Gå til innhold

Vi har testet det nye supernettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget er vel ikke å konkurrere med Netcom/Telenors 3g tilbud, men å tilby noe bedre enn modem for de som holder til oppe i f.eks. fjellgården ved Gjefsjøen. Der er det ikke tilstrekkelig GSM signal engang, men husker at den gamle Nokia NMT450 telefonen hadde god dekning der oppe for mange år siden (har vært der å prøvd) ;)

Lenke til kommentar

Testperioden er over.

 

Selv fikk jeg ikke mer enn 3-400 kbps, selv med ekstra antenne montert.

 

Selv om det er 3-4 uker siden jeg sendte tilbake utstyret har jeg ennå ikke fått tilbake depositumet, så nå begynner jeg å bli litt skeptisk.

 

Veldig amatørmessig kundeservice, men det endrer seg muligens når de starter kommersiell drift.

Lenke til kommentar
Selv om det er 3-4 uker siden jeg sendte tilbake utstyret har jeg ennå ikke fått tilbake depositumet, så nå begynner jeg å bli litt skeptisk.

 

Veldig amatørmessig kundeservice, men det endrer seg muligens når de starter kommersiell drift.

5354183[/snapback]

 

Enig. Mitt utstyr fungerte ikke (dvs, fikk full dekning etc. men fikk feilmelding om at "remote computer" ikke svarte). Kundeservice var ikke interessert i å hjelpe meg, så dette ble en dyr erfaring siden jeg måtte dekke porto i retur (og muligens til meg også).

 

Noe depositum har ikke jeg fått tilbake heller, men det har bare gått en uke foreløpig.

 

En ting er i alle fall sikkert, og det er at NMT utelukket seg selv fullstendig som mobil-ISP for mitt vedkommende.

Lenke til kommentar
Skulle gjerne sett noen ping-tider osv, er som oftest det som irriterer mest med mobilt internett...

 

Og er det slik at man må minimum kjøpe 1 GB nedlastning hver måned? Dette er jo helt tullete for de som evt vil bruke dette i bedriftsammenheng til epost osv.

5352268[/snapback]

 

Månedsprisen inkluderer 1, evt. 2GB nedlastingskvote, ja.

 

Enkelte kunder kunne nok ønsket seg en abonnementstype med lavere månedspris, og høyere pris pr overført MB, men dette tilbyr de altså ikke i dag.

 

Det blir jo opp til hver enkelt å vurdere prisene kontra Netcom og Telenor sine mobile dataløsninger, sett ut fra trafikkbehovet / hastighetsbehovet.. Har en bedrift stort nok behov for ca 700 kbps ute i felten får de betale det det koster, eller nøye seg med GPRS/EDGE/UMTS fra Telenor/Netcom, enten med fastpris eller betaling pr overført kilobyte.

 

 

Når det er sagt, syns jeg personlig at prisene, og nedlastingskvoten hos NMT er fullstendig uakseptable, og har derfor sett meg nødt til å returnere utstyret og gå tilbake til Netcom Connect. Markedsfører man noe som bredbånd (trådløst eller ikke...) bør man ikke deretter legge begrensninger på bruken -det erfarte Telenor når de opererte med nedlastingskvoter på ADSL for noen år siden..

 

For bedrifter som bare skal sende mail og sjekke få opplysninger på nettet, ute i felten av og til, kan dette være en brukbar løsning, men det er ikke aktuelt som bredbåndsløsning for mitt tilfelle (hjemme i enebolig uten ADSL-dekning). Hastigheten de tilbyr er riktignok ca 3 ganger høyere enn det andre tilgjengelige alternativet, Netcom Connect EDGE, men med min månedlige datatrafikk (ca. 2,5-3GB) blir NMT-regninga høyere enn jeg vil akseptere!

Lenke til kommentar

Bra oppsumering der 'Inge Rognmo'.

 

Netcom Connect som blir mitt valg da ut i fra det jeg har lest her.

 

For min del er det kun til bruk på reiser, enten det er jobb eller ferieturer til hytte og andre steder. Er så heldig at jeg nå aller nærmeste fremtid får fiber inn i hus og muligheter med opp til 50mbit linje :)

Lenke til kommentar

Synes det er helt grei pris jeg. 430kr for 1 GB og 2,4 mbps er jo ikke mye når det er trådløst og mye bedre dekning enn UMTS. Ser man på Netcom som tar 499kr for en ca. 350 kbps og mye dårligere dekning er det jo knall bra. Man kommer ikke så fort over 1 GB vis man ikke driver med P2P og masse video nedlasting (f.eks. HD-trailere)

 

EDIT: Skriveleif

 

EDIT 2: Hastigheten ligger teoretisk på 2,4 mbps (inn), men på Amobil sin test var den mellom 700-1000 kbps (inn) og 123 kbps (ut)

Endret av 100smiles
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...