Gå til innhold

Lover Blu-ray i april


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Veiledende utsalgspris rapporteres å bli rundt 1000 amerikanske dollar.

 

Toshiba lanserte denne uken et par HD DVD-spillere som vil være klare for salg i mars. Prisen på disse HD DVD-produktene ligger litt lavere enn de basert på Blu-ray og vil selges til henholdsvis 500 og 800 amerikanske dollar.

Dette var sinnsykt mye til å være så forbrukerfientlige produkter. Jeg vil anta at interressen for så dyre avspillere er ganske laber slik at prisene vil falle ganske raskt. Personlig mener jeg det må veldig store prisfall til for at dette skal bli interresant for meg. Da snakker jeg om priser som kan konkurrere med dagens DVD-spillere.

Lenke til kommentar
rundt 1500,- for de første brennerne til PC og en 3.500-5000 for nogenlunde gode stue spillere?

5393659[/snapback]

 

Hehe, ånei du! Min første DVD brenner (Sony DRU-500A) kostet den nette sum av 3`200 kr, og dette var ikke den første på markedet engang, det var dog den første brenneren med +/- støtte. De første DVD brennerene kostet ca 6500kr.

Men de første CD brennerene kostet 15`000-20`000kr. (Jeg kjøpte en Sony CDU-920-S med Caddy, til 9`990kr)

 

DVD avspillere for stue bruk kostet fra ca 6500kr, og den første kom fra Panasonic om jeg ikke tar helt feil. (Husker min første DVD spiller fra Panasonic, 9500kr og innebygd AC-3 Dekoder)

 

Så prisene på stue spillere for Bu-Ray og HD-DVD ligger vel i ca. samme pris sjikt som ved lanseringen av DVD. Men tror Blu-Ray og HD-DVD vil falle raskere i pris enn det DVD gjorde.

Endret av skyline
Lenke til kommentar
si 5000 for en en god stue spiller (dvd altså)

 

ca 7000 ($1000) for en BR spiller er forsåvidt ikke så utrolig gærnt da, men vil tippe at taxen til Norge adder litt på prisen..

 

bare til å spare til ps3 gutta, da har man konsoll og BR spiller i ett :D

5393729[/snapback]

 

Vel, tja det spørs om PS3 gir god nok bilde og lyd kvalitet det.

Husker med skrekk og gru DVD kvaliteten på PS2!

Egen dedikert spiller er langt bedre. Men det kan selfølgelig funke i en kort overgangsperiode, mens man venter på at spillere skal komme ned mer normale priser. Men til og med i dag må man ut med 6000 kr + for å få en ok DVD spiller.

Lenke til kommentar
rundt 1500,- for de første brennerne til PC og en 3.500-5000 for nogenlunde gode stue spillere?

5393659[/snapback]

 

Hehe, ånei du! Min første DVD brenner (Sony DRU-500A) kostet den nette sum av 3`200 kr, og dette var ikke den første på markedet engang, det var dog den første brenneren med +/- støtte. De første DVD brennerene kostet ca 6500kr.

Men de første CD brennerene kostet 15`000-20`000kr. (Jeg kjøpte en Sony CDU-920-S med Caddy, til 9`990kr)

 

DVD avspillere for stue bruk kostet fra ca 6500kr, og den første kom fra Panasonic om jeg ikke tar helt feil. (Husker min første DVD spiller fra Panasonic, 9500kr og innebygd AC-3 Dekoder)

 

Så prisene på stue spillere for Bu-Ray og HD-DVD ligger vel i ca. samme pris sjikt som ved lanseringen av DVD. Men tror Blu-Ray og HD-DVD vil falle raskere i pris enn det DVD gjorde.

5393707[/snapback]

 

Da er det jo no stress... skjønner ikke hvorfor folk har bekymra seg så Sykt for at BR blir dyrt... ok, det blir dyrt, men ikke noe spesielt dyrere enn hva dvd koster da det kom på markedet..

Lenke til kommentar
Skyline:

Det stemmer det. Men AC3 kom jo en stund etter DVD da?

Men husker min Pioneer med innebygget AC3 og DTS, den kostet 6.500,-.

5393818[/snapback]

 

Nja, AC3 dekoder innebygd kom på andre eller tredje generasjons DVD spillere(husker ikke helt dette, da er det noen år siden, men jeg kjøpte vel en av de første dvd spillerene med AC3 dekoder innbygd(1998-1999), men AC3 som format på DVD eksisterte helt fra DVD ble lansert.

Lenke til kommentar
Det jeg tengte på var at de sa HD-DVD blir "litt" billigere enn BR, og så var det halve prisen!

Det er vel litt mere enn litt  :hmm:

5393819[/snapback]

 

Man kan vel også få dette til en billigere penge hvis man kjøper en "moddet" utgave av x360? vet ikke hva slags planer MS har, men etterhvert kan man få kjøpt en ekstern HDspiller, men vil MS også lage en "ny" x360 med innebygd HD? det hadde nok vært lurt å gjøre det, da folk både kan få seg en bra spill konsoll, pluss en HD spiller... på lik linje med det sony gjør!

Lenke til kommentar
Så prisene på stue spillere for Bu-Ray og HD-DVD ligger vel i ca. samme pris sjikt som ved lanseringen av DVD. Men tror Blu-Ray og HD-DVD vil falle raskere i pris enn det DVD gjorde.

5393707[/snapback]

 

Det er ikke sikkert. De kan ikke starte noen stor produksjon før folk begynner å kjøpe, og jeg tror folk kommer til å sitte å vente på en standard.

Nye (hvis effektive) kopisikringer kommer også til å begrense filmfrikenes interesse. Filmfrikene (som meg) holder hjulene i gang frem til hvermansen finner ut at de kan få spillere til 1000 kroner og filmer til 99 kroner i matbutikken og salget virkelig kan ta av.

Personlig kommer jeg heller ikke til å være særlig rask til å hoppe på et system som f.eks har en effektiv sonesperring. Grunnen til at jeg kjøpte min første DVD spiller i 1998 var at den var sonefri og at jeg dermed hadde et mye større marked å plukke filmer i, enn de (ca. 10?) titlene som var tilgjengelig i Norge.

Lenke til kommentar
men vil MS også lage en "ny" x360 med innebygd HD? det hadde nok vært lurt å gjøre det, da folk både kan få seg en bra spill konsoll, pluss en HD spiller... på lik linje med det sony gjør!

5393903[/snapback]

De vil sikkert bytte ut DVD-spilleren med HD-DVD-spiller i Xbox 360-maskinene når kostnadene har gått nok ned.

 

Jeg er spent på prisen til PS3 jeg nå. Den har Cell-prosessor, high-end nVidia-kort og altså en slik BR-spiller. Er redd de blir nødt å legge seg på et langt høyere prisnivå enn hva Xbox 360 koster ($300-$400)...

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Sony og nvidia sa jo på e3 at bare grafikkortet tilsvarte et SLI-oppsett på PC til $1000. Cell-prosessoren har sikkert kostet det samme hvis den skulle blitt solgt på det åpne markedet. Så kommer Blue-ray på $1000. Da snakker vi om $3000 bare på de delene. Så kommer 256 MB RAMBUS XDR-RAM (ikke akkurat billig) og masse annet i tillegg. Selvsagt har Sony enorme rabatter siden de sikkert bestiller 50 millioner eksemplarer av hver komponent på rappen. Men likvel, de må tape noe enormt hvis de skal selge konsollen til "normal" pris (les: 3000-4000 kroner).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...