Gå til innhold

Asetek - VapoChill Micro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det noen forskjeld på selve kjøleren mellom de ulike modellene?

 

eller er det BARE viften som er forskjellig?

5254368[/snapback]

Kun viften - kjøleren er lik.

 

Åssen er støynivået på Ultra Low Noise i forhold til Scythe Ninja?

5254415[/snapback]

Vanskelig å si med tanke på at du må selv velge vifte til Scythe Ninja - men potensielt sett kan Scythe bli nesten lydløs.

Lenke til kommentar

Kunne dere ha testet denne uten vifte? evt. montere en vifte 10cm unna, så vi kan se hvordan denne klarer seg i et "passivt" miljø?

 

Og det med monteringen, er det forsvarlig å flytte på pc'en mens denne er montert? eller bør man unngå dette?

 

Og sist, men ikke minst, hvordan er denne mot f.eks. https://prisguiden.no/vis_produkt.p...review_id=16145 ?

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

I hvilken stilling ble kjøleren testet? Min erfaring er at den yter betydelig bedre vertikal, framfor horisontal. Jeg regner med dette kommer av at varmerørene trenger hjelp fra tyngdekraften for å fungere skikkelig.

 

Hvis dere fortsatt har kjøleren, anbefaler jeg å teste dette.

Lenke til kommentar

Resultatene er fra horisontal testing.(PGA testbenk etc)

 

Vi testet derimot både veritakalt of horisontalt på Athlon64 systemet uten nevneverdige forskjeller.

 

Kjøleren står som sagt i i en liten vinkel slik at man ungår det nevnte problemet i samme grad.

 

BrAtTeRn: Passivt er ikke en opsjon for denne kjøleren, fjernet vi viften ble det nemlig meget varmt fort. Om den skulle stått passivt måtte luftgjennomstrømmningen i systemet vært utrolig god.

Lenke til kommentar
BrAtTeRn: Passivt er ikke en opsjon for denne kjøleren, fjernet vi viften ble det nemlig meget varmt fort. Om den skulle stått passivt måtte luftgjennomstrømmningen i systemet vært utrolig god.

5255272[/snapback]

 

hm...ArticOC har en sånn kjøler i systemet sitt, uten vifte. det er heller ingen form for kabinett vifter utenom 12cm'eren i mist psuen hans. alt han har gjort er å lage en dukt som leder varmlufta ut igjennom psu. dessuten er resten av systemet også passivt kjølt, så enten funker den dukten hans extremt bra (med tanke på hvor mye han kan overklokke) eller så overdriver dere litt med tanke på hvor dårlig den blir uten vifte...

 

noen tanker om dette?

 

edit: men bra test, veldig gode resultater, jeg fik lyst på en sånn i alle fall ;)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Fin test, interessant kjøler, men savner litt sammenligning mot flere andre kjølere både når det gjelder ytelse og støy.

 

Også hadde det vært greit å se et bilde eller to på hvordan den faktisk er når den er montert på et hovedkort inni et kabinett (for meg som har dårlig fantasi), eller iallefall et bra bildet som viser den på et hovedkort.

 

Tolker jeg resultatene riktig når jeg ser at den er bedre enn schyte ninja på de fleste testene (ytelse) utenom når det virkelig gjelder på et Athlon 64 system ?

Endret av unwill
Lenke til kommentar

Noe vanskelig å bytte vifte på den? Ser ikke ut som skruer som holder fast men mer "fast" installert..

Og hva er viftestørrelse?

Den er ganske fristende om jeg kan bytte ut med en silenx 9db eller 11db vifte da jeg ser de har like bra levering av CFM som viften på Ultra low noise versjonen..

 

Edit: Fant ut av det.

Det er en enkel sak å bytte ut vifte da festene er hurtigclips.

Det er en 92mm vifte og CFM på 9db versjonen til silenx er faktisk litt høyere enn originalviften (altså gir mer luft til kjøler)..

Denne virker perfekt for meg som vil ha kjøler som funker bra uten å veie sykt mye som enkelte andre..

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

Kjøp heller en Big Typhoon om du vil ha noe som kjøler godt uten å bråke. Viften som følger med de to billigste utgavene bråker som f**n, og om man tuner den ned med rheobus kjøler den for dårlig (i hvertfal for min 3800+ [email protected]). Så nå ligger VapoChill Micro i rote-boksen min og samler støv :(

 

Synes viftefestet virker litt "skranglete" også.

 

Det finnes også en utgave som har 4 rør i steden for 3 som er ment til passiv kjøling såvidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Hvor kan jeg kjøpe en sånn kjøler? finner bare ingen som selger det jeg.

5258636[/snapback]

 

Et rask søk på pridguiden finner jeg blant annet:

Komplett

Cray

Netshop

Hardawareshop

PCutstyr

Mamoz

Digital Impuls

Databutikken

 

(Norek mao)

5258645[/snapback]

 

My bad.... sjekket microplex jeg :blush: og på forhånd avskrev jeg komplett og netshop som leverandøere, lenge siden jeg shoppet deler.

Endret av teknikeren
Lenke til kommentar
Fin test, interessant kjøler, men savner litt sammenligning mot flere andre kjølere både når det gjelder ytelse og støy.

 

Også hadde det vært greit å se et bilde eller to på hvordan den faktisk er når den er montert på et hovedkort inni et kabinett (for meg som har dårlig fantasi), eller iallefall et bra bildet som viser den på et hovedkort.

 

Tolker jeg resultatene riktig når jeg ser at den er bedre enn schyte ninja på de fleste testene (ytelse) utenom når det virkelig gjelder på et Athlon 64 system ?

5258230[/snapback]

 

Ifølge SPCR så yter denne kjøleren (vapochillen) litt for dårlig på lavt støynivå. Men at den er bedre på litt høyere nivå, så om du vil ha ting stille så er jeg ganske sikkert på at ninjaen er et bedre valg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...