Gå til innhold

Innovativt spillkonsept fra Philips (Maskinvare)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg får altså seriøse stjerner i øynene når jeg leser om dette. Dette var noe jeg ikke hadde forestilt meg, men når jeg tenker over konseptet, kommer det veldende en haug med idéer til spill og... skal vi si... enhancements... til eksisterende spill.

 

Men jeg lurer på hvilken funksjonalitet skjermen vil ha. Skjermen vil jo ikke fungere som en trykkskjerm akkurat slik vi er vandt til idag. For med dagens skjermer kan bare klikke ett sted av gangen; denne ser ut til å registrere mange "trykk" samtidig over hele skjermen. Se på dette bildet:

 

ss_preview_digsoc_appl_03_entertaible_h.jpg

 

Men kan den merke hva som "trykker"? Vil den kunne holde styr på flere brikker, altså slik at den vet hvilken brikke som er "min" og "din"? Hvis man for eksempel spiller monopol, så kan den sjekke om jeg faktisk flytter den brikken som er min? Vil den i så fall også kunne lese av resultatet av terningkast, hvis man bruker en spesialterning og kaster på brettet?

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
Rekner med at pris og tilgjengelighet vil gjere denne lite populær på heimemarknaden...

5387973[/snapback]

Etterhvert som LCD-teknologien blir eldre, blir den også billigere. Men jeg frykter likevel at det kommer til å ta lang tid til dette blir et hjemmeprodukt. På den positive siden kan det være at det rekker å komme en annen skjermteknologi som vil gjøre seg bedre enn LCD til dette formålet (OLED eller noe).

Lenke til kommentar
Rekner med at pris og tilgjengelighet vil gjere denne lite populær på heimemarknaden...

5387973[/snapback]

Etterhvert som LCD-teknologien blir eldre, blir den også billigere.

Men no er no ikkje dette ein heilt vanleg LCD-skjerm. Rekner med at det koster litt ekstra med tanke på trykksensitivitet og at det er instalert spel på den.

Lenke til kommentar
Men no er no ikkje dette ein heilt vanleg LCD-skjerm. Rekner med at det koster litt ekstra med tanke på trykksensitivitet og at det er instalert spel på den.

5389035[/snapback]

Ja ja, det er helt klart flere ting som koster her. Og spillene er jo ikke gratis de heller. Men det er ikke en liten del av utgiften som går til "skjemdelen". Det er tross alt et 30" LCD-panel vi snakker om, og som skal ha ganske gode egenskaper. Jeg tenker da på i særdeleshet synsvinkel. Her er poenget mitt at etterhvert blir LCD-teknologien bedre og billigere, og da blir det kanskje håp om å få den i hus også... ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...