Gå til innhold

Julekalender 2005 - luke 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke det er så enkelt, jeg. Rettere sagt, jeg hevder hardnakket at ingen av alternativene er korrekte. Noen mener helt sikkert at dette er flisespikkeri, men jeg har virkelig ingen idé om hva jeg skal svare.

 

Om man ikke bruker en vifte, så kan det være passiv kjøling, og om man ikke bruker vann/væske, så kan det også være passiv kjøling. Jeg antar at når det snakk om vann/væske, så er det tenkt på vannkjølingssystemer; som ikke er passive.

 

Skal ikke henge meg opp i at det er litt uhelidge formuleringer på alternativene (hvis du ikke bruker vifte, kan du bruke vannkjøling, og vica versa), det er bare at ingen av dem stemmer med det som er passiv kjøling. Et mye bedre alternativ ville ha "kjøling uten ekstern inngripen" eller "kjøling uten bruk av mekaniske elementer". Å eksludere enten vifter eller vann/væske er ingen definitiv avgjørelse på om det er passiv kjøling eller ikke, og dermed så står jeg igjen med to alternativer jeg må velge fra, og det går kun på lykke og fromme om jeg får rett eller ikke.

Lenke til kommentar

[snip]

 

Å eksludere enten vifter eller vann/væske er ingen definitiv avgjørelse på om det er passiv kjøling eller ikke, og dermed så står jeg igjen med to alternativer jeg må velge fra, og det går kun på lykke og fromme om jeg får rett eller ikke.

5244825[/snapback]

 

Og hvis du tror det, så har jeg en bro å selge deg.

Lenke til kommentar
Jeg er enig, litt diffuse alternativer, er vannkjøling passiv kjøling? Ikke når du kjører med pumpe vil nå jeg si...

 

AtW

5244948[/snapback]

 

Og/eller hvis du kjøler radiatoren aktivt med vifter

5244983[/snapback]

Dette er en misforståelse. Så lenge man har en pumpe i et vannkjølingssystem, så er det ikke lenger passivt.

Lenke til kommentar

Er sikker på at svaret på oppgaven er uten vifte, MEN :

Oppgaven er ikke klar nok til at jeg kan svare på den heller.

Her er det snakk om definisjoner som ikke er fagmessig definerte. En nedkjøling er en aktiv prosess uansett. For komponenten er det en aktiv inngripen uansett hvordan det foregår når denne kjøles ned til en lavere temperatur enn den ville fått uten den aktive inngripen.

Ser at det kommer mange gode bidrag til definisjoner her.

Jeg kan til nød være med på at å skru komponenten fast på en kjøleribbe er passiv kjøling.

Alt annet blir for meg aktivt.

Men sitter ribba på et skjemkort som uheldigvis også treffes av vind fra processorvifte eller andre vifter tiltenkt andre oppgaver. Er den da så passiv ?

Helt umulig oppgave dette !

Lenke til kommentar
Kanskje ikke helt tilfeldig gevinst i dagens luke heller  :whistle:

5245177[/snapback]

I tillegg til at oppgaven er elendig formulert, er dette en av tingene som irriterer meg med denne såkalte "julekalenderen".

 

Det er jo opplagt hvem som får de egentlige premiene ved åpning av lukene; regner med at produsentene må spytte inn en pen liten slant for å få lov til å paradere produktene sine i denne "konkurransen".

 

Kjip lanseringsjournalistikk på linje med de udugelige programmene som går etter ordinær sendetid på TV2/TVNorge. Man lodder ut noe verdiløst søppel for å ta inn noen reklamekroner fra produsenten og litt sms-penger fra idiotene som er dumme nok til å delta.

 

Syns hw.no kunne holdt seg for god for dette, og istedenfor returnert til den gamle kalenderen med juletilbud fra nettbutikkene. Det hadde iallefall en viss nytte for forumbrukerne generelt.

Lenke til kommentar

jeg synes folk bagatelliserer dette litt for mye!

 

hvis du skal kjøpe deg prosessorkjøler og du finner en uten vifte så står det passiv kjøling, hvis du kjøper deg vannkjøling så står det ikke passiv kjøling det står vannkjøling!

 

passiv betyr jo uten vifter og hvis du ser i oppgaven og bruker elimineringsmetoden så finner du bare ett svar.

 

alt fra meg men hvis noen påstår at jeg tar utrolig feil så fyr løs!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...