil få med et 1Mbit Tele 2 abb :hmm:

 

Er det ellers noen brukererfaringer som er viktige?

Lenke til kommentar
Hvor kan man kjøpe denne da? Søkte litt på google og fant noen nettbutikker, men har inntrykk av de ikke er en av de mer kjente.. Vet noen om det er mulig å kjøpe  det i en Elkjøp butikk elns?

 

Også et annet spørsmål, hvor rask nedlastingshastighet tror dere jeg vil få med et 1Mbit Tele 2 abb :hmm:

 

Er det ellers noen brukererfaringer som er viktige?

5469954[/snapback]

 

Ja jeg selger disse på elkjøp :) jeg er fornøyd som jeg svarte lengre opp. koster 895,-

 

 

1mbit ligger vel på 149kb/s på maks vel ?? har bare hatt 0,7, 2 og 6mbit selv :)

Lenke til kommentar
Nettverk over strømnettet har blitt oppgradert til 85 Mbps, men hvor bra fungerer det egentlig? Er det et alternativ til trådløst?

Les mer

5464208[/snapback]

 

Jeg jobber for Bredbåndspatruljen Telenor. Vi er ute hos kunder hver eneste dag der vi setter opp ustyr slik som dette. Hovedsalget vårt ligger per dagsdato på HomeLink, dette har fungert veldig godt. Kundene som velger Bredbåndspatrulje som bistand, har ofte ikke nok kunnskap til å "vedlikeholde" et trådløst netverk. Mange vet ikke hva de gjør, dersom tilkoplingen brytes o.l.

 

Vi synes HomeLink er en kjempe fin løsning, vi har enda ikke vært med på et eneste tilfelle av hundrevis der vi får hastighetsproblemer i forhold til linjen som blir levert. HomeLink er en enkel, stabil og fin løsning.

 

Setter man denne opp mot f.eks Jensen sin nyere "Long Range" router + trådløst netverkskort + evt, hjelp til installasjon av montør - tror jeg ikke prisen er noe å klage på.

 

HomeLink blir introdusert med skryt fra min side, er kjempe fornøyd og 99,9% av kundene våre er kjempe fornøyde med valget i etterkant..

Lenke til kommentar

Kjøpe dette hos Expert idag. Koblet det ene adaperet på routeren på loftet, gikk deretter ned 2 etasjer i kjelleren der pc'en står, plugget i det andre. Det funket ikke. Adaperne fant ikke hverandre. Prøvde forskjellige plasser i huset, både på loft, 2. etasje, og kjeller. Funket helt fint. Gikk deretter tilbake til kjellrrommet, men det funket ikke nå heller.

 

Det betyr at jeg må bruke stikkontakten i gangen utenfor rommet. Deretter legge en kabel gjennom døra og inn til PC!

 

Dette er ett lite hus med grunnflate på 60m2, så det er ikke snakk om store kabellengder. Vel og merke er det 2 forskjellige kurser, med Jensen sier på sine nettsider at dette ikke er noen problem.

 

Noen som kan fatte hva som er årsaken?

Lenke til kommentar
Jeg har et lite spm

 

Er det mulig å sette opp et slikt homeplug nettverk mellom 2 leiligheter?  Jeg og naboen min ønsker å dele nettverk (vi bor i en 2 mannsbolig, over hverandre, og har hvert vårt sikringsskap)

 

--Erwing--

5495115[/snapback]

 

 

Tror ikke det vil fungere, men det er lov og prøve. På elkjøp kan du levere tilbake produktet innen 30dager hvis det ikke fungerer til ditt bruk :)

Lenke til kommentar
Kjøpe dette hos Expert idag.  Koblet det ene adaperet på routeren på loftet, gikk deretter ned 2 etasjer i kjelleren der pc'en står, plugget i det andre.  Det funket ikke.  Adaperne fant ikke hverandre.  Prøvde forskjellige plasser i huset, både på loft, 2. etasje, og kjeller.  Funket helt fint.  Gikk deretter tilbake til kjellrrommet, men det funket ikke nå heller.

 

Det betyr at jeg må bruke stikkontakten i gangen utenfor rommet.  Deretter legge en kabel gjennom døra og inn til PC!

 

Dette er ett lite hus med grunnflate på 60m2, så det er ikke snakk om store kabellengder.  Vel og merke er det 2 forskjellige kurser, med Jensen sier på sine nettsider at dette ikke er noen problem.

 

Noen som kan fatte hva som er årsaken?

5487172[/snapback]

 

Har hørt folk som har opplevd dette, har du prøvd en annen stikk kontakt på den kursen? Annet spessielt type utstyr kan ha innvirkning, slikt som et ikke-godkjent vern f.eks, kan være nok til å skape forstyrrelser. Sjekk "banen" der homelink'en fra Jensen skal komme, lengden skal ikke være noe problem. Vi har kjørt HomeLink på mye lengre rekkevidder enn det som har blitt gjort i testen, med større hastigheter og.. (og noen steder lavere). Man kan ikke ta utgangspunkt i meter som øyet/hjernen tenker, man må tenke på kurser, kontakter, lengder i vegger/tak + andre innvirkninger. Vis jeg kan bistå med noe, er det bare å sende en mail direkte til meg - så svarer jeg fortløpende. Kjenner produktet godt.

Lenke til kommentar

Et annet intressant spørsmål er hva mener artikkelforfatter med følgene:"Om man bare har stasjonære maskiner eller IP-enheter som ikke flyttes på er det vel så enkelt å bruke dette utstyret, men for en bærbar vil det være mer kronglete"

 

Hvorfor skulle det være mer kronglete med en bærbar. Slik jeg har forstått det er det bare å flytte den ene adapteren rundt i huset på forskellige kontakter og adapterene finner hverandre.

Er ikke det noe av hensikten med utstyret, at det er tilnærmet likt et trådløst nettverk?

Lenke til kommentar
Et annet intressant spørsmål er hva mener artikkelforfatter med følgene:"Om man bare har stasjonære maskiner eller IP-enheter som ikke flyttes på er det vel så enkelt å bruke dette utstyret, men for en bærbar vil det være mer kronglete"

 

Hvorfor skulle det være mer kronglete med en bærbar. Slik jeg har forstått det er det bare å flytte den ene adapteren rundt i huset på forskellige kontakter og adapterene finner hverandre.

Er ikke det noe av hensikten med utstyret, at det er tilnærmet likt et trådløst nettverk?

5497139[/snapback]

 

Mer kronglete enn med trådløst nettverk. Da trenger man ikke en eneste ledning eller stikkontakt for at det skal fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...