Gå til innhold

Intel-Apple ikke før juni?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spent på å se hvordan dette går for apple. Ideelt sett så skulle jo Macene bli billigere nå, og selge til flere, men samtdig så mister de jo litt av det "eksklusive og spesielle" ryktet.

5262978[/snapback]

På den andre siden kan Ola Nerdmann snart finne ulisensierte kopier på nettet og teste ut MacOS selv. Det kan potensielt bety salgsøkning på sikt. Men jeg er spent jeg også. Dette kan gå begge veier.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Digitimes sa for en stund siden at de taiwanske progrusentee holdt på å lage g5 ibooks. Digitimes vet ALDRI hva de snakker om.

 

ATWindsor: de er som du sier i en problemstilling. Være eksklusive eller være store, personlig så liker jeg at apple er små. Like eks iPoden med en gang, når jeg var den 3-5 første i bergen som hadde en ipod. Nå synes jeg den har mistet sin tiltrekningskraft. Håper ikke det samme skjer med macene.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at Apple vil tjene stort på overgangen til Intel-prosessorer. Snart kan man endelig bruke både OS X og Windows XP på en og samme maskin (dualboot), og dermed forsvinner det kanskje største hinderet en god del PC-folk har hatt for å gå over til Mac. ;)

 

Edit: Hva ER det med forumet i dag? Plutselig tar det evigheter å poste ting her (kan jo være et lokalt problem i min enda da men... :whistle: )

 

Edit2: Jeg vet ikke om det har blitt bekreftet at man kan kjøre dualboot enda, men jeg vil i allefall anta at det lar seg gjøre.

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Spent på å se hvordan dette går for apple. Ideelt sett så skulle jo Macene bli billigere nå, og selge til flere, men samtdig så mister de jo litt av det "eksklusive og spesielle" ryktet.

 

AtW

5262978[/snapback]

 

Skjønnar ikkje heilt at dei skal bli mindre ekslusive fordi dei bytter til bedre prosessorer... :hmm:

Lenke til kommentar
Spent på å se hvordan dette går for apple. Ideelt sett så skulle jo Macene bli billigere nå, og selge til flere, men samtdig så mister de jo litt av det "eksklusive og spesielle" ryktet.

 

AtW

5262978[/snapback]

 

Skjønnar ikkje heilt at dei skal bli mindre ekslusive fordi dei bytter til bedre prosessorer... :hmm:

5263158[/snapback]

 

Mange ting er eksklusive bare fordi de er spesielle, ikke nødvendigvis fordi de er best (uten å ta stilling til om de nye CPUene er bedre). Feks mange biltyper, rørforsterkere osv, folk kjøper ikke alltid bare et produkt for det tekniske.

 

AtW

Lenke til kommentar
Mange ting er eksklusive bare fordi de er spesielle, ikke nødvendigvis fordi de er best (uten å ta stilling til om de nye CPUene er bedre). Feks mange biltyper, rørforsterkere osv, folk kjøper ikke alltid bare et produkt for det tekniske.

 

AtW

5263193[/snapback]

 

Fortell meg igjen hvorfor nå en Mac skal bli mindre attraktiv dersom vi ser bortifra det tekniske ved å bytte fra IBM til Intel.

Lenke til kommentar
Mange ting er eksklusive bare fordi de er spesielle, ikke nødvendigvis fordi de er best (uten å ta stilling til om de nye CPUene er bedre). Feks mange biltyper, rørforsterkere osv, folk kjøper ikke alltid bare et produkt for det tekniske.

 

AtW

5263193[/snapback]

 

Fortell meg igjen hvorfor nå en Mac skal bli mindre attraktiv dersom vi ser bortifra det tekniske ved å bytte fra IBM til Intel.

5263525[/snapback]

 

Fordi den risikerer å framstå som mindre eksklusiv, enkelte produkter appelerer fordi de er sjeldne, unike, dyre osv (Limited Edition ser man jo så mange steder). Uten et skjær av ekslusivitet så kan produktet bli mindre populært (selv om det forsåvidt er enda mer "ekslusivt" når det finne få av de, men det er ikke relevant, det relevante er det folk føler produktet signaliserer).

 

Jeg sier ikke at dette garantert vil skje eller noe slikt, jeg bare ser på det som en av flere mulig resultater.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Skjønnar ikkje heilt at dei skal bli mindre ekslusive fordi dei bytter til bedre prosessorer...  :hmm:

5263158[/snapback]

 

 

X86 plattformen har og er alltid sett på som billig plattformen.

Så selv om prossessoren fra intel, som kommer til sommeren, er bedre når det gjelder effektforbruk og kanskje også ytelse enn G5.

Så må det jo slå deg at det er en sammeligning med en prossessor som ikke har sett noen større endringer på over ett år.

 

Kan virke som IBM har prioritert andre ting enn Appel (Microsoft Xbox, Sony PS3 og Nintendo Revolution), noe som nok er den egentlige grunnen til at Appel skifter.

Lenke til kommentar

Apple er også ekslusivt fordi ikke så mange har det.

Ferrari hadde aldri værtekslusivt vis alle hadde hatt det.

Derfor er det litt stas å ha mac.

 

Men på den andre siden, vis flere bruker det kan man få litt flere programmer til mac og man blir kanskje mindre avhengig av Windows.

 

Kan me få Mac OS til vanlege xp pcer no ?

5263187[/snapback]

vet ikke helt hva en XP-PC er for noe, men det er uansett lett å få tak i OSX86. har vært "tilgjengelig" i flere måneder.

5265425[/snapback]

Ja, du kan innstallere Mac os x på en pc som nå kjører WinXP, men bare vis man laster den ned ulovlig.

Endret av 100smiles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...