Gå til innhold

AMD lanserer Turion ML-44


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snart doble kjerner

Det er ventet at AMD kommer med dobbelkjerne-prosessorer til bærbare maskiner i løpet av andre kvartal 2006. Det er da også ventet at AMD går over til DDR2-minne og doble minnekanaler på Turion-prosessorene.

 

Og de blir også s754? Men s754 støtter vel ikke doble minnekanaler? Eller går de da over på den nye mobile sokkelen sin?

Lenke til kommentar
Snart doble kjerner

Det er ventet at AMD kommer med dobbelkjerne-prosessorer til bærbare maskiner i løpet av andre kvartal 2006. Det er da også ventet at AMD går over til DDR2-minne og doble minnekanaler på Turion-prosessorene.

 

Og de blir også s754? Men s754 støtter vel ikke doble minnekanaler? Eller går de da over på den nye mobile sokkelen sin?

5382210[/snapback]

 

De vil gå over til en ny sokkel når dobbelkjerne kommer ja.

Lenke til kommentar
:tafse:

 

Noen som vet effektforbruket på denne snaddersaken?

Det kom et lys opp for meg når jeg så dette:

 

2 Disker = Raid0,Turion 2.4Ghz 1Mb, 6800U, 2Gb, Og en skjerm som tar kaka. Vil si at man har en grei bærbar maskin da :p

5382940[/snapback]

 

ML modellene har et effektforbruk på 35 W, mens MT ligger på 25.

Lenke til kommentar
Vet noen om det kommer en MT-44 også snart?

5382596[/snapback]

De råeste MT-utgavene bruker å ligge 0,2 GHz bak de råeste ML-utgavene og 2,2GHz-modellen med 1MiB L2 cache heter så vidt jeg vet MT-40. Så du kan godt si at MT-40 er samme CPU som ML-44 bare med en litt lavere maksimal multiplier.

 

Bærbar?

Tja, HP DV8000 sine 3,6 kg er kanskje mer slepbart i noens øyne.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Ups, det holdt jeg på å glemme.

Turion64, Sempron Mobile og Athlon64 Mobile kommer uten lokk. Dvs. at kjernen er litt mer sårbar. Man må også stramme festemakanismen på kjøleren litt for å få kjøleren til å presse mot kjernen med kraftig nok trykk. En fordel med å ikke ha lokk på CPUer for bærbare er at lokket veier en god del. Mindre vekt er alltid en fordel for bærbare. I tillegg blir varmeoverføringen mer effektiv av at det ikke er noe lokk som hindrer varmetransporten.

 

Takk for påminnelsen Jarmo :)

Lenke til kommentar
Eller at de ikke selger noe særlig.

5384000[/snapback]

Jeg har forstått det slik at Turion-prosessorene er ganske populære. Men det er mulig at det er vanskelig for nettbutikkene å få små mengder av prosessorene til gode priser.

5384655[/snapback]

Ser sånn ut ja:(

Var heldig g fekk kjøpt ein ml30 til kanonpris hos Shg

Det var ein Ml30 1,6ghz og 1mb cache

Den var feilprisa til 7xx kr (hugser ikkje det nøyaktige tallet)

Kjøpe ein Northq vifte til og monterte denne.

KJører på på laveste hastighet og bruker eit nforce 3 hovedkort(socket754)

og eit viftelaust geforce 6200 256mb agp

 

Cpuen holder ein temp på 29 grader:O

 

Pcen er veldig stille:)

Mikroanlegget mitt bråker meir;)

Ytelsen er også veldig god, Kjører Ubuntu 64 bit på denne maskina:)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...