Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Heisann. Det er jeg som er utvikler/maintainer av tv_grab_no. Jeg driver å planlegger en ny grabber som funker litt anderledes ved at den kobler seg opp på hver kanals egen hjemmeside og henter guidene derifra. Dette gjør at hvis kilden endrer designet sitt så går ikke hele grabberen ned, men bare kanalen det gjelder. Dette er fortsatt bare i planleggingsfasen enda men håper å få gjort det etter hvert. Men såvidt jeg vet så fungerer tv_grab_no enda. Bruker den ikke selv akkurat nå.

 

Hvis det er noen som lurer på noe ang xmltv og da spesiellt den norske grabberen så bare si ifra :)

 

-C-

Lenke til kommentar
Heisann. Det er jeg som er utvikler/maintainer av tv_grab_no. Jeg driver å planlegger en ny grabber som funker litt anderledes ved at den kobler seg opp på hver kanals egen hjemmeside og henter guidene derifra. Dette gjør at hvis kilden endrer designet sitt så går ikke hele grabberen ned, men bare kanalen det gjelder. Dette er fortsatt bare i planleggingsfasen enda men håper å få gjort det etter hvert. Men såvidt jeg vet så fungerer tv_grab_no enda. Bruker den ikke selv akkurat nå.

 

Hvis det er noen som lurer på noe ang xmltv og da spesiellt den norske grabberen så bare si ifra :)

 

-C-

5407980[/snapback]

 

 

Heihei.

 

Bruker du "xml-tv" eller "web-epg"? Jeg fikk det opp og gå i 0.1.3, men har ikke fått det til i 0.2.0.0 enda. Har måttet prioritere (etter lunken tilbakemelding fra husstanden) andre trivialiteter - som hakking i live tv, feil i audio-codec ved film-avspilling etc :-)

 

mvh

Knut

Lenke til kommentar

MP 0.2 er fremdeles beta.... 0.1.x utgaven er en eldre utgave.

 

RC2 (release candidate 2) ble sluppet for kort tid siden, og skal være mye mer stabil enn RC1.

 

... men den er fremdeles beta.

 

MP vil ssv. utvikle seg raskere enn MCE pga. mange ivrige programerere. MCE vil stagnere til ny ver. kommer ut (og som koster flæsk).

 

Ser flere og flere intresante plug-ins som er på vei.

Lenke til kommentar
ChristianW: Takker for info!

Bruker selv "TV guide.xml-file". TVgrab.no får jeg ikke til.... legger innlegget dit til øverste post når jeg får godkjenning (av deg).

5409987[/snapback]

 

*signere godkjenning*

 

Der.. Sånn :)

Kan prøve etterhvert å komme med en liten howto på hvordan sette opp xmltv for windows på en grei måte.

 

Bruker ikke mediaportal selv akkurat nå fordi den likte veldig dårlig skjermkortet mitt tror jeg. Ble bare hakking og hopping og andre fæle ting. Men det var i Win2k3. Må prøve å få det til i XP. Kanskje det blir bedre.

 

-C-

Lenke til kommentar

Har Media Portal satt opp på en dedikert PC i stuen og programmet har overgått alle mine forventninger med glans :love:

 

Har prøvd diverse andre Media programmer, blant annet MCE og Meedio men jeg har ikke vært i nærheten av mediaopplvelse med disse kontra Media Portal.

 

Muligens er det meg og min hardware som ikke takler disse media programmene ordentlig eller så er det slik at Media Portal har så uendeligt mange muligheter somm gir meg et kick.

 

Blant annet så kan jeg se HDTV fra Canal digital med å streame direkte fra Dreamboksen koblet på nettverket. Denne har ikke support for HDTV men ved hjelp av VLC og Media portal så fungerer dette smertefritt på min LCD TV.

Kan også se kanaler som går ukodet på fiber fra min bredbåndsleverandør med det samme oppsettet.

 

I tillegg til automatisk mounting av filer ved hjelp av Daemon så er dette for meg det ultimate program for hjemmeunderholdning så langt.

 

Det eneste som trekker noe ned er at det er endel arbeid for å få den til å spille optimalt (konfigurering av codecs osv).

 

Ellers så fungerte XMLTV med TVGrab.no helt topp her hos meg helt il mitt tv kort ikke ville mer (RIP).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...