Gå til innhold

Julegavekameraer - del 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I anledning julen har vi vil framover anbefale noen sikre julegavekameraer til forskellige målgrupper. Vi starter med forslag til hva man kan kjøpe til bedsteforeldrene. Her har valget vårt falt på HP R817. Les hvorfor.

Les mer

5267464[/snapback]

 

 

Er ikke Canon A520 et vel så bra, og mye billigere valg? Kameraet er større, har større knapper, har søker. Det kommer selvfølgelig an på hvor gamle besteforeldrene er. Mine (foreldre) er rundt 80 år og klarer kun å forholde seg til enkle valg: blitz på eller av, ta bilde inne eller ute. Er til og med litt redd for at en zoom blir for mye for dem. Er det noen som har innspill på hvilket av disse kameraene som er enklest?

Lenke til kommentar
Er ikke Canon A520 et vel så bra, og mye billigere valg? Kameraet er større, har større knapper, har søker. Det kommer selvfølgelig an på hvor gamle besteforeldrene er. Mine (foreldre) er rundt 80 år og klarer kun å forholde seg til enkle valg: blitz på eller av, ta bilde inne eller ute. Er til og med litt redd for at en zoom blir for mye for dem. Er det noen som har innspill på hvilket av disse kameraene som er enklest?

 

Nå er jo zoom noe mange i besteforeldregenerasjonen allerede har på sitt gamle analoge kamera, så jeg vet ikke om det har så mye å si... Min bestemor på snart 81 har i hvert fall hatt zoom i mange år, og det er absolutt ikke noe som har kommet som en nyhet på digitale kameraer. Så lenge de er i stand til å lære å skru det på, sette det på automatikk, zoome og skifte batterier og minnekort, vil det gå greit. Og det kan de jo i grunn fra før hvis de har hatt et kamera tidligere. Har de to minne kort, kan de levere det ene til fotografen mens de tar bilder på det andre, akkurat som før.

 

Søker kan jeg være enig i at er en liten fordel, men de lærer nok fort å se på skjermen også, og finner ut at det er vel så enkelt...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...