Gå til innhold

Ekstremt kritisk hull i Windows


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig har jeg ikke sansen for dette med å ha månedlige lanseringer. Jeg ser selvfølgelig argumentet for at det er lettere for serveradministratorer o.l. å kunne planlegge oppdateringene i forkant, men hva er ærlig talt poenget når man har muligheten til å skru av automatiske oppdateringer? Jeg mener -- slipp oppdateringene så fort de er klare, og så kan de som enten er serveradministrator eller andre som har behov for kontroll skru av automatisk nedlastning. Det må da være en god løsning for alle parter og ville vel vært en god løsning om man ser på behovet for raske oppdateringer for Windows-sikkerhetshull...

Lenke til kommentar
Hvem trenger vel lage virus? Windows tar jo livet av seg selv.

5383696[/snapback]

Folk som vil tene penger, få oppmerksomhet ol.

 

Etter min mening er det tåpelig at M$ bare slipper oppdatéringer én gang i måneden. Det er mye som kan gå gale innen den tid...

Dei gir ut oppdateringer tidlegare visst det er noko ekstra viktig.

Lenke til kommentar
Hvem trenger vel lage virus? Windows tar jo livet av seg selv.

5383696[/snapback]

Folk som vil tene penger, få oppmerksomhet ol.

 

Etter min mening er det tåpelig at M$ bare slipper oppdatéringer én gang i måneden. Det er mye som kan gå gale innen den tid...

Dei gir ut oppdateringer tidlegare visst det er noko ekstra viktig.

5383851[/snapback]

Det er jeg fullstendig klar over. Jeg tror jeg må skrive IRONISK med store bokstaver heretter.

 

Men på den andre siden så har noen patcher fra M$ vært for lite uttestet og skapt nye problemer. (Jeg tenker blant annet på win2k) Men jeg mener at M$ bør slippe patchene så snart de er ordentlig testet. Jeg mener ikke at M$ skal slippe patcher med en gang, men tenk på en patch som er helt klar noen dager etter siste patch-lanséring, da vil det ta en måned før en muligens viktig patch kommer ut.

Lenke til kommentar

Får håpe patchen er ordentlig kodet når den slippes!

 

Håper den kommandoen (regsvr32 -u ...) er tilstrekkelig i mellomtiden. Kanskje en bør vente 3 - 4 dager før en benytter (regsvr32 ...) kommandoen for å slå funksjonen på igjen.

 

Dessuten bør det kanskje komme klarhet i om en selv må kjøre regsvr32 kommandoen igjen før eller etter patch'ingen, eller om Microsoft sin patch ordner den "biffen" automatisk. Det er ikke alltid like greit å sitte på gjerde uten å vite helt sikkert slike detaljer.

 

Ellers så jeg også en hjemmesnekret patch hos http://grc.com/default.htm som Steve Gibson anbefalte å benytte. Selv er jeg litt skeptisk til å slippe slik kode fritt til på PC'en. Men det var en interessant sak at noen hadde "reverse engineered" for å lage patch selv.

Lenke til kommentar
Dessuten bør det kanskje komme klarhet i om en selv må kjøre regsvr32 kommandoen igjen før eller etter patch'ingen, eller om Microsoft sin patch ordner den "biffen" automatisk. Det er ikke alltid like greit å sitte på gjerde uten å vite helt sikkert slike detaljer.

Det beste vil nok vere å kjøre kommandoen på nytt. Bare for å vere på den sikre sida.

 

Ellers så jeg også en hjemmesnekret patch hos http://grc.com/default.htm som Steve Gibson anbefalte å benytte. Selv er jeg litt skeptisk til å slippe slik kode fritt til på PC'en.

Den patchen skal fungere utmerket.

 

Uansett så har MS laga ein patch, dvs. dei har hatt den klar ei stund, men dei velger å bruke litt ekstra tid på testing. Patchen har lekket ut på Internett, og skal etter det eg har høyrt virke bra.

 

Om det skulle vise seg at det blir ein stort utbrudd av virus/spyware som benytter seg av sikkerhetshullet vil dei sleppe patchen ASAP. Visst ikkje vil dei vente til tysdag. Hovudsakleg for å teste ut patchen betre, og for å sleppe syting frå større selskap som ikkje liker at patcher sleppes i tide og utide.

 

Edit: No har MS offisielt gitt ut patchen.

Endret av ttt
Lenke til kommentar

Da har jeg funnet en bekreftelse på at en bør kjøre den kommandoen for å slå på igjen det som en slo av. Dette på manuellt vis. Fant å lese følgende, hos a-squared forum:

 

"Also Note:

For those who unregistered the DLL 'regsvr32 shimgvw.dll'

You will need to manually re-register it after the patch install in order to use windows picture and fax viewer (and thumbnails)

_________________

Regards,

[a² Team] -Global Moderator "

Denne uttalelsen finner du på følgende URL:

http://forum.emsisoft.com/viewtopic.php?t=4191

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...