Gå til innhold

Dropper "royalties" på brikkesett?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er foreløpig uvisst om dette faktisk vil føre til spesielt lavere priser for forbrukeren eller om hovedkortprodusentene ganske enkelt vil foretrekke høyere marginer.

 

Blir vel det siste tenker jeg, er det ikke slik at det er mangel på slike i dag ?

5258739[/snapback]

 

Det er enorm mangel på de. Derfor så er det usansynlig at prisene vil gå ned, kanskje så vil de gå opp. Mer sansynlig det. Men i det lange løpet så vil nok prisene gå ned. Men er det bare low end markedet prisene vil gå ned, eller er det over hele rekken?? Og hvordan kan de regulere det.

Lenke til kommentar
Og hvordan kan de regulere det.

Dette er stor sett den delen av økonomi som kan kalles selvregulerende. Hvis kostnadene til det produktet du lager synker, kan man selge produktet man lager til en lavere pris og selge bedre/få til bedre avtaler med neste ledd som sannsynligvis ser det på akkurat samme måte. Dette gjelder også bare low-end markedet, dvs kontormaskiner og slikt.

Lenke til kommentar
Etter min mening er det tåpelig at Intel krever "royalties". Etter min mening hemmer det konkurransen, og Intel tjener rikelig likevel. Men nå kommer vel motargumentene.

5260208[/snapback]

Jeg vil si det heller er tåpelig at de IKKE krever royalties. -Dette betyr jo at de skviser ut alle som prøver å lage konkurerende brikkesett (som SIS gjør). og dette hemmer jo selvsagt konkurransen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...