Gå til innhold

Dell positiv til AMD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dette er jo ingen håndfast bekreftelse dette heller.

 

men det er vel bare et tidsspørsmål før dell også tilbyr amd systemer, da dette er noe markedet etterspør.

5430894[/snapback]

mht til markedsandelen til Dell, så er det vel mye som tyder på at markedet ikke bryr seg. Dog mulig Dell tror de kan kapre nye markedsandeler, noe jeg ikke er helt overbevist vil fungere. Jeg tror vel egentlig ikke at folk som kjøper Dell bryr seg om hvilken CPU som står i maskinen, dvs kanskje bortsett fra enkelte bedriftskunder.

 

Når det er sagt, tror jeg ikke på dette før jeg ser det, men temaet dukker oftere og oftere opp, men det kan det være helt andre årsaker til enn at de faktisk vurderer AMD.

Lenke til kommentar
dette er jo ingen håndfast bekreftelse dette heller.

 

men det er vel bare et tidsspørsmål før dell også tilbyr amd systemer, da dette er noe markedet etterspør.

5430894[/snapback]

mht til markedsandelen til Dell, så er det vel mye som tyder på at markedet ikke bryr seg. Dog mulig Dell tror de kan kapre nye markedsandeler, noe jeg ikke er helt overbevist vil fungere. Jeg tror vel egentlig ikke at folk som kjøper Dell bryr seg om hvilken CPU som står i maskinen, dvs kanskje bortsett fra enkelte bedriftskunder.

 

Når det er sagt, tror jeg ikke på dette før jeg ser det, men temaet dukker oftere og oftere opp, men det kan det være helt andre årsaker til enn at de faktisk vurderer AMD.

5430924[/snapback]

 

Dell har jo endel veldig billig pakker, som også er interessant for entusiasten, dessuten føler jeg det ofte skjer at entusiasten for enkelhets skyld anbefaler en dell-modell til personer uten særlig kunnskap.

 

AtW

Lenke til kommentar
dette er jo ingen håndfast bekreftelse dette heller.

 

men det er vel bare et tidsspørsmål før dell også tilbyr amd systemer, da dette er noe markedet etterspør.

5430894[/snapback]

mht til markedsandelen til Dell, så er det vel mye som tyder på at markedet ikke bryr seg. Dog mulig Dell tror de kan kapre nye markedsandeler, noe jeg ikke er helt overbevist vil fungere. Jeg tror vel egentlig ikke at folk som kjøper Dell bryr seg om hvilken CPU som står i maskinen, dvs kanskje bortsett fra enkelte bedriftskunder.

Ikke undevurder Dell-kjøpere fordi om de velger Dell. Dell har ganske heftige rabatter for bedrifter, og er en av grunnene til at de blir valgt. Velger de en enda bedre CPU (IMHO :whistle:) så er det enda flere grunner til å velge Dell
Lenke til kommentar
dette er jo ingen håndfast bekreftelse dette heller.

 

men det er vel bare et tidsspørsmål før dell også tilbyr amd systemer, da dette er noe markedet etterspør.

5430894[/snapback]

mht til markedsandelen til Dell, så er det vel mye som tyder på at markedet ikke bryr seg. Dog mulig Dell tror de kan kapre nye markedsandeler, noe jeg ikke er helt overbevist vil fungere. Jeg tror vel egentlig ikke at folk som kjøper Dell bryr seg om hvilken CPU som står i maskinen, dvs kanskje bortsett fra enkelte bedriftskunder.

Ikke undevurder Dell-kjøpere fordi om de velger Dell. Dell har ganske heftige rabatter for bedrifter, og er en av grunnene til at de blir valgt. Velger de en enda bedre CPU (IMHO :whistle:) så er det enda flere grunner til å velge Dell

5430989[/snapback]

Undervurderer ikke, bare sier at jeg ikke tror Dell har stort å tjene på å tilby AMD CPUer. Selv anser jeg ytelsesforskjellen mellom AMD og Intel CPUer som ubetydelig. Dessuten er det ikke bare selve CPUen som har betydning for kvaliteten på en PC, men også f.eks brikkesettet og minneteknologien som blir brukt. Og mht brikkesett tror jeg Intel trekker det lengste strået.

Lenke til kommentar
mht til markedsandelen til Dell, så er det vel mye som tyder på at markedet ikke bryr seg

Dette er ikke riktig, markedet bryr seg. Hvor mange kontrakter Dell har tapt er vanskelig å tallfeste, men jeg antar det begynner å bli betydelig.

Selv anser jeg ytelsesforskjellen mellom AMD og Intel CPUer som ubetydelig.

Dette er helt avhengig av problem. For noen oppgaver er det hipp som happ, for andre kan du se AMD yte vesentlig bedre, det er disse som har vært AMD sin inngangsbillett, tidligere har de i hovedsak måtte konkurrert på pris.

 

Mhp brikkesett mener jeg Nvidia er fullt på høyde med Intel, også på Intel plattformen for den saks skyld, selv om den harde konkurransen på AMD plattformen gjør at produkterblir pumpet ut på markedet litt tidlig, ville ikke satt opp en bedrift med nforce4 for et år siden, men for et halvt år siden, ingen problemer.

Lenke til kommentar
mht til markedsandelen til Dell, så er det vel mye som tyder på at markedet ikke bryr seg

Dette er ikke riktig, markedet bryr seg. Hvor mange kontrakter Dell har tapt er vanskelig å tallfeste, men jeg antar det begynner å bli betydelig.

Selv anser jeg ytelsesforskjellen mellom AMD og Intel CPUer som ubetydelig.

Dette er helt avhengig av problem. For noen oppgaver er det hipp som happ, for andre kan du se AMD yte vesentlig bedre, det er disse som har vært AMD sin inngangsbillett, tidligere har de i hovedsak måtte konkurrert på pris.

 

Jepp, og kanskje spesielt på effektforbruk scorer amd høyt. Jeg vil si det er viktigere enn ytelsesforskjellen slik som det er nå.

 

AtW

Lenke til kommentar
Enig. AMD er både kaldere,raskere og rimeligere pr dags dato. Sier seg selv at det er noe å hente på det. Er nok bare tidsspørsmål før Dell kjører opp fullt med AMD. De selger jo amd servere allerede om kunder ønsker det.

5431194[/snapback]

 

Kjøligere, og _uvesentlig_ litt bedre ytelse, ja. Men... Rimeligere på hva? Sett prisene på CPU'er nå til dags? .. Og tror du ikke Intel kan gi bedre rabatter enn AMD? Jo, uten tvil..

Lenke til kommentar
Kjøligere, og _uvesentlig_ litt bedre ytelse, ja. Men... Rimeligere på hva? Sett prisene på CPU'er nå til dags? .. Og tror du ikke Intel kan gi bedre rabatter enn AMD? Jo, uten tvil..

5431286[/snapback]

Uvesentlig for noen problemer, for andre kan pendelen gå i begge retninger (vesentlig), du tenker kanskje bare på hjemme-PC? Når det gjelder pris på innkjøp er det vel rimelig hipp som happ, men for de store kundene kommer strømregninga i tillegg, og på server/klynger kan den være betydelig.

Lenke til kommentar
Enig. AMD er både kaldere,raskere og rimeligere pr dags dato. Sier seg selv at det er noe å hente på det. Er nok bare tidsspørsmål før Dell kjører opp fullt med AMD. De selger jo amd servere allerede om kunder ønsker det.

5431194[/snapback]

 

Kjøligere, og _uvesentlig_ litt bedre ytelse, ja. Men... Rimeligere på hva? Sett prisene på CPU'er nå til dags? .. Og tror du ikke Intel kan gi bedre rabatter enn AMD? Jo, uten tvil..

5431286[/snapback]

 

Hvorfor er det uten tvil? Personlig så synes jeg i dag argumentene for å velge intel er litt tynne "intel koster det samme, og er så og si like bra". Effektforbruket tatt i betraktning ser jeg som hovedregel liten grunn til å velge intel. Forsåvidt hadde det jo vært litt interessant om dell gikk til amd nå, virker jo som intel er i ferd med å få ut en skikkelig CPU til desktop for første gang på en stund.

 

AtW

Lenke til kommentar
Kjøligere, og _uvesentlig_ litt bedre ytelse, ja. Men... Rimeligere på hva? Sett prisene på CPU'er nå til dags? .. Og tror du ikke Intel kan gi bedre rabatter enn AMD? Jo, uten tvil..

5431286[/snapback]

Uvesentlig for noen problemer, for andre kan pendelen gå i begge retninger (vesentlig), du tenker kanskje bare på hjemme-PC? Når det gjelder pris på innkjøp er det vel rimelig hipp som happ, men for de store kundene kommer strømregninga i tillegg, og på server/klynger kan den være betydelig.

5431305[/snapback]

 

Og for vanlige hjemmebrukere blir stillhet stadig viktigere.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dere (HW) må slutte å gi Dell presse tid for sånne ting som dette.

De går ut i media hvert kvartal og sier de kan vurdere AMD for å presse intel på pris, inntil vi ser som det står over her en maskin med amd og dell logo(OG I BROSYREN) så får man bare si "Move alogn, nothing to see here!"

Lenke til kommentar
Dere (HW) må slutte å gi Dell presse tid for sånne ting som dette.

De går ut i media hvert kvartal og sier de kan vurdere AMD for å presse intel på pris, inntil vi ser som det står over her en maskin med amd og dell logo(OG I BROSYREN) så får man bare si "Move alogn, nothing to see here!"

5431563[/snapback]

 

 

HVa så, det kan vell hende att folk er interisert i å høre om AMD\INTEL og denne striden. Når to stykker slåss i skolegården, er det alltid noen som er ineterisert :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...