Gå til innhold

Ny versjon av Yahoo Widget Engine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg har inntrykk av er at folk anbefaler en hel "cocktail" av Anti-Spyware programvare. Vet ikke helt hva jeg skal anbefale deg. Mener å ha sett noen omtaler/tester av Anti-Spyware applikasjoner. Det er jo mange som f.eks. anbefaler en minimum innstallasjon av både Lavasoft Ad-Aware og SpyBot Search & Destroy.

 

Som regel tar PC'en vel lite skade av å ha disse 2 i arsenalet sitt. Du bør likevel være oppmerksom på at de har noen tillegg som kanskje kan være mye til nytte for noen, men til plage for andre. F.eks. har SpyBot S.&D. noe som kalles TeaTimer, og det er noe du som bruker aktivt må aktivere for at skal tre i kraft. Dette tillegget som er avslått i utgangspunktet følger med alle installasjonene. Det passer da på registeret slik at nye ting ikke kan skrives til dette uten at du aktivt samtykker for hver enkelt forandring. Dette er typisk noe som kan være til god hjelp, men enkelte føler at det er plagsomt under enden av installasjonen å få spørsmål om tillatelse til skriving til registeret rett før "nyinstallasjonene" må foreta seg en omstart.

 

Noen "nyinstallasjoner" (de som ikke har noe med SpyBot S. & D. å gjøre, men alt annet) vil gjerne også være dårlig skrevet, og da kan du oppdage at et program spør og spør hver gang du starter opp maskinen om tillatelse til å skrive til registeret. Dette kan kanskje skyldes at noe har skåret seg (noe som skjer enkelte ganger), eller at programmet er dårlig skrevet, eller f.eks. at det er skrevet slik med vilje fordi at utvikleren syntes at det var nødvendig å skrive til registeret av en eller annen grunn for å støtte opp om en spesiell funksjon.

 

TeaTimer er et artig tillegg som også andre sikkerhetsleverandører har utviklet sine alternativer som gjør omtrent den samme sikkerhetsfunskjonen. Hvem som er flinkest på dette er ikke helt enkelt å gi svar på, og om det kan skape konflikt å ha 2 slike sikkerhetsfunksjoner som utfyller hverandres funksjon aktivert samtidig er heller ikke enkelt å vite på forhånd om vil lage trøbbel. Uansett mener jeg at Ad-Aware har noe liknende tillegg (kanskje noe som må installeres i tillegg som jeg ikke har prøvd ut).

 

Jeg personlig liker TeaTimer, bortsett fra at det har en lei GUI bug akkurat nå. Det er noe som Safer-networking har lovet å rette på i neste utgave av programmet. Programmet er i versjon 1.4 nå. Versjon 1.3 er fri for denne GUI bug'en, og det hevdes at det skyldes en bug i utviklingsverktøyet Delphi som Borland ikke har fått fingen ut å rettet på. Faktisk ønsker Safer-networking å bytte utviklingsverktøy som følge av dette. Borland har da feilet å ta tilbakemeldingen alvorlig nok til å gidde å rette opp feilen. GUI bug'en er ikke særlig plagsom, annet enn at trykknappene for Aksepter og Avslå skriving til registeret er litt forskjøvet, og at du derfor får bare en liten "slintre" av område å trykke på. Krever egentlig bare litt mer presisjon av deg som bruker til å finne området å trykke på, i og med at teksten flyter over og skjuler for "fokus-trykk-område" (eller hva en skal kalle det for - "Overflaten på trykknappen")

 

www.emsisoft.com har en pakke i versjon 1.6 som utvikles til versjon 2.0 nå som skal ta en del forskjellige ting. Blandt annet trojanske hester.

 

Anti-trojan verktøy er jo en egen kategori, selv om det finnes mange produkter som overlapper flere slike kategorier (Anti-Virus, Anti-Trojan, Anti-Keylogger, Anti-Malware (spyware) med mer). Ellers anbefaler jeg deg å ta litt tid til å besøke diverse sikkerhetsforum for videre fordypning om ønskelig. :roll:

Lenke til kommentar
Finns det noen som kan vise vær i norge? for windows?

5296018[/snapback]

 

Yahoo Widget Engine har det i alle fall for dei største byane her i landet. Eg prøvde Trondheim, Bergen og Oslo, og alle virka.

5296098[/snapback]

 

Ok, fant den, men faen.

De har ikke Bodø eller Narvik :(

Finns det noen som henter info fra storm elns?

Endret av Stig Jøran
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...