Gå til innhold

Kompakt tavle-PC fra Fujitsu


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken av de - Loox P70R eller P1510?

 

Du får komme tilbake med info når du har brukt den litt, men mitt store aber er om ting blir for smått for å være nyttig? Er usikker på om jeg skal ta ett hakk større eller våge å satse på denne.

 

Hvis noen her kan japansk så står det vissnok noe om forskjellene her

http://nottes.com/tabletpc/main.aspx?sort=...iew&boardid=287

Hvis noen vet hva som er forskjellene setter jeg pris på inspill.

Endret av ekm
Lenke til kommentar
Hvilken av de - Loox P70R eller P1510?

 

Du får komme tilbake med info når du har brukt den litt, men mitt store aber er om ting blir for smått for å være nyttig? Er usikker på om jeg skal ta ett hakk større eller våge å satse på denne.

 

Hvis noen her kan japansk så står det vissnok noe om forskjellene her

http://nottes.com/tabletpc/main.aspx?sort=...iew&boardid=287

Hvis noen vet hva som er forskjellene setter jeg pris på inspill.

5326743[/snapback]

 

 

Er en P1510. Har brukt den i ca en uke nå og har testet den grundig!

 

Får starte med det mest spesielle med p1510'en - nemølig størrelsen. Da jeg så den for første gang trodde jeg ikke det var mulig. Den var faktisk bare bitte litt større enn et dvd-cover. Har ikke akkurat de minste fingrene i verden og var derfor naturligvis litt skeptisk til tastaturet. Dette skulle vise seg å være en bagatell. De passet egentlig helt perfekt og det var kun snakk om tilpasning - akkurat som når en får en ny mobil og skal få inn touchen.

 

Dette er som sagt en kombinert tablet/fullverdig pc. Tidligere har produsentene av tablet pc'er gjort sånn at en kun kan skrive med spesielle penner på skjermen. Slik er det derimot ikke på denne. Var derfor redd for at hvis jeg hvilte håndflaten på skjermen mens jeg skrev at den skulle reagere, men den gjorde ikke det. En må bruke gjenstander som har en noe skarp tupp.

 

Videre er batteriet veldig tilfredsstillende med i gjennomsnitt 3,5 timer levetid mens jeg har brukt den og lyd fra vifter forekommer så og si aldri! Kun skjedd 1 gang mens jeg overkjørte den med virusscanning, konverteringer og spilling samtidig. Da startet en vifte - men som allikevel var langt under de "normale" laptopene.

 

Negative ting da:

 

Er alltid ting en ikke er helt fornøyd med. Må først nevne at jeg fortsatt har tilgode at noe har gått galt - noe som er ekstremt bra. Kommer alltid noen feil i starten, men det hele gikk bra.

 

Er litt misfornøyd med oppløsningen på skjermen. Den er kun 1024x600 noe som kan skape problemer på enkelte spill. Har ikke fått testet den med noen skikkelig avanserte grafikk-spill ennå. Må nevnes at den funker veldig godt i forhold til surfing, skriving osv osv noe som jeg planla som mitt bruk - og selvfølgelig film.

 

Den kan av og til bli ganske varm på undersiden. Vet ikke om det er fordi viften ikke brukes spesielt nevneverdig.

 

Savner tilkobling til vanlige tv'er (dog det er utganger til ekstern skjerm)

 

Burde også fulgt med en eller annen slags beskyttelsesveske for selve pc'en.

 

 

Bare å komme med spørsmål. Sikkert masse jeg ikke har inkludert.

Lenke til kommentar
å bruke en tablet til å spille noe særlig mer avansert den kabal er vel ett forsøk i frustrasjonshåndtering?

 

eller kommer den faktisk med nvidia- eller ati-brikke?

5339482[/snapback]

 

 

Ettersom jeg har forstått så er skjermkortet integrert i selve hovedkortet. Likevel har den et minne på hele 128 mb (noe som må sies å være ganske høyt for en slik pc)

 

Venter på bestilt ekstern dvd-brenner så skal få testet litt grafikk da...

 

Har god kontroll på de mest avanserte 123spill og vgspill i alle fall.. Men kan seff ikke sammenlignes.. skal prøve med CS til uka...

 

;)

Lenke til kommentar
å bruke en tablet til å spille noe særlig mer avansert den kabal er vel ett forsøk i frustrasjonshåndtering?

 

eller kommer den faktisk med nvidia- eller ati-brikke?

5339482[/snapback]

 

 

Ettersom jeg har forstått så er skjermkortet integrert i selve hovedkortet. Likevel har den et minne på hele 128 mb (noe som må sies å være ganske høyt for en slik pc)

 

Venter på bestilt ekstern dvd-brenner så skal få testet litt grafikk da...

 

Har god kontroll på de mest avanserte 123spill og vgspill i alle fall.. Men kan seff ikke sammenlignes.. skal prøve med CS til uka...

 

;)

Lenke til kommentar

P1510 har ihvertfall Integrert Intel GMA 900, men med tanke på at disse er på størrelse med et DVD-cover så kan man vel ike vente mere (og den er neppe tiltenkt gamere, selv om den hadde vært perfekt på lan)

Sjekket akkurat prisguiden og ser at den LOOXen er lagt under tablet, mens P1510 ligger under bærbar. Uansett har jeg frykteig lyst på en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...