Gå til innhold

To SFF-maskiner med Pentium M


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Denne har en vifte på åtte centimeter som vi merket oss at gikk på rundt 600 rpm"

 

600 Rpm er jo veldig lavt (er vel begrenset hvor mye luft man får flyttet med en 80 mm på så lavt turtall), burde jo være meeeget stille om dette er riktig. Men skulle nesten tro den klarte seg uten vifte med ikke alt for mye større ribbe.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ser man på en Apple Mini Mac:

 

 

og sammenligner med "kopien" AOpen EZ915-M:

 

 

Noen som finner minst 5 fundamentale designfeil for en datamaskin anno 2005? :roll:

5264829[/snapback]

 

Jeg er litt enig, selv på vanlige stasjonære brukes det for mye plass på gammeldagse tilkoblinger, og på slike miniPCer så er det et hemningsløst sløs med plass som kunne vært brukt til bedre tilkoblinger, men jeg regner dette til en viss grad er begrenset av HKets muligheter også.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg er litt enig, selv på vanlige stasjonære brukes det for mye plass på gammeldagse tilkoblinger, og på slike miniPCer så er det et hemningsløst sløs med plass som kunne vært brukt til bedre tilkoblinger, men jeg regner dette til en viss grad er begrenset av HKets muligheter også.

5264856[/snapback]

Ja, det var da enda bra de kvittet seg med diskettstasjonen i det minste. Plassen de kunne spare ved å kutte ut parallel-port, seriel-port og PS2-porter skulle heller bli brukt til en skikkelig kortleser og integrert WLAN. VGA-porten burde blitt erstattet med en DVI-port, og kanskje noen flere USB-porter? AOpen får bare pluss for komponent-video og surround-lyd.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Nja heller en port for mye enn en for lite sier nå jeg. Det meste av styringsverktøy for lys osv til pc bruker ofte slike gamle porter, og det kan jo være greit og ha muligheten til å f.eks dimme lyset via mediepcen din :cool:

 

På apples boks mener jeg det klart mangler flere viktige innganger:

 

-- Skikkelig lydutgang

-- Mic inngang

-- Digital lyd ut og inn

-- Kortleser? Jeg ser ingen iallefall

-- For få usb tilkoblinger; det den maskinen har rekker bare til mus og tastatur.

Lenke til kommentar
Nja heller en port for mye enn en for lite sier nå jeg. Det meste av styringsverktøy for lys osv til pc bruker ofte slike gamle porter, og det kan jo være greit og ha muligheten til å f.eks dimme lyset via mediepcen din  :cool:

 

På apples boks mener jeg det klart mangler flere viktige innganger:

 

-- Skikkelig lydutgang

-- Mic inngang

-- Digital lyd ut og inn

-- Kortleser? Jeg ser ingen iallefall

-- For få usb tilkoblinger; det den maskinen har rekker bare til mus og tastatur.

5265691[/snapback]

 

Det er på tide å gjøre noe med slike styringsverktøy da, problemet med Aopen-PCen er ikke at det er for mye, problemet er at den har for mye som man ikke trenger, og for lite som man trenger.

 

AtW

Lenke til kommentar

har hatt lyst på denne shuttlen lenge... REVIEW FRA SILENT PC REVIEW må si jeg ble skikkelig imponert.... synd at HW ikke klokka for den drar opp i ca 2,4 ghz på alle tester jeg har lest :yes: eller så langt man kommer uten og gi volt

 

 

rart det der med grafikk kortet, i reviewen jeg linka til satte de inn et 6800 gt og den hadde power peak på kun 133W..... men ser jo at det kommer flere og flere skjermkort med extern psu. MULIG ASUS EXTREEME 1800XT passer med bittelitt modding :whistle:

 

 

leste noen poster over og må si jeg synest ikke man skal sammenligne denne maskina med mac mini :nei: shutteln er faktisk ei potensiell gaming maskin

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
På apples boks mener jeg det klart mangler flere viktige innganger:

 

-- Skikkelig lydutgang

-- Mic inngang

-- Digital lyd ut og inn

-- Kortleser? Jeg ser ingen iallefall

-- For få usb tilkoblinger; det den maskinen har rekker bare til mus og tastatur.

5265691[/snapback]

Også ser jeg en gammeldags modem-inngang. Den kunne sikker vært fjernet.

Lenke til kommentar

Hva med å dryle inn 4 ekstra USB porter der hvor den RS-232 porten står på Aopen PC'en. DVI synes jeg også er et must, sammen med en overgang til D-Sub (adapter).

IDE portene kunne de erstattet med mye annet snacks. Hva med å legge noen eksterne S-ATA porter til hovedkortet.

Lenke til kommentar

Sukk

 

Er det så immari vanskelig for en journalist å liste opp prisen for produkter som testes? Jeg vet det er linker til prisguiden mot slutten av artikkelen, men ærlig talt synes jeg det virker som HW.no journalister knapt nok tenker på pris når de gjør sine vurderinger.

 

Det sikkert fint for en som får låne utstyr fra produsenter, men for oss forbrukere (som visstnok hw.no er myntet på?) kan det være greit å ha noen betraktninger rundt pris, alternative løsninger på markedet til samme pris osv.

 

Nevn prisen i innledningen, og ta med pris i vurderingen mot slutten i konklusjonen. SÅ kan du linke til prisguiden og fortelle at man der finner sist oppdaterte priser.

Lenke til kommentar

Problemet er vel at tester vil være varige men prisene forandrer seg hele tiden. Det er dermed umulig å synse noe i artikklelen om pris, mye/lite for pengene eller hinte om bedre kjøp andre plasser. Om noen måneder kan prisene ha endret seg, nye produkter dukket opp og anbefalingene blir helt på jordet.

 

Jeg synes det er bra at artikler er nøytrale, så kan man selv sjekke ut andre aktuelle kjøp i samme prisklasse for å se hva som faller best i smak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...