Gå til innhold

Kompakt DVD-brenner fra Philips


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De fysiske målene er 30,4 x 14,6 x 24,2 cm og vekten er på 1,5 kilo

 

Er dette en brenner beregnet for folk på farten? Veier jo like mye som en bærbar PC! Denne er jo enorm! 30 cm bred! Hvordan er det mulig å kalle noe sånnt for mobilt? En må jo ha egen bæreveske til DVD-brenneren jo!

 

Er dere overhode kritisk til det dere selv skriver, hw.no? Eller er det kun unntaksvis at de små grå blir tatt i bruk?

Lenke til kommentar

Det står i såfall feil i prisguiden i dette øyeblikk. For der står det nemlig:

 

Type: Combo (CD-RW + DVD)

 

Slike enheter kan jo ikke brenne noen DVD plater så det må jo være feil.

 

Synes at nesten 1500,- for en slik brenner er litt i høyeste laget når en får interne for 400 kroner. Det hadde nok vært hyggeligere om den kostet rundt 800,- til 900,- kroner.

Lenke til kommentar

pcworld.no:

"Philips oppgir at spilleren har en vekt på 1,5 kilo og måler 30,4 x 14,6 x 24,2 millimeter."

 

Tykkelse på 24,2 millimeter virker rimelig, men en flate på 30,4 millimeter x 14,6 millimeter vil jo ikke engang kunne romme en dvd-plate. En dvd har 120mm diameter.

Så hvis disse målene skal gi mening må det være 30,4cm x 14,6cm x 24,2mm.

30,4 cm er et par cm lengre enn den langsiden på min 12" ibook, ikke spesielt hendig. Jeg mistenker en stygg feil i pressemeldingen til phillips som hw.no burde ha sett. Hadde jeg hatt bruk for dvdbrenner på farten, hadde jeg punget ut en tusenlapp ekstra den gangen jeg kjøpte iBooken og fått det integrert. Jeg nekter å tro at apple offrer noe større plass internt til dvdbrennere enn lesere.

 

Med litt fri tolkning av tallene kan man jo gjette 30,4mm tykk, 14,6cm bred og 24,2cm lang. Det er kanskje rimelig men ingen revolusjon.

Endret av OmniDux
Lenke til kommentar

At den er 30 cm lang virker litt uvirkelig også utifra bildene. Den ser ikke spesielt dypere enn den er brei. Det kan hende 30 cm målet er med spilleren med skuffen ute. Men det vil være rart om de tar målet slik.

 

Det er rart at de ikke greier å putte en brenner inn i noe mindre, noe på en størrelse med en vanlig bærbar CD spiller

Lenke til kommentar
Slike enheter kan jo ikke brenne noen DVD plater så det må jo være feil.

5405216[/snapback]

Jo, det er det som er poenget med denne. Det er en DVD-brenner.

 

Angående målene; dette er sakset fra Philips' info-ark:

"Dimensions:

Product (cm)

30.4 x 14.6 x 24.2"

I den oversatte utgaven av arket står det kun "Mål: 30,4 x 14,6 x 24,2", og det er nok derfor PCworld har feiltolket det til millimeter. Som nevnt er dette for lite til å kunne romme en DVD-plate. Jeg er enig i at målene virker litt merkelige, men det er nå det Philips oppgir.

Lenke til kommentar

@kd: Men da bør det vel ikke kalles Combo i prisguiden. Mener at det er feil kategori å kalle det for CD-RW brenner som har DVD leser, når det er en DVD brenner det er snakk om. "Tog du an? (dialekt: Stavanger)" ;)

Endret av G
Lenke til kommentar
@kd: Men da bør det vel ikke kalles Combo i prisguiden. Mener at det er feil kategori å kalle det for CD-RW brenner som har DVD leser, når det er en DVD brenner det er snakk om. "Tog du an? (dialekt: Stavanger)"  ;)

5406000[/snapback]

Joda, men av valgene i prisguiden er det Combo som passer best, mener nå jeg. Den kan tross alt lese og brenne både CD og DVD, selv om den i utgangspunktet markedsføres som en DVD-brenner med CD-funksjonalitet. :)

Lenke til kommentar

@kd: vet ikke om jeg har misforstått deg eller? Men du er klar over at en Combo er en CD-brenner som kun kan lese en DVD plate, mens en DVD-brenner sjelden blir kalt for combo, det er selvklart at en DVD dan lese og skrive en CD plate lite mye som en DVD plate.

 

Det er min oppfatning av en combo og en ikke kombo enhet, om jeg har tolket det galt eller så. Selv da jeg bodde i Singapore var det kun CD-brennere som kunne lese DVD plater som ble kalt for combo enheter, med tanke på at folk ønsket muligheten til å se sine DVD filmer på en datamaskin, samt software som kom ut på DVD plater. Har aldri sett en DVD-brenner som ble kalt for "combo"

 

Frankie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...