Gå til innhold

Vil ta betalt for jobbmusikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kort sagt kreves tillatelse hvis arbeidsgiver stiller utstyr til rådighet for sine ansatte som gjør det mulig for dem å lytte til musikk i arbeidstiden.

Dette virker da i overgang ekstremt. Skal eit selskap betale ekstra bare fordi datamaskinene deira har moglegheit til å spele av musikk, eller dei har ein gamal platespelar i eit hjørne.

 

Nei, dette virker bare latterleg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

De må være helt besatt av penger :thumbdown:

Dette er helt, helt idiotisk! Selv bruker jeg musikk på jobb (ikke sånn jobb)...

Pappa bruker musikk på kontoret, og mamma gjør det også på helsekontoret!

Finner jeg e-mail adressen til dem, skal jeg sende dem en klage, eller, jeg sender dem 10 klager :realmad:

Lenke til kommentar

Dette er bare helt latterlig! Tenker de ikke på annet enn penger. Så nå skal de altså ribbe bedrifter fordi de har pc-er som kan spille av musikk og film. TONO må virkelig ta seg sammen.

 

Er veldig spent på den mailen din Commando! Dette er jo bare helt på tryne. Snart kommer det vel regning hjem til alle andre som har en media-pc også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Dette er bare helt latterlig! Tenker de ikke på annet enn penger. Så nå skal de altså ribbe bedrifter fordi de har pc-er som kan spille av musikk og film.  TONO må virkelig ta seg sammen.

 

Er veldig spent på den mailen din Commando! Dette er jo bare helt på tryne. Snart kommer det vel regning hjem til alle andre som har en media-pc også.

5329109[/snapback]

Hvis dette blir gjort om til å gjelde for privatbruk også, da flytter jeg momentant!

Det er helt, helt på tryne at de finner på noe slikt!

Lenke til kommentar
NHO anbefaler sine medlemsbedrifter å ikke svare på brevet fra TONO (...)
NHO ønsker å la sine advokater kikke på kravbrevet før de eventuelt vil anbefale sine medlemsbedrifter å svare.

En liten selvmotsigelse?

 

HO har fått mange henvendelser fra bedrifter som ikke er usikre på hva de skal gjøre med brevet.

Ikke usikker? Sikker, med andre ord?

 

Tragisk at TONO vil ta seg betalt for dette, virkelig tragisk.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

IFL. en venn av meg som er musiker, er TONO *musikerenes* organisasjon, ikke plateselskapenes (slik som RIAA er).

 

Ellers så virker det som om denne loven var tilpasset større fabrikklokaler etc. hvor man spilte musikk over høytalerannlegget fra sentralt hold - ikke ansatte som sitter og jobber på pc'n og hører på egen musikk på de integrerte høytalerne/hodetelefonene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...