Gå til innhold

Minneprisene øker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ifølge InSpectrum er det ventet at prisen på DDR2-moduler vil fortsette å stige, mens prisen på DDR(1)-minne vil ligge stabilt.

Altså liten/ingen fare for dem som ønsker å kjøpe DDR? Slik tolker jeg dette, skjønner derfor ikke hva dere andre som skal kjøpe DDR maser om.

Lenke til kommentar

Jævlig kjipt :( Det er jo blitt så jævlig dyrt for RAM de senere årene. Husker rundt 1997 da jeg betalte 300 kroner for RAM til PC-en. Nå må man opp i godt over 1000 kroner for noe skikkelig.

 

Prisene på RAM har jo ligget så og si flatt de senere årene. Husker før når pris/MB omtrent halverte seg hvert år, men det er vel slutt på den tiden?

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Jævlig kjipt :( Det er jo blitt så jævlig dyrt for RAM de senere årene. Husker rundt 1997 da jeg betalte 300 kroner for RAM til PC-en. Nå må man opp i godt over 1000 kroner for noe skikkelig.

 

Prisene på RAM har jo ligget så og si flatt de senere årene. Husker før når pris/MB omtrent halverte seg hvert år, men det er vel slutt på den tiden?

5398452[/snapback]

 

Dyrt med RAM de siste årene? Da jeg bygget PC i 2000 kostet 128 MB PC133 RAM kr 750,- Dette har jeg fra en av de første ordrene mine på Komplett :p Kjøpte også 32 MB RAM som oppgradering i 1997 faktisk, husker ikke prisen, men mener dette lå på rundt 1000-lappen, hos Telenor riktignok (min første data kjøpt i '95 var kjøpt der :p)

 

Hvor mye RAM du fikk i 1997 for 300 kroner vet jeg ikke, men det kan ikke ha vært mye. Sånn som jeg ser det, har RAM lagt rundt 700kr for et middels nivå RAM meget lenge, variert litt opp og ned.

 

Nå får du kjøpt 1 GB RAM nå for kr 687,- hos billigste webshop i prisguiden. Om du syns det er dyrt så får det være din mening.

Lenke til kommentar
Jævlig kjipt :( Det er jo blitt så jævlig dyrt for RAM de senere årene. Husker rundt 1997 da jeg betalte 300 kroner for RAM til PC-en. Nå må man opp i godt over 1000 kroner for noe skikkelig.

 

Prisene på RAM har jo ligget så og si flatt de senere årene. Husker før når pris/MB omtrent halverte seg hvert år, men det er vel slutt på den tiden?

5398452[/snapback]

 

Da jeg kjøpte meg en 486 DX2 50mhz i 95 så oppgraderte jeg minnet fra 4mb til 8mb. Den ekstra minnemodulen kosta meg 1500 kroner. Idag får du lett 2gb for den prisen. Å si at minnet har blitt dyrt er LAAATTTERLIG! Ifølge normert prisstigning (inflasjon) så burde ram kanskje vært 20-30% dyrere.

Lenke til kommentar

Kjøpte 512KB RAM (Ja, KB) til min Amiga 500 i sin tid. Den betalte jeg 1.400,- blanke kroner for. Fikk da hele 1MB totalt minne :dribble: . Rammen kom i en metall boks på størrelse med en kvart skoeske som man bare satte inn under maskinen i en luke. Forresten så tok det 6 mnd. fra jeg bestilte ram'en til jeg fikk den pga. uenighet om pris mellom butikken og Commodore Norge :cry:. Så løp og kjøp :)

Lenke til kommentar
Kjøpte 512KB RAM (Ja, KB) til min Amiga 500 i sin tid. Den betalte jeg 1.400,- blanke kroner for. Fikk da hele 1MB totalt minne  :dribble: . Rammen kom i en metall boks på størrelse med en kvart skoeske som man bare satte inn under maskinen i en luke. Forresten så tok det 6 mnd. fra jeg bestilte ram'en til jeg fikk den pga. uenighet om pris mellom butikken og Commodore Norge  :cry:. Så løp og kjøp  :)

5399915[/snapback]

 

Urk mimring. Jeg gjorde det samme en gang, selv om det da var mitt faderlige opphav som sto for innkjøpet. Amiga 500 var stort, men å ha en Amiga 1000 var større :p

Endret av Carbonite
Lenke til kommentar

Selvsagt går prisene på en bestemt minnebrikke nedover. Så før den går ut av produksjon, så vil den være på et historisk lavt prisnivå. Så selvsagt koster 1GB ram mindre nå enn for et år siden, men minneprisene generellt er ikke nødvendigvis historisk lave av den grunn. Prisene bør gå nedover etter hvert som det kommer nye produkter på markedet, og derfor er en prisøkning slett ikke bra.

Lenke til kommentar
Jeg har i hvert fall bestilt 2 GB OCZ DDR-DIMM RAM for 1550,- :)

5397825[/snapback]

 

litt ot, men...

Hvordan er disse brikkene? Vet du noe om det?

5401079[/snapback]

 

 

Vet ikke.. bare bestilte noe. Trenger ikke være det beste, men når jeg har 3 GB RAM tilsammen, så gjør det vel ikke noe at de er dårlige uansett :hmm:

 

Siden man har så mye, så yter det vel konge uansett :dribble:

Endret av Markaren
Lenke til kommentar
Tydeligvis tiden å løpe og kjøpe det butikkene har på lager av DDR2, for dette skal de i riktig praksis IKKE øke prisene på.

5399486[/snapback]

 

 

Det er vel helt opp til hver enkelt butikk om de vil øke fortjenesten på varene de har på lager. Jeg sier ikke dermed at jeg vil ha høyere priser på minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...