Gå til innhold

Creative med nye høyttalere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvorfor Creative absolutt skall bruke "fjernkontroll" med tråd :hmm:

Hva om man kunne tenke seg å bruke dette eller et lignende sett som en økonomisk hjemmekino løsning, samtidig som det er kobla til PC'en.

Tungvint å reise seg fra godstolen bare for å justere lyden...

Vet jo at det finnes alternative løsninger fra både Creative og Ligitec som kommer med fjernkontroll men disse er ganske mye dyrere.

Vil heller ikke tro at de settene har såååå mye bedre lyd en f.eks G550W.

Hadde vert konge om dette settet ble levert med en trådløs fjernkontroll.

Lenke til kommentar

Hvordan bakhøytallerene får strøm? Fra stikk kontakten som alt annet. Det er det som er så utrolig korttenkt av produsentene. Selvfølgelig høres det bra ut med trådløse høytallere. Men man blir da nøtt til å ha strøm ved dem, og hvis man ikke vil legge skjøteledninger frem, så blir det enden dyrt (på lovlig vis) eller så må høytallerene plasseres ved nærmeste stikk kontakt.

 

Hva er så galt med en liten ledning fra forsterkeren? Spesielt på anlegg som dette så slipper man unna med mindre høytaller ledninger enn strømledninger (inkludert hvis man bytter til noen ordentlige ledninger).

 

Tråd er best.

 

Og hvorfor tror de at spillere vil ha trådløs lyd, når de ikke vil bruke trådløs mus som er mye bedre en å dytte rundt med den fast bundet? Fordi det lagger (som mange mener de tror de føler). Det samme vil skje med lyden.

 

Det er ikke lenge før de kommer med trådløse skjemer heller (Det finnes TVer allerede).

 

Kom heller med noe nytte sier jeg. Legg de ekstra kronene det trådløse systemet koster, og putt det inn i lydbildet i stedet, det har mye mer å si.

Lenke til kommentar
Som et par andre lurte på, hvordan får satelittene strøm? De bruker nok ikke akkurat vakuumenergien...

5423813[/snapback]

Tror ikke jeg tar fryktelig feil når jeg sier batterier!? Er sikkert ikke så voldsomt kraftige høyttalere? Dog litt tungvint i lengden...

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Settet på bildet er G500, altså forrige versjon. På hjemmesiden til Creative står det at fjernkontrollen er trådløs, hadde vel vært litt meningsløst ellers. Det var også noe fikst de hadde funnet på med strømtilførselen til bakhøyttalerne tror jeg: "The system uses a small wireless receiver that can be hidden discretely in the rear of the room wherever there is a single power outlet, connected to the two rear speakers. Competing wireless speaker systems require each of the rear speakers to be powered independently, which can be difficult for users who don't have a power outlet near each speaker". Ta en titt her

Lenke til kommentar

Dette så riktig så spennende ut.

 

Jeg har et lite soverom jeg bruker til spilling, og rett bak meg står det to høye skap. Jeg har noen 2 - 3 år gamle creative 5.1 høytalere hvor jeg må strekke en 4 - 5 meter lang ledning for å få dem rundt rommet og opp på høytalerne....noe jeg ikke har giddet enda.

 

Disse kan løse alle mine problemer.

 

Her er et bedre bilde:

GigaWrksPrGamerG550W-1136609414051-440_330.jpg

 

Men ifølge en review på nette så må man ha en Creative decoder DDTS-100 for å få full effekt. Står mer her: http://us.creative.com/products/product.as...36&product=9468

Men jeg skønner ikke helt hva produktet gjør. Gjør ikke et lydkort det samme som denne? Hvorfor må man ha en slik i mellom?? Gjelder det bare filmer men også spill??

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...