Gå til innhold

Dell med ny stor Inspiron


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På bærbare er strømforbruk et viktig poent, og da er vel ikke GTX så veldig aktuellt.

 

Jeg trodde lenge jeg ville ha bærbar som desktop erstatter og gikk den veien en stund, men det er og blir 2 forskjellige ting. Så jeg gikk tilbake til å la bærbar være bærbar med spesielle egenskaper for det.

Lenke til kommentar
På bærbare er strømforbruk et viktig poent, og da er vel ikke GTX så veldig aktuellt.

 

Jeg trodde lenge jeg ville ha bærbar som desktop erstatter og gikk den veien en stund, men det er og blir 2 forskjellige ting. Så jeg gikk tilbake til å la bærbar være bærbar med spesielle egenskaper for det.

5393793[/snapback]

 

Du kan jo montere 7800gtx go i en inspiron 9300, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke er et alternativ... Det er vel kanskje for at dell ikke skal utkonkurrere sin egen xps m170 helt.

 

EDIT: Strømforbruket til 7800gtx go i vanlig 2d arbeid er ikke så dårlig faktisk :)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Ser etter en god desktop-erstatter. Dell har alltid fristet litt.

Men det er merkelig at Dell har sin Inspiron som med dual-core 1.7, 2GB RAM, 7800 GO, 1920x1200 skjerm koster 7.000 mindre enn tilsvarende XPS. Og XPS har i tillegg bare single-core.

Regner med at XPS'en sin cpu er litt bedre hvis en sammenligner kun en kjerne fra Inspiron'en, men likevel. Er Pentium-M 780 prosessoren SÅ mye dyrere/bedre?

 

Ser vi et klassisk eksempel på rar intern prispolitikk, eller er XPS en bedre game-PC?

 

Noen som forresten vet om det er forskjell på grafikkløsningene her? Den ene er merket 7800 GTX (XPS), men den Inspiron saken er merket 7800. Er dette GT varianten kanskje?

Endret av happydaydreamer
Lenke til kommentar

7000 mindre? skjønner ikke hvordan du får til det.. Gikk nettop til anskaffelse av en maxa xps, har dog enda ikke fått den, men selvsagt så jeg 9400 dagen derpå og fikk litt bange anelser..

 

Hoved forskjeller:

- Litt lavere prosessor hastighet, 2.13 mot 2.26

- Dårligere gfx kort, Go 7800 vanilla mot go 7800 GTX

- Bedre minne, 667 mhz mot 533mhz.

- Annerledes kabinett (mindre flashy og harry).

 

Jeg spesifiserte en 9400 til samme spesifikasjoner som en xps m170 og fikk en prisforskjell på 3000 +mva (med samme support/garanti nivå). Så noe må de 3000 være godt for.. noe ligger nok i spesial supporten du får på XPS og i gfx kortet og i den noe glorete innpakningen XPS'en har.

 

Mer info følger muligens når jeg får maskinen på gli..

Lenke til kommentar
Hovedforskjeller:

- Litt lavere prosessor hastighet, 2.13 mot 2.26

- Bedre minne, 667 mhz mot 533mhz.

 

Litt pirk: I følge dell er det 2.16ghz, og ikke 2.13ghz. For 75kr ekstra får du 667mhz istedenfor 533mhz, men jeg tviler sterkt på at du vil merke forskjell i det hele tatt(man overklokker ikke en dell så :!: ).

Den største fordelen med m170 er 7800gtx go (synes jeg i hvert fall). :dribble:

Lenke til kommentar

Noen som vet noe om 3dMark-scores for 7800 vanilla?? Sammneliknet med Go 6800, Go 6800 Ultra og 7800 GTX?

 

Og for spilling, tilsvarer klokkehastigheten på Core Duo omtrent Pentium M ytelse? Regner med at man ikke klarer å dra nytte av begge kjernene i spill i særlig grad.. (så en test på anandtech)

Lenke til kommentar
Hørte rykter om at det skulle være litt bedre enn Go 6800 Ultra.. Kan det stemme? Ingen tester på nett m/benchmarks ennå, såvidt jeg kan se...

5429789[/snapback]

 

Hmms fikk pc'n for 1-2 dager siden og den er lynene rask.. MYE raskere enn forventet.. Får 6691 i 3dmark 2005 .. noe jeg er fornøyd med til en laptop å være...

5430080[/snapback]

 

Seriøst?? Da er det jo tilnærmet lik NULL forskjell opp til go 7800gtx :wow:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...