Gå til innhold

Nokia pusser opp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først vil jeg påpeke at det øverste bildet er litt misvisende. Her sammenlignes et skjermskudd fra nye S40 med gamle S40. Da den nye er 320 punkter høy, og den gamle 128 punkter er bildet helt feil i størrelsene. Den nye skulle altså vært 2,5 ganger større i høyden enn det gamle.

 

Skjermoppløsningen er kanskje det mest sentrale i den nye Series 40-versjonen. Nå får du nemlig støtte for hele 240 x 320 punkter, sammen med en fargedybde på 262 144 farger.

Man får vel også mobiler med den nye S40-versjonen og 128x160 oppløsning, f.eks. 6111.

 

Menyene som tidligere bestod av grå ikoner

Jeg viser igjen til illustrasjonsbildet øverst, ser dette grått ut?

 

Ellers vil jeg si det er fint dere viser frem dette. Burde også kanskje lagt ved en lenke til noen bildegallerier av menyene? Har ingen for hånden nå, men finnes mange.

 

For ett år siden ble Nokia generellt ledd av for sine 128x128 skjermer. Bra de nå har hevet seg og blitt best på markedet også på dette punktet.

Lenke til kommentar
Tja... dette ser for meg ut som en blanding av Samsung og SonyEricsson. Nokia har brukt altfor lang tid på å få til dette. Ser ikke helt hva vi skal juble for.

 

-snubbel

5296355[/snapback]

Når fikk SE muligheten til å flytte rundt på menyen så man kan sette den opp selv? Når fikk SE vektor-grafikk? Når fikk SE så høy oppløsning i like prisklasser?

 

Så vidt jeg vet kan ikke min K750i engang velge hvilke snarveier jeg ønsker på softtastene i standbymodus. Og når i alle dager fikk SE en slik active standby?

Lenke til kommentar
Først vil jeg påpeke at det øverste bildet er litt misvisende. Her sammenlignes et skjermskudd fra nye S40 med gamle S40. Da den nye er 320 punkter høy, og den gamle 128 punkter er bildet helt feil i størrelsene. Den nye skulle altså vært 2,5 ganger større i høyden enn det gamle.

 

Bildet er hentet fra Nokias egne whitepapers. Jeg regner med at sammenligningen er basert på fysiske proporsjoner, for S40 3rd Edition-skjermbildet er mye skarpere enn skjermbildet fra gamle Series 40.

 

Skjermoppløsningen er kanskje det mest sentrale i den nye Series 40-versjonen. Nå får du nemlig støtte for hele 240 x 320 punkter, sammen med en fargedybde på 262 144 farger.

Man får vel også mobiler med den nye S40-versjonen og 128x160 oppløsning, f.eks. 6111.

 

Menyene som tidligere bestod av grå ikoner

Jeg viser igjen til illustrasjonsbildet øverst, ser dette grått ut?

 

Det stemmer at 6111 har Series 40 3rd Edition, men poenget er at 3rd Editon -støtter- oppløsninger opp til 240 x 320, ikke at dette er et minstekrav.

 

Grå er nok brukt mer som et språklig uttrykk enn en konkret farge. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...