Gå til innhold

SD blir større


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SD-Audio skal gjøre det enkelt å flytte musikksamlinger mellom forskjellige enheter som bruker SD-kort. Korttypen skal ha innebygget kopisikringssystem for å forhindre piratkopiering av musikk.
'Enkelt å flytte musikksamlinger' og 'kopisikringssystem' i samme setning? Det eneste kopisperrer stopper er de lovlyde som ikke er veldig teknisk anlagt...

 

SD-Binding skal gi mobiloperatører bedre kontroll over ringetoner og annet du laster ned på mobilen din. Når noe lastes ned, vil innholdet være bundet til mobiltelefonen, og kan ikke kopieres til andre telefoner eller datamaskiner.
Enda mer idioti. Når 12-åringer først har betalt 10-15 kr for 20 sekunder av en poplåt skal de ikke kunne ha den andre steder enn på internminne til telefonen de garantert ødelegger i løpet av 3. måneder?

 

Jeg skjønner bare ikke hvordan noen skal velge disse kortene fremfor vanlige minnekort... Er ikke 1. april i dag heller. :roll:

Lenke til kommentar

Piratsikring betyr vel i praksis mer programvare dridt på maskinen som må bli brukt til overføring.

Men det finnes da SD på 4 gb, så hvorfor må arkitekturen gjøres om på for å nå passere yesterdys new, 2 gb?

Men bedre overføringshastighet er da posetivt, men vil de være kompatible med dagens sd-slotter?

Lenke til kommentar
SD-Audio skal gjøre det enkelt å flytte musikksamlinger mellom forskjellige enheter som bruker SD-kort. Korttypen skal ha innebygget kopisikringssystem for å forhindre piratkopiering av musikk.
'Enkelt å flytte musikksamlinger' og 'kopisikringssystem' i samme setning? Det eneste kopisperrer stopper er de lovlyde som ikke er veldig teknisk anlagt...

 

 

Jepp :hrm:

Lenke til kommentar
SD-Audio skal gjøre det enkelt å flytte musikksamlinger mellom forskjellige enheter som bruker SD-kort. Korttypen skal ha innebygget kopisikringssystem for å forhindre piratkopiering av musikk.
'Enkelt å flytte musikksamlinger' og 'kopisikringssystem' i samme setning? Det eneste kopisperrer stopper er de lovlyde som ikke er veldig teknisk anlagt...

5428058[/snapback]

Jeg skulle til å kommentere det samme. SD-kort hindrer ikke piratkopiering men hindrer lovlig kompiering av egenbetalt musikk fra mellom f.eks den stasjonære maskina og den bærbare. SD-kort kan f.eks ikke brukes til noe slikt. (Vel, med mindre man bruker tid på å omgås kjeppene de stikker i hjulene til vanlige folk.)

 

SD er vel ille nok som det er. Og nå skal det bli ennå værre :no: MMC og Memorystick er vel forsåvidt ikke noe bedre, men Compact flash (CF) er i hvertfall fritt for brukerhindre.

Lenke til kommentar
SD er vel ille nok som det er. Og nå skal det bli ennå værre :no: MMC og Memorystick er vel forsåvidt ikke noe bedre, men Compact flash (CF) er i hvertfall fritt for brukerhindre.

5432773[/snapback]

Jeg har til gode å se en mobil med CF :!:

 

Har miniSD og microSD (/TransFlash) samme sperrene? Såvidt jeg vet har ikke sperringskåte Sony lagt inn noen form for sperrer på det nye M2-kortet, noen som vet med sikkerhet?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...