Gå til innhold

Dobbel-Yonah fra SuperMicro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel vel. Jeg synes nå personlig at dual CPU-løsninger har mer sjarm enn dual-kjerne-greier, så sånn sett er det der et godt hovedkort for meg, og helt avhengig av pris på både CPU og Hovedkort kan det godt hende at jeg kjøper noe slikt når det kommer...

5284631[/snapback]

 

Det er jeg helt enig i, selv om en dual vs dualcore så er dual i prinippet litt svakere hvis alt annet er likt.

 

Personlig så er det lenge siden jeg har hatt noe med en Intel CPU å gjøre. Dette kan nok raskt endre seg med denne baben :p Eneste problemet jeg ser er at avstanden mellom de to CPUene er så små at jeg ikke får plass til 2 x 7000 Cu og da vil det ikke være så gøyt med det bråket. Men hvis de lager et HK med SLI eller crossfire, 8 ram slotter, 2 CPU sokler, passiv kjøler på HK 6 sata+ så kjøper jeg det så lenge prisen er under 4k og det er bra da:P

Lenke til kommentar
Husk nå at hastigheten ikke er avgjørende for ytelsen lengre...

 

On Topic: Så spennende ut! :-)

5284165[/snapback]

 

Heh, mhz innefor en gitt arkiktektur sier da fortsatt mye om ytelsen? Og benchmarks tyder på at yonah er litt avakere enn a64 klokke for klokke.

 

AtW

5284185[/snapback]

 

Riktig. Etterhvert som en finner på stadig nye triks i ludo vil klokkefrekvensen få mindre og mindre betydning, men foreløpig er den jo en av de viktigeste faktorene.

 

Invariant.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...