Gå til innhold

Omtale av Starship Troopers (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3/10? Woah, dere var da snille i dag!

Jeg ville ikke gitt dette spillet en 1'er en gang. Makan til møkk altså. Ikke bare er grafikken noe av det dårligste jeg har sett i et nyere spill (spill fra 2001 kan slå denne grafikken!), men den krever også sinnsykt mye!

Dialogene er elendige... Nei vent, sa jeg dialogene? Jeg mente alt av det som kommer under sjangeren "lyd" er elendig i dette spillet.

Håper ingen får dette i julegave i år, da det vil ødelegge jula deres totalt. Jeg ble nå i allefall trist når jeg spilte dette spillet. :(

Lenke til kommentar

Ikke for å virke snerpete, men bildet av soldaten med bazooka er rett og slett for ufattelig stygt.. jeg gispet da jeg så det, kan ikke tro at actionspill anno 2005 blir levert med så usannsynlig dårlig grafikk. Gameplay betyr jo veldig mye uansett spill, men etter hva jeg forstår er det også kjemisk renset bort. Hva tenkte de egentlig på.. (jada, "populær filmtittel = mindre stress når en lager spillet, selger uansett").

 

Synd at noen utviklere fremdeles har et slikt tankesett, men jeg tror uansett faktisk flisen er på vei til å snu :) Vel.. håper det. Dette var bare.. æsj.

 

Minner meg om da jeg prøvde den nye juice-melken.

Lenke til kommentar

haha, jeg husker faktisk jeg leste om starhsip troopers (dette spillet altså, en FPS) i en katalog fra microprose (forsvant for noen år siden, ga ut mange bra spill) fra 1997!! Da skulle det komme innen kort tid, husker jeg rett. de hadde screenshots og alt mulig, men spillet kom aldri. det MÅ være dette spillet. se på grafikken, KI kunne også vært fra den tida. flere av screenshotsa her er rimelig like de i den katalogen, hvis jeg husker rett... de var sikkert langt på vei i utviklinga, så har det blitt stoppa osv. og til slutt så fant de sikkert ut noe sånt som at de satt med et ferdig spill fra 1997\98, så hvorfor ikke bare få det ut og håpe at det gir noen kr i kassa? bedre seint enn aldri... :p

Lenke til kommentar

Spillet var hypet for flere år siden i PCGamer og andre blader.

Det var tilogmed på coveret av ett blad jeg har (2-3 år gammelt), med en 6 siders historie inni.

Svære artikler om innovativt leveldesign og muligheten til å ha hundrevis av monstre på en gang på skjermen. Ingen visste selvsagt at det ville bli et sant helvete i dårlig AI, hauger med monstre man bare skyter seg gjennom istedet for å faktisk være gode motstandere osv. De prøver jo tilogmed å gå gjennom hverandre for å komme frem til deg :) I en scene tidlig i spillet blir man bedt å redde en fueldump. Når man kommer frem, skal man holde stand i 3 min. mot en horde flyvefluer, og det er masse fastmonterte uberkanoner som ville være PERFEKT til jobben.

 

MEN: De er alle bemannet av elendig AI som nekter å skyte, og nekter å flytte seg så JEG kan bemanne disse kanonene!! Det var det DUMMESTE jeg noensinne har vært borti. Man står der og spammer Use-knappen til man spyr, de rikker seg ikke, og skyter nesten aldri på monstrene. Flotte saker. Så man må bare ty til håndvåpenet, som er omtrent like effektivt som å skyte papirkuler dekket med bæsj på monstrene.

 

Noen ganger går man sammen med andre tropper, og de er ikke så værst treffsikre, hadde det ikke vært for deres forkjærlighet for å stå under de sylskarpe beina til Arachnids som om de sto under en varm dusj.

 

Spillets cutscener er intet mindre enn snutter fra den første filmen i lav-oppløsning, bare slengt inn uten omtanke. De har fullstendig bommet på filmens sarkastiske samfunnskritikk, de "så-dårlige-at-de-er-bra" dialogene..spillets historie fortelles gjennom klipp fra en liksom-nyhetskanal lik i filmen, men høres ut som scriptet leses av en fyr som bare kjeder seg og vil bli fortest mulig ferdig med jobben.

Fysikken er 50/50, noen ganger flyr granater veggimellom, noen ganger ramler de bare slapt like foran deg og skader deg selv.

 

2/10 fra meg, et plusspoeng for at det faktisk ER mange monstre på en gang.

 

Det eneste som er positivt, er at det ikke er noen stor hypet ST-film ute, så slipper uvitende foreldre å kjøpe det i julegave i det minste.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Jeg likte filmen godt i -97 og leste om dette spillet for et par år siden og ble forelsket i hypen... som vanlig. Det hørtes jo forferdelig bra ut. Bra jeg fikk med meg denne anmeldelsen.

 

...og når vi snakker om anmeldelser som bommer så har vi jo VG sin anmeldelse av Starship Troopers.

 

Derimot så kan jeg anbefale Antlion Troopers brettene til Half Life 2:

Antlion Troopers

Antlion Troopers Deuce

Veldig gøy og slitsomt.

 

Phew! Enda et spill på listen jeg slipper å spille.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...