Gå til innhold

Philips "Save Your Tapes"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det å konvertere hjemmevideoene sine over på DVD-mediet er typisk noe mange snakker om, men som aldri blir gjort.

:yes: Det kan bekreftes at det gjelder meg også. :p

 

Men jeg lurer på om det finnes noen forbedringsalgorimter i programvaren? Altså sånne programsnutter som fjerner støy, knepp og skrapelyder fra lyden og bildet. Jeg har vært borti progamvare som har gjort dette tidligere da jeg digitaliserte noen LP'er og kassetter jeg hadde. Støyfjerningen gjorde faktisk opplevelsen langt bedre etter digitaliseringen enn å høre på orginalen. Jeg synes en lignende støyfjerningsprogramvare burde være et must for en denne digitaliseringspakken.

Lenke til kommentar

Eneste som er av verdi i denne pakken er Digital Converter programvaren (og ifølge artikkelforfatteren er ikke denne uten mangler heller). Ellers er dette en pakke av mer eller mindre standartkomponenter (DVD brenner, usb video-in, Nero).

 

Klart at denne pakken er fin for pappa som ikke har så mye peiling på data, ikke har noen deler av utstyret heller, og ønsker å konvertere mange VHS kassetter.

Lenke til kommentar

Fint produkt, men selv ville jeg bare hatt selve donglen.

 

Jeg har selv Vivo kort og har konvertert en del videotaper, og jeg tror ikke at resultatet alltid blir like fint uten videre muligheter til å redigere. Dårlig lyd på gamle kassetter, snø i ytterkantene samt dårlig timing ved start og stopp av opptak er kjente problemer.

Lenke til kommentar
Det å konvertere hjemmevideoene sine over på DVD-mediet er typisk noe mange snakker om, men som aldri blir gjort.

:yes: Det kan bekreftes at det gjelder meg også. :p

 

Men jeg lurer på om det finnes noen forbedringsalgorimter i programvaren? Altså sånne programsnutter som fjerner støy, knepp og skrapelyder fra lyden og bildet. Jeg har vært borti progamvare som har gjort dette tidligere da jeg digitaliserte noen LP'er og kassetter jeg hadde. Støyfjerningen gjorde faktisk opplevelsen langt bedre etter digitaliseringen enn å høre på orginalen. Jeg synes en lignende støyfjerningsprogramvare burde være et must for en denne digitaliseringspakken.

5288990[/snapback]

 

Ja, jeg er enig, det burde være mulig å få "renset opp" disse opptakene litt. Selv med et enkelt interface. Men man er vel forsåvidt ikke låst av programvaren, men da blir pakka litt mindre gunstig.

 

AtW

Lenke til kommentar

det jeg lurer på er at om der er en BTC krets på den? har selv et pinnacle PCTV pro som får problemer med kassetter som har dårlig "stabilitet/hopper" når dette skjer får jeg et par frames for mye og lyden forskyves. ganske merkelig men har fått forklart at jeg mangler et kort som har en BTC krets innebygd.. hadde dere problem med sync mellom bilde og lyd?

Endret av DArkwIng
Lenke til kommentar

Synes det var en lur dings jeg, selv om donglen hadde vært et langt bedre alternativ som standalone. Når det gjelder for de som \trenger DVD-brenner er denne genial. Jeg har selv et par VHSer som ikke er å finne på DVD (Broder Gabrielsen, Shock Treatment etc) og kunne tenkt en slik konverterings-sak.

 

Fattern har noen hjemmevideoer, men disse har han digitalisert vha et eller annet kjipt TV-kort. Selvfølgelig er sikkert det der med en standalone DVD-brenner et bedre alternativ, men det koster vel og flere penger? 750 kr er ikke all verden, selv om det kanskje ikke passert helt inn i kabinettet rent utseendemessig.

Lenke til kommentar

Pinnacle produkter har alt for mye problemer med drivere og software'n. Kjenner ikke detaljene om Pinnacle annet enn at jeg selv en gang prøvde en Dazzle, hvorpå den ble returnert til Elkjøp dagen etterpå. Nei, skrekk og gru de tingene til Pinnacle tror jeg ikke jeg tør prøve på ny med det første.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...