Gå til innhold

30-tommers LCD fra Dell?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser fin ut den, men den krever kanskje litt av skjermkortet slik som Apple sin gjør. Det hadde jo vært fint om prisen på de der kom ned en del, men det tar vel ganske lang tid vil jeg tenke meg.

5268354[/snapback]

 

Da er det bra det er så mye bedre skjermkort på slike PC'er, enn Apple, ikke sant? :innocent:

 

Ser bra ut, men tør ikke tenke på pris.

Lenke til kommentar
Ser fin ut den, men den krever kanskje litt av skjermkortet slik som Apple sin gjør. Det hadde jo vært fint om prisen på de der kom ned en del, men det tar vel ganske lang tid vil jeg tenke meg.

5268354[/snapback]

 

Da er det bra det er så mye bedre skjermkort på slike PC'er, enn Apple, ikke sant? :innocent:

 

Ser bra ut, men tør ikke tenke på pris.

5268375[/snapback]

 

Poenget er vel om skjermkortet har dual-ling DVI eller ikke? Og det er ikke så mange kort som har det, men det begynner å komme...

 

AtW

Lenke til kommentar

Oi, oi, oi.. Skulle gjerne likt å vite hvordan denne er på etterslep.. Ser det står 14 ms.. Men er dette fra hvitt-hvitt.. eller hvitt-svart..

 

Burde vel ha 2x 7800 GTX 512 for den oppløsningen, hehe..

 

Men etter hva prisen sikkert blir på denne herligheten, så er vel det heller ikke noe problem for de som faktisk kjøper denne skjermen..

 

Men pokker så stor denne hadde blitt på pulten.. Måtte nok ha montert den på veggen bak pulten.. Kan vel ikke sitte så nært som jeg gjør til min 17' LCD..

 

/Espen

Lenke til kommentar
Ser fin ut den, men den krever kanskje litt av skjermkortet slik som Apple sin gjør. Det hadde jo vært fint om prisen på de der kom ned en del, men det tar vel ganske lang tid vil jeg tenke meg.

5268354[/snapback]

 

Da er det bra det er så mye bedre skjermkort på slike PC'er, enn Apple, ikke sant? :innocent:

 

Ser bra ut, men tør ikke tenke på pris.

5268375[/snapback]

 

Skjermen krever ikke mye, den krever litt. Men det eneste den virkelig krever er et duallink skjermkort. Og sikkert litt minne på den oppløsingen hvis den skal gjøre de enkleste tingene som ikke er 2D.

 

Eks så kan jo et mobil 9700 (128mb ed) kort som er i en PB kjøre en 30" skjerm.

 

EDIT : Sikkert litt sic fi men hvis et skerjmkort har 2 dvi utganger kan du koble de sammen slik at det blir 2x dvi = dual link???

Endret av Macfan
Lenke til kommentar

Poenget er vel om skjermkortet har dual-ling DVI eller ikke? Og det er ikke så mange kort som har det, men det begynner å komme...

 

AtW

5268385[/snapback]

 

Det visste jeg ikke.. Trodde de nyeste modellene til ATI og nVidia støttet Dual Link.. Hvertfall toppmodellene.. Så lenge man har DVI kabel som støttet det selvfølgelig.. Da blir det straks verre.. Da går det vel ikke med 2x 7800 GTX 512 som jeg kommenterte..

Lenke til kommentar

Poenget er vel om skjermkortet har dual-ling DVI eller ikke? Og det er ikke så mange kort som har det, men det begynner å komme...

 

AtW

5268385[/snapback]

 

Det visste jeg ikke.. Trodde de nyeste modellene til ATI og nVidia støttet Dual Link.. Hvertfall toppmodellene.. Så lenge man har DVI kabel som støttet det selvfølgelig.. Da blir det straks verre.. Da går det vel ikke med 2x 7800 GTX 512 som jeg kommenterte..

5268415[/snapback]

 

Ja, det stemmer vel det, men jeg regner toppmodellene som "ikke så mange kort" men som sagt, det blir sikkert mer og mer vanlig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Med 30" skjerm begynner man å nærme seg "stort nok". Har sittet foran både 23 med (wuxga) og Apple sin 30, og for meg så ble 30 tommeren rett og slett for stort. Dette kommer selvfølgelig en del an på hva som skal være bruksområdet for skjermen. For mitt eget bruk, som mest består av gaming, musikk og regulær surfing, stopper nok "bigger is better" ved 22-23 tommer og WUXGA.

Lenke til kommentar
Hmm, jeg vil jo fremdeles ha mer plass i bredden med mine to 20", 3200 vs 2560..  :hmm:

5268448[/snapback]

 

Ja, fordelen med 30-tommer er feks fim, og skjermstørrelsen i spill, ulempen er at man ikke kan kjøre en fullscreen-applikasjon på bare halve det synlige området. Perosnlig går jeg nok heller for 2*20

 

AtW

5268461[/snapback]

 

Ved bruk av nView programvaren til nVidia kan man dele skjermen i to eller flere områder og maksimere til kun et av områdene ved å holde inne ALT når man trykker på maksimer :) Er dette jeg gjør på min 2405 FPW, har browser/word/iTunes på venstre siden og msn/mediaplayer video og slikt på høyresiden, fungerer flott :)

 

En slik 30 tommer hadde vært genialt, er sjokkerende hvor fort man blir vandt med 1920x1200, kunne godt trengt litt mer plass innimellom!

Lenke til kommentar
Hmm, jeg vil jo fremdeles ha mer plass i bredden med mine to 20", 3200 vs 2560..  :hmm:

5268448[/snapback]

 

Ja, fordelen med 30-tommer er feks fim, og skjermstørrelsen i spill, ulempen er at man ikke kan kjøre en fullscreen-applikasjon på bare halve det synlige området. Perosnlig går jeg nok heller for 2*20

 

AtW

5268461[/snapback]

 

Ved bruk av nView programvaren til nVidia kan man dele skjermen i to eller flere områder og maksimere til kun et av områdene ved å holde inne ALT når man trykker på maksimer :) Er dette jeg gjør på min 2405 FPW, har browser/word/iTunes på venstre siden og msn/mediaplayer video og slikt på høyresiden, fungerer flott :)

 

En slik 30 tommer hadde vært genialt, er sjokkerende hvor fort man blir vandt med 1920x1200, kunne godt trengt litt mer plass innimellom!

5268554[/snapback]

 

Men fungerer dette med video og spill?

 

AtW

Lenke til kommentar
EDIT : Sikkert litt sic fi men hvis et skerjmkort har 2 dvi utganger kan du koble de sammen slik at det blir 2x dvi = dual link?

5268402[/snapback]

Jeg tror ikke det. Jeg har i alle fall aldri hørt om muligheten.

 

 

Ellers er jeg enig i at 30 tommer er i overkant stort for vanlig desktop-bruk.

Lenke til kommentar
Da er det bra det er så mye bedre skjermkort på slike PC'er, enn Apple, ikke sant?  :innocent:

 

Ser bra ut, men tør ikke tenke på pris.

5268375[/snapback]

Tror alle nye (og noen gamle) MAC, uansett skjermkort kommer med dual-link DVI.

 

For PC så er det bare noen av toppmodellene til noen få produsenter som kommer med dual-link DVI.

Godt spørsmål, tror det bare fungerer med vinduer med ordentlige vindusrammer. Skal ærlig innrømme at jeg ikke har prøvd, spiller alltid spill i fullskjerm smile.gif
Det er en del spill som lar deg spille i vindusmodus med maksimert vindu. På den måten så kan du spille i andre oppløsninger enn det spillet tillater. F.eks. så kan du spille World of Warcraft i 1366x768 på denne måten... Det fungerer akkurat som om du spillte i fullskjerm.
Lenke til kommentar
EDIT : Sikkert litt sic fi men hvis et skerjmkort har 2 dvi utganger kan du koble de sammen slik at det blir 2x dvi = dual link?

5268402[/snapback]

Jeg tror ikke det. Jeg har i alle fall aldri hørt om muligheten.

 

 

Ellers er jeg enig i at 30 tommer er i overkant stort for vanlig desktop-bruk.

5268798[/snapback]

 

Jeg har sett at et var mosnterskjermer med enorm oppløsning har opptil 4 dvi-innganger, for å kunne få nok data, men det går vel på skjermen. Og med disse fikk man bare 40 hz eller noe refresh med 4 dvi-kabler....

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg har sett at et var mosnterskjermer med enorm oppløsning har opptil 4 dvi-innganger, for å kunne få nok data, men det går vel på skjermen. Og med disse fikk man bare 40 hz eller noe refresh med 4 dvi-kabler....

 

AtW

5268812[/snapback]

Ja, da er det kontrolleren i skjermen som har en grisejobb med å snekre sammen fire ulike innsignaler. Litt usikker på hvordan skjermkortene er konfigurert for dette, men jeg ser for med 4 x span med høyst unormale oppløsninger. Sånn er det i alle fall i et anlegg med seks projektorer som jeg har vært borti. Der er det riktignok seks ulike PC-er som styrer hvert sitt skjermbilde og en syvende som etterprosseserer og sender det ut til projektorene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...