Gå til innhold

Leveringsproblemer for AMD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Glem 90nm, det er pappesker som har den mest innvikla produksjonsprosessen

5342827[/snapback]

Tydelig vis, må si at dette er en god med i top 5 elendige unskyldinger for ikke å klare jobben sin.

 

All honør til han som skriv denne morsome pressemeldignen, god fantasi har han såfall. Håper at AMD snart kan komme opp på et nivå der de ikke driver svertekampanjer og unskyldinger når de ikke klarer å gjøre det de skal.

 

Håper de får det til i 2006.

Lenke til kommentar

øh, ja, pappesker...? Må vel slenge med med koret og si at denne var noe tynn. Det er vel ikke så lenge siden AMD helt og holdent solgte alle CPUer uten eske?

 

Kanskje de kan saksøke Intel her, dvs dersom de bruker samme eskeprodusent :) Intel har kanskje "tvunget" produsenten til å prioritere dem, ser for meg enda en fin farse her. Det ender kanskje opp med at konkurransetilsynet i USA finner kjempelagre i Nevada ørkenen fulle av Intel emballasje som ene og alene er bestilt for å "holde AMD tilbake" :)

Lenke til kommentar
Kanskje de kan saksøke Intel her, dvs dersom de bruker samme eskeprodusent :) Intel har kanskje "tvunget" produsenten til å prioritere dem, ser for meg enda en fin farse her. Det ender kanskje opp med at konkurransetilsynet i USA finner kjempelagre i Nevada ørkenen fulle av Intel emballasje som ene og alene er bestilt for å "holde AMD tilbake" :)

5342882[/snapback]

*sette Intel i det slemme hjørnet*

 

 

Kanskje dette utvikler seg til at Intel kjøper opp Fedex og UPS(rett navn?) og alle flyplassene i europa\asia slik at alle prosessorene fra Amd bruker 3 ganger så lang tid på å komme frem ?

Lenke til kommentar
Tviler vel på at det er pappesker det er snakk om. De har wafere, men mangler "packaging components", altså deler til selve prosessoren.

5343100[/snapback]

 

Det var det jeg trodde også, og det er en helt ærlig sak det og er ikke nødvendigvis noe bedre enn å mange selve core.

 

Skulle det likevel dreie seg om pappesker må jeg si at det var en orginal unnskyldning, men skjønner ikke helt hvorfor de skulle offisielt gå ut i det hele tatt hvis det ikke var sant, AMD pleier jo skjeldent å snakke om problemene sine.

Lenke til kommentar
Altså, hvis de mangler innpaknings utstyr.. hvorfor mangler de da ikke til alle? Er det noen forskjell på eskene? Teit :o

5343090[/snapback]

Det er nok bare på de mest etterspurte hvor de får leveringsproblemer. De selger jo ikke like mange av hver prosessortype og de som de selger lite av har de sannsynligvis nok på lager til å dekke etterspørselen etter. 3500+ 3800+ og dualcore 3800+ ble vel nevnt, som sannsynligvis er de mest solgte modellene til AMD.

 

Men flaut er det likevel for AMD. Jeg tenker Dell og hvorfor de holder seg til Intel med en gang.

Lenke til kommentar
Altså, hvis de mangler innpaknings utstyr.. hvorfor mangler de da ikke til alle? Er det noen forskjell på eskene? Teit :o

5343090[/snapback]

De prioriterer sikkert de CPU'ene som skal gå til OEM for å overholde avtalene sine. De prioriterer sikkert også de dyreste fremfor de billigste CPUene.

 

Tviler vel på at det er pappesker det er snakk om. De har wafere, men mangler "packaging components", altså deler til selve prosessoren.

5343100[/snapback]

Slik jeg forstår det så er det snakk om lokkene. Altså det noen feilaktig kaller for "heatspreader". En annen teori er at det er kretskortet som kjernen sitter på som mangler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...