Gå til innhold

iPod får epleradio


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, fjernkontroll har jo alltid vært tilgjengelig. På den første ipoden min (var vel en tredje generasjons) fulgte det med fjernkontroll.

 

Men tror nok jeg skal ha meg en radio til nanoen min gitt :)

Vanlig pris: 429,-

Studentpris: 395,-

 

Forresten noen som vet av et sted hvor de selger holdere til vanlige ipods til bilen? (Ikke slik som man setter i koppholderen).

Lenke til kommentar

Umm... tilleggsutstyr liksom. Det der burde vært innbygd på IPOD for lenge siden. Prisen på IPOD er ikke akkurat billig, og om man skal bruke masse penger på tilleggsutstyr i tillegg, mens andre allerede har det og koster bare en brøkdel av IPOD så sies det jo litt. 400 kr+ for en radio , vel ikke radio egentlig siden den ikke er "standalone", så du får altså en dings som ikke funker alene men må ha som tilleggstyr for 400 kr+. Dette var ikke imponerende. De burde ha gitt ut dette som "gave" til alle IPOD eierne for at de "glemte" å implementere det i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Radio har det jo vært lenge tilgjengelig til iPod. Problemet tror jeg lå i at den var lovlig å kjøpe, men ulovlig å bruke (eller noe slikt). Husker ikke helt hvorfor.

5422105[/snapback]

Det var snakk om en Radiosender og ikke radiomottager slik som denne.

 

Ellers må jeg si meg enig med Unwill at radioen er urimelig dyr. Småradioer som dette koster bare tikroner for produsentene og koster ofte under hundrelappen i utsalg. Det man betaler for er altså at plasten er hvit og har runde hjørner. Radioer som er integrert i mobiltelefoner eller mp3-spillere hever skjelden prisen merkbart i forhold til tilsvarende produkter uten radio. For ca et år siden kjøpte jeg en flashbasert mp3-spiller med radio for den prisen apple skal ha for bare radioen.

Lenke til kommentar

I artikkelen spør de seg selv om hva konkurrentene finner på. Vel, kanskje ikke så mye? Du får fortsatt mer for pengene ved å kjøpe f.eks. Creative Zen. Her er radio og strømadapter inkludert, samtidig som de er rimligere om man setter opp tilsvarende modeller mot hverandre. Ikke bare er spillerene rimligere, men Apple skal i tillegg ha ca. 700 kr for lader og FM-radio. Snakker om å melke mest mulig ut av forbrukerene. Husker i starten.. da fulgte det med både dock og lader til iPod. Nå er det så vidt det følger med en spiller..

 

PS. Jeg har veldig sansen for Ipod, ikke misforstå, men jeg syntes de er overpriset og mangler en del standardutstyr (så og si alt kommer i tillegg).

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Har bare en ting å si: Velkommen etter, Apple!

5422480[/snapback]

Kan vel ikke si at jeg ser radio som noe fremskritt, men greit nok dersom folk faktisk vil at Apple skal fylle opp iPod'en med mer eller mindre unyttige funksjoner på bekostning av størrelse, så må de vel det. Jeg vil heller ha en minst mulig HD MP3 spiller, dog kunne de kanskje lagt til radio som en opsjon(de har allerede 60GB som er noe tykkere enn 30 GB)....

Lenke til kommentar

Det som skiller denne fra hvilken som helst liten radio til 200 kroner er jo så klart at du nå får bruke displayet på ipoden. Men at det blir en stiv pris for nano til 2 200 kroner pluss 400 for radio, er det ingen tvil om.

 

Spørsmålet blir derfor om folk er villig til å betale for det ikonet det faktisk er, og det er vi.

 

Ser at det er lansert et par konkurrenter til nano nå, men tviler ærlig talt på at noen vil komme til å selge i nærheten så mye. De nye slimme ipodene er jo utrolig sexy uansett om det er nano eller med harddisk. Folk kjøper jo ikke alltid mobil etter hva som gir mest for pengene, så hvorfor skal vi drive og krangle om at folk kjøper seg moteikonet ipod?

Lenke til kommentar
Vel, fjernkontroll har jo alltid vært tilgjengelig. På den første ipoden min (var vel en tredje generasjons) fulgte det med fjernkontroll.

 

Men tror nok jeg skal ha meg en radio til nanoen min gitt :)

Vanlig pris: 429,-

Studentpris: 395,-

 

Forresten noen som vet av et sted hvor de selger holdere til vanlige ipods til bilen? (Ikke slik som man setter i koppholderen).

5421105[/snapback]

Nei, ikke fjernkontroll til 5 generasjon...

Gledens dag. Forstår meg ikke på de som kjøper iPod og argumenterer for at de ikke trenger fjernkontroll. Noen her? :roll:

Lenke til kommentar
Nei, ikke fjernkontroll til 5 generasjon...

Gledens dag. Forstår meg ikke på de som kjøper iPod og argumenterer for at de ikke trenger fjernkontroll. Noen her? 

 

Faktisk kan jeg argumentere for å ikke trenge fjernkontroll. For å finne riktig album eller sang eller hva enn du skal finne, må du nemlig se skjermen på spilleren. Da hjelper det lite med fjernkontroll mens spilleren er i lomma.

Hvis du bare skal spole i et album eller en spilleliste er det naturligvis kjekt å ha, men for min del er det ikke viktig siden jeg stort sett bare trykker på den når jeg skal skifte mellom album eller spillelister.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Nei, ikke fjernkontroll til 5 generasjon...

Gledens dag. Forstår meg ikke på de som kjøper iPod og argumenterer for at de ikke trenger fjernkontroll. Noen her?  :roll:

5423906[/snapback]

Med min fulgte deg med fjernkontroll, har aldri brukt den av samme årsak som en annen sier her(ikke ser skjerm). Klarer man seg med å bruke fjernkontroll kunne man kanskje like greit hatt en Shuffle?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...