Gå til innhold

Enklere å oppdatere Windows Vista


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Typisk windows. De kjører fremdeles en helt håpløs kernel og systemarktitektur. Resultatet er at små endringer krever reboots. Digger heller Linux-kernelen sin løsning på dette, hvor kun endringer som bytter ut kernelen selv krever reboots. Alle andre oppdateringer går helt fint uten rebooting, siden det er mye mer modularisert. :)

 

Mitt råd til Microsoft er å skrape det de har av kjerne og arkitektur og begynne fra scratch. Ville forundret meg om de ikke hadde et ekstra utviklerteam som jobbet paralellt for å redesigne hele stasen, egentlig, men med Microsoft slutter man aldri å forundres. :)

Lenke til kommentar
Mitt råd til Microsoft er å skrape det de har av kjerne og arkitektur og begynne fra scratch. Ville forundret meg om de ikke hadde et ekstra utviklerteam som jobbet paralellt for å redesigne hele stasen, egentlig, men med Microsoft slutter man aldri å forundres. :)

5245549[/snapback]

Noko sånt du tenker på: http://programmer.no/art.php?artikkelid=20747

 

Klarer dei å minimaliserer antall restarter så er det bra det. Eg er ikkje akkurat plaga med mange restarter no, men det skader ikkje om dei fjerner dei få som er der.

Lenke til kommentar

Endelig! Dette irriterer meg grønn, spesielt på serversiden!

Hver bidige gang det kommer en windows update må jeg restarte begge domenekontrollerene, terminalserverene, filserveren, altiris-serveren, norman distrubisjon serveren osv. Bare pga en mongolid oppdatering.

 

Er jo helt på trynet at MS skal bygge server-os'ene sine på en desktop kjerne.

Lenke til kommentar
Endelig! Dette irriterer meg grønn, spesielt på serversiden!

Hver bidige gang det kommer en windows update må jeg restarte begge domenekontrollerene, terminalserverene, filserveren, altiris-serveren, norman distrubisjon serveren osv. Bare pga en mongolid oppdatering.

 

Er jo helt på trynet at MS skal bygge server-os'ene sine på en desktop kjerne.

5248590[/snapback]

 

Så bruk noe annet. Hint, BSD. Da slipper du hele problemet.

Lenke til kommentar
Mitt råd til Microsoft er å skrape det de har av kjerne og arkitektur og begynne fra scratch. Ville forundret meg om de ikke hadde et ekstra utviklerteam som jobbet paralellt for å redesigne hele stasen, egentlig, men med Microsoft slutter man aldri å forundres. :)

5245549[/snapback]

Noko sånt du tenker på: http://programmer.no/art.php?artikkelid=20747

 

Klarer dei å minimaliserer antall restarter så er det bra det. Eg er ikkje akkurat plaga med mange restarter no, men det skader ikkje om dei fjerner dei få som er der.

5246762[/snapback]

 

Tøft. :) Dog tviler jeg på at det blir noe annet enn et prøveprosjekt, siden det ville effektivt ødelagt kompabilitet med alt annet. Kanskje et nytt Server-OS?

Lenke til kommentar

Sikkert en sårt tiltrengt endring av Windows dette her.

 

Det er mange ting en gjerne ergrer seg over med Windows. For eksempel at skriving til registeret ligger helt åpent og fritt. Når skal Microsoft selv starte å utvikle bedre beskyttelse. Det må jo være bedre at Microsoft forandrer på slike sårt tiltrengte forandringer enn at alskens Anti-malware utviklere skal skreddersy en noe "halvferdig" løsning på svakhetene!?

 

Microsoft som sitter på hele kildekoden alene vil jo være den som kan løse slike problemer på den mest elegante måten. Hvis viljen er tilstede da? :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...