Gå til innhold

Omtale av Agatha Christie: And Then There Were None (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234
Var ikke orginal tittelen "ten little niggers", som ble gjort om til "ten little indians", pga niggers ble sett på som rasistisk og at tittelen nå i disse dager er "and then there were none" pga indians også er rsaistisk?

5384003[/snapback]

 

Det stemmer. Her er noen av hennes verk:

 

The Murder of Roger Ackroyd (1926)

 

The Murder at the Vicarage (1930)

 

Lord Edgware Dies (1933)

 

Murder on the Orient Express (1934)

 

The ABC Murders (1936)

 

Death on the Nile (1937)

 

And Then There Were None (1939)

 

The Moving Finger (1942)

 

Crooked House (1949)

 

A Murder is Announced (1950)

 

A Pocket Full of Rye (1953)

 

Ordeal by Innocence (1958)

 

 

PS: Merknad til omtalen: Å si at et spill har holdbarhet på mellom 5 og 10 timer er for lite presist.

mvh

Lenke til kommentar
PS: Merknad til omtalen: Å si at et spill har holdbarhet på mellom 5 og 10 timer er for lite presist.

Det er jeg uenig i. Hvor lang tid det tar deg å spille gjennom dette spillet avhenger av mange faktorer. Hvor vanskelig du synes oppgavene er, hvor ofte du setter deg fast, hvor lenge du sitter fast, hvor mye tid du bruker på ting som ikke er nødvendige for å komme gjennom spillet, et.c. Jeg vil tippe at de aller fleste kommer gjennom det på mellom fem og ti timer, men jeg tør ikke spå noe mer om hvor lang tid hver enkelt kommer til å bruke på det. Det kunne potensielt være svært misvisende.

 

Takk for informasjonen angående originaltittelen. :)

Lenke til kommentar

Synes spillet var helt greit, men det er tydelig at det bærer preg av å være et billig laget spill.

Skuespillet, for eksempel, er noen ganger til å gråte av.

Dessuten er det ganske snålt at det er så mye som kan gjøres i spillet (som å få tak i honningen eller å samle fingeravtrykk) som er absolutt ubetydelige.

Er kult at det går an å gjøre slike ting, men jeg synes nå det kunne hjulpet litt til å komme seg lenger i spillet på andre måter og sånn. Slik som det er nå er det jo ikke noe formål med disse mulighetene. Synes det ble litt teit.

 

Uansett synes jeg spillet er ganske så koselig tidsfordriv, og det at historien har blitt endret såpass at de av oss som har lest boka kan bli overrasket også, det liker jeg godt. :)

 

Er absolutt enig i karakteren, da det har sine minus, men likevel er et spill som en kan ha det morro med i de timene det varer.

Håper de får solgt en del, sånn at de tjener litt gryn på det, og kommer tilbake med et nytt og bedre spill i samme stil (de har selv sagt at de har lyst til å spillmatisere flere av Christie's bøker). :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Det spillet fortjener på ingen måte mer enn karakteren den fikk. Har nå spilt gjennom det og det eneste man trenger å gjøre er å snakke med alle og gå en runde rundt huset etter hvert drap - grovt sett. Det var allikevel noe litt spennende med det, jeg runda det tross alt. Ikke ble jeg stort klokere av at det ble ferdig og hele ryggsekken var stappfull av ubrukte ting..

Man bør kunne forvente bedre av et firma som har lisensiert en krimforfatter av det legendariske slaget. Denne gang kom de i alle fall til kort..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...