Gå til innhold

Kampen mot duplikatene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi her i Norge er nok for bortskjemt. Vi har ganske bra med penger og mange er opptatt av kvalitet og forbrukerrettigheter. Disse kopitelefonene kan kanskje være fristende, og det er sikkert ok å kjøpe en, men selv så ville jeg holdt meg til orginalen. Da vet jeg hva den er god for, rikig spekk, og hvis det skjer noe feil med den ja da er det bare å levere den inn på garantien.

Endret av bbrekka
Lenke til kommentar

der sa du noe, vi er bortsjemte...

 

og du sier jo at du vet hva som skal vaere i telefonen naar det gjelder spesifikasjoner, det gjoer jeg og, og saann sett, saa er jeg veldig kresen, men det gjelder alt, jeg kjoeper meg heller et billig headset intil videre, og saa sparer i to aar til et bra et istedet for aa kjoepe en mellomting med en gang...

Lenke til kommentar

Eg hadde aldri bytta ut orginalen mot ein forfalska versjon av f.eks. w800i, sjølv om tanken kunne vore fristande med tanke på pengane du hadde spart.

 

I tillegg, kvar skulle du gått viss du trengte reperasjon på denne?? :hmm:

Sony Ericsson hadde neppe tatt imot mobilen med opne arma....

 

Orginalen er eit meir sikrare val, ettersom du får det "lille ekstra" med på kjøpet som rettigheiter og garantien :)

Lenke til kommentar

Så en fyr som prøvde å levere inn en "Nokia" kjøpt i Asia på Telebutikken her en gang.. det funka heller dårlig for ham.

 

Disse folka kunne vel kanskje tjent bra med penger hvis de lagde billige telefoner etter eget design og solgte her? er jo sikkert mange som bare trenger en telefon, ikke noe fancy.

Lenke til kommentar

jeg har bodd i Dubai i 2 år og har sett mye jalla jalla som f.eks Pony, Filips, Nooki og Folex. Ting som ikke er fryklig teknisk, som f.eks klokker og slikt fungerer helt utmerket. Derimot elektroniske artikler, huff!

 

Hadde heller kjøpt meg en rimligere "ordentlig" telefon enn en dårlig fake Heller en original K700 fremfor en W800i kopi. Syntes tom. 1800 spenn for en kopi var rimlig dyrt jeg.

 

En absurd tanke er at dette med fake mobiler kan bli neste "inn" blant unge mennesker..

Lenke til kommentar

Hadde ikke forundret meg om disse "kopi-telefonene" blir produsert på samme fabrikk eller 10m unna den. Har også sett telefoner som er identisk like men selges for 70-80% av orginalen. Da jeg hadde begge i hendene og kunne sammeligne og de var så si like. Spurte jo det var tyvgods, og ikke overraskende sa de nei (hva ellers kunne han ha sagt ;) ). De fleste telefonene er jo produsert der borte (asia) så.

 

Hvor ofte ser man en made in Sweden Ericson eller en Made in Finland Nokia telefon :)

Lenke til kommentar

ikke så ofte nålenger desverre, det eneste som er igjen av svensk i sony ericsson er ericsson navnet. sørgelig.

 

"Vi har ganske bra med penger og mange er opptatt av kvalitet og forbrukerrettigheter." BULL SHIT

 

vi er bare opptatt av å få så mye møkk og dill for penga våre som mulig, derfor dvd spillere på rimi, telefoner made in china, first prise kjøtt fra botswana OSV.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
ikke så ofte nålenger desverre, det eneste som er igjen av svensk i sony ericsson er ericsson navnet. sørgelig.

 

"Vi har ganske bra med penger og mange er opptatt av kvalitet og forbrukerrettigheter." BULL SHIT

 

vi er bare opptatt av å få så mye møkk og dill for penga våre som mulig, derfor dvd spillere på rimi, telefoner made in china, first prise kjøtt fra botswana OSV.

5440749[/snapback]

 

Kjøtt fra Botswana holder i det minste fem ganger så høy kvalitet som det norske kjøttet. Det kan man neppe si om Rimielektronikken.

Lenke til kommentar
vi er bare opptatt av å få så mye møkk og dill for penga våre som mulig, derfor dvd spillere på rimi, telefoner made in china, first prise kjøtt fra botswana OSV.

5440749[/snapback]

Det gjelder nok ganske mange ja. Noen opplagte kandidater til ting som bør legges til listen din: 'gratis' musikk og filmer for eksempel. Folk vil ha alt, men få er villig til å betale idag.

Lenke til kommentar

er ikke alle som har råd til å betale heller.

 

etter at den gamle dvd spilleren vi hadde i høset døde, så var valget enten en billig fra rimi, eller ingen dvd spiller.

 

selvfølgelig velger man den fra rimi da, selv om man har lyst på en skikkelig en med RGB ut og alting, så styrer pengene...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...