Gå til innhold

Omtale av Battlefield 2: Special Forces (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da hadde du fetere erteskytere enn meg :O) Synes våpenlydene ligger i samme gate som de originale, jeg. Og må si meg meget fornøyd med SCAR-L og -H, disse er jo fantastiske! Anmeldelsen var ålreit.

5265113[/snapback]

 

Har du noen gang skutt G3 og MG3 i virkeligheten + evt pumpehagle og sniperrifle (7.62 mm med 10x scope) da forstår du......

 

Mangelen på visuel rekyl kontra kulespredning hører ikke sammen. Jeg kan kontrollere Siktet perfekt.. men kulene går i hytt og pine... og M249 er vel det beste eksempelet på dette (i BF2)

 

Med MG3 (ikke i spillet ,i virkeligheten) kan du plukke mål med 3 skudds byger som nybegynner helt ut til 300 meter.. I bf2:sf er du heldig om du treffer noen med 100 skudd selv om målet siktet er midt på hele tiden..og gjerne på kloss hold.. .

Endret av idos
Lenke til kommentar
Bra skrevet :w00t: , men du må ikke innstalere den nyeste patchen både før og etter  

du har innstalert  SF det holder med etter ;)

5264713[/snapback]

 

Jeg måtte iallefall gjøre dette og har hørt om andre som måtte det, men det er mulig det varierer litt fra PC til PC. Tok det i allefall med om noen skulle få liknende problem og bli sittende med skjegget fullt av postkasser :)

 

 

Da hadde du fetere erteskytere enn meg :O) Synes våpenlydene ligger i samme gate som de originale, jeg. Og må si meg meget fornøyd med SCAR-L og -H, disse er jo fantastiske! Anmeldelsen var ålreit.

5265113[/snapback]

 

Har du noen gang skutt G3 og MG3 i virkeligheten + evt pumpehagle og sniperrifle (7.62 mm med 10x scope) da forstår du......

 

Mangelen på visuel rekyl kontra kulespredning hører ikke sammen. Jeg kan kontrollere Siktet perfekt.. men kulene går i hytt og pine... og M249 er vel det beste eksempelet på dette (i BF2)

 

Med MG3 (ikke i spillet ,i virkeligheten) kan du plukke mål med 3 skudds byger som nybegynner helt ut til 300 meter.. I bf2:sf er du heldig om du treffer noen med 100 skudd selv om målet siktet er midt på hele tiden..og gjerne på kloss hold.. .

5265199[/snapback]

 

Jeg er delvis enig med deg her. Jeg synes snikskyttervåpnene har dårlig visuell rekyl og man kommer for hurtig ned i siktemidlene igjen på M95-en i forhold til ordentlig. Dette er en børse som virkelig sparker når du skyter med den, men jeg synes egentlig ikke det gjør noe at de "tilpasser" den spillet og gjør den mer brukervennlig for et hurtig gameplay.

 

Jeg synes det er generelt over god rekylgjengivelse i spillet, men føler kanskje at det er best på US-siden. Nå har ikke jeg prøvd alle modifikasjoner av AK-47 på ordentlig, og heller ikke QBZ, så jeg har ikke like god bakgrunn for å uttale meg om China eller MEC-siden. G3-en er umulig å treffe med om du holder inn knappen, som på ordentlig. 5,56-våpnene er jo i praksis ertepistoler og jeg har brukt elektriske stiftemaskiner som har større rekyl enn en M4 :)

 

Hvis du som nybegynner skjøt ned mål med en treskuddsbyge på tre hundre meter med en MG-3, er forsvaret svært interessert i deg da du må ha et naturtalent med maskingevær. Det tar tid å få den rette stillingen med saksegrepet og få rekylen til å gå fra skuldra og i en rett linje ut ræva - dette er etter min mening ikke noe en nybegynner kan. MG-3 er i mye større grad enn M249 et områdevåpen. Det skal "sage" i målet, og med en større ammunisjonstype og skuddtakt på rundt 20 i sekundet gir det en noe større rekyl enn 249, men ingen av disse er presisjonsvåpen :)

Endret av EmmJay
Lenke til kommentar
Synes BF2 er bedre enn SF i helhet. Mest pga. mapsene. SF var helt greit.

5267230[/snapback]

Liker bedre street-battle, så på den måten syns jeg Special Forces er bedre. Det største minuset med BF2 (etter min svært subjektive mening) er flyene.

 

For det første greier jeg ikke å kontrollere de skikkelig :!:

 

For det andre finner du på alle servere en eller annen gjøk som gjør hva som helst (inkl teamkill) for å få fly hele tiden

Lenke til kommentar

EmmJay, siden jeg ikke gadd å svare på irc i går, så får jeg svare her:

 

Ble kanskje litt feil formulert fra min side, men jeg er i mot at Dice/EA setter sammen ting til hva som burde vært en addon enn en expansion pack og krever penger for det. Det at man kan bruke SF våpen i vanilla BF2 er helt søkt. Våpnene i seg selv er ikke bedre i den forstand at de gjør mer dmg, men stiller meg negativ at en må kjøpe spillet får å få tilgang til dem.

 

Men på den positive siden kan du jo alltids låne bort din acct til noen som har SF, så kan de unlocke de.

Lenke til kommentar
Bra skrevet :w00t: , men du må ikke innstalere den nyeste patchen både før og etter 

du har innstalert  SF det holder med etter ;)

5264713[/snapback]

 

Jeg måtte iallefall gjøre dette og har hørt om andre som måtte det, men det er mulig det varierer litt fra PC til PC. Tok det i allefall med om noen skulle få liknende problem og bli sittende med skjegget fullt av postkasser :)

 

 

Da hadde du fetere erteskytere enn meg :O) Synes våpenlydene ligger i samme gate som de originale, jeg. Og må si meg meget fornøyd med SCAR-L og -H, disse er jo fantastiske! Anmeldelsen var ålreit.

5265113[/snapback]

 

Har du noen gang skutt G3 og MG3 i virkeligheten + evt pumpehagle og sniperrifle (7.62 mm med 10x scope) da forstår du......

 

Mangelen på visuel rekyl kontra kulespredning hører ikke sammen. Jeg kan kontrollere Siktet perfekt.. men kulene går i hytt og pine... og M249 er vel det beste eksempelet på dette (i BF2)

 

Med MG3 (ikke i spillet ,i virkeligheten) kan du plukke mål med 3 skudds byger som nybegynner helt ut til 300 meter.. I bf2:sf er du heldig om du treffer noen med 100 skudd selv om målet siktet er midt på hele tiden..og gjerne på kloss hold.. .

5265199[/snapback]

 

Jeg er delvis enig med deg her. Jeg synes snikskyttervåpnene har dårlig visuell rekyl og man kommer for hurtig ned i siktemidlene igjen på M95-en i forhold til ordentlig. Dette er en børse som virkelig sparker når du skyter med den, men jeg synes egentlig ikke det gjør noe at de "tilpasser" den spillet og gjør den mer brukervennlig for et hurtig gameplay.

 

Jeg synes det er generelt over god rekylgjengivelse i spillet, men føler kanskje at det er best på US-siden. Nå har ikke jeg prøvd alle modifikasjoner av AK-47 på ordentlig, og heller ikke QBZ, så jeg har ikke like god bakgrunn for å uttale meg om China eller MEC-siden. G3-en er umulig å treffe med om du holder inn knappen, som på ordentlig. 5,56-våpnene er jo i praksis ertepistoler og jeg har brukt elektriske stiftemaskiner som har større rekyl enn en M4 :)

 

Hvis du som nybegynner skjøt ned mål med en treskuddsbyge på tre hundre meter med en MG-3, er forsvaret svært interessert i deg da du må ha et naturtalent med maskingevær. Det tar tid å få den rette stillingen med saksegrepet og få rekylen til å gå fra skuldra og i en rett linje ut ræva - dette er etter min mening ikke noe en nybegynner kan. MG-3 er i mye større grad enn M249 et områdevåpen. Det skal "sage" i målet, og med en større ammunisjonstype og skuddtakt på rundt 20 i sekundet gir det en noe større rekyl enn 249, men ingen av disse er presisjonsvåpen :)

5266275[/snapback]

 

Ad MG3. Det er nå ti år siden jeg rørte en skarpladd MG3 for første gang har i ettertid irritert med at support gunnere er så unøyaktige i spill......... spasielt i Ghost Recon.. jeg skøt bedre som MG3 noob en supportspesialisten med MG3 der...

 

Det gøyeste i militæret var uansett å skyte skarpe missil... 390 000 kr på 3 sekund :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Rekyl i bf2 syntes jeg er helt fin, har skutt med et AG3 gæver, og den er svær.

Merker godt at du skyter med 7.62 ammo bortver, og hadde jeg haldt inne avtrekkeren hadde jeg fått noen skikkelige blåmerker i albuen.

Jeg unlocka nett et G3 i Bf2 og jeg synest den er perfekt, slenge seg ned på bakken sikte seg inn på "målet" og skyte to skudd, hadde jeg holdt knappen inne hadde jeg truffet med ett og bommet med de andre, det er ganske realistisk sier da jeg.

 

Har ikke SF så jeg skal ikke utale meg så mye om det, men har testet de fleste våpene og jeg likte de ganske godt, Assult rifla likte jeg ikke, men Spec ops, Medic ( jeg liker G36 burst) og Support riflene var ekstremt gode, jeg fann meg et Spec ops våpen og dette var stabilt og heftig, traff på ganske god avstand og jeg traff der jeg siktet , et meget godt våpen.

Når det gjaldt medic våpenet var dette også veldig bra, siden jeg er mye medic og liker Burst på våpen, det var mer stabilt og det var litt mer kraft i den enn i M16 rifla.

Men den største gleden kom fra Mg36 våpenet, dette var stabilt og bra, jeg plaffa ned to stk før jeg dessverre vart skutt av en tanks.

Våpenet var kraftig nok og jeg skaut med salver på fire skudd liggende, kjempe flott våpen.

 

Jeg kommer til å kjøpe meg SF når jeg har komt litt opp rank i bf2 :thumbup:

Endret av Litejk
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...