Gå til innhold

Tilbakekaller 35 000 batterier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du en av disse modellene kjøpt i det aktuelle tidsrommet, så bes du om å besøke Dells "batteriprogram", hvor du får informasjon om hvordan du kan sende inn batteriet. Dell vil selvsagt gi alle kunder et nytt batteri helt gratis.

 

Dette er missvisende. Dersom man har en av modellene (slik som jeg har), bes man om å fylle ut hele serienummeret til batteriet for å se om det tilhører de problematiske batteriene. Mitt trengte jeg ikke å bytte selvom det har samme modellnr. som noen defekte batterier.

Lenke til kommentar

Brannfarlige LI-ION batterier... dette begynner å bli litt i vanligste laget nyheter. Jeg håper leverandører som Dell (kunne nevnet Nokia, Apple osv..) har avtaler/virkemidler som gjør at batteriprodusentene får kjenne virkelig pisk-på-pung når slikt skjer. Det er tross alt der roten til problemet ligger og det er bare de som kan løse den tekniske siden ved dette. Slik det har vært frem til i dag og muligens også er så er det vel mer penger å tjene på å levere batterier som er i orden 99% av alle lots og heller tilbakekalle de som går BOOM. Jeg er ikke så sikker på om kunder og sluttleverandører er tjent med slike produkter.

Lenke til kommentar

Har en Inspiron 8600 hvor batteriet ble FARLIG varmt en gang. Brant meg nesten på fingrene da jeg løftet maskinen opp. Sendte mail til kundeservice med en gang og jeg fikk bare svart om at hvis det skjedde igjen måttet jeg ta kontant.

Dette var vell 9 måneder siden og har ikke skjedd siden. Jeg antar at batteriet mitt er i den berørte serien.

Lenke til kommentar
Har en Inspiron 8600 hvor batteriet ble FARLIG varmt en gang. Brant meg nesten på fingrene da jeg løftet maskinen opp. Sendte mail til kundeservice med en gang og jeg fikk bare svart om at hvis det skjedde igjen måttet jeg ta kontant.

Dette var vell 9 måneder siden og har ikke skjedd siden. Jeg antar at batteriet mitt er i den berørte serien.

5310908[/snapback]

 

Har opplev det samme på X300 i påsken. Brant meg når jeg tok i det under lading. Siden har ikke dette skjedd meg igjen men kollegaen min har det jevnlig. Samtidig har vi to C400 batterier som har kokt. Dvs. de er nå en millimeter tjukkere enn de normalt er. Så jeg håper ikke dette er en gjenganger ut over det Dell erkjenner.

 

--

Corp.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...