Gå til innhold

GHz-minne for spillere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den stadig økende tilgjengeligheten av DDR2-800 og DDR2-1000 indikerer for min del at DDR2 er svært moden for økt hastighet. Per i dag er det jo ingen brikkesett som støtter mer enn DDR2-667 orginalt. (Mange av de vanlige DDR2-brikkesettene er også begrenset til DDR2-533.)

 

Jeg håper vi får skikkelig støtte for DDR2-800 snart.

 

Latency og priser er jo også helt akseptable.

Lenke til kommentar
Hmm.. skal de lage minnebrikker til "gamere" burde de vel laget 2 Gb kitt, ikke 1 Gb.

Kjekt med temperaturindikering, men blir de virkelig så varme? Ingen brikker jeg har hatt noen gang har nådd slike temperaturer..

5241393[/snapback]

 

Mine OCZ Platinum Revisjon 2 PC3200 1 gb kit er ofte så varme at jeg ikke klarer ta på de. Skyldes nok delvis at jeg har de i en AOpen EY855 med Pentium M, og uten noe spess luftgjennomgang...

Lenke til kommentar
1GB holder ikke til spill lenger. Jeg sitter på det som kanskje regnes som det raskeste DDR1 minnet, og jeg kjører dem på 254 mhz 2-2-2-5. Men fremdeles er 1GB for lite, det er spesielt noe jeg merker i BF2.

5241672[/snapback]

Jeg spiller riktignok ikke BF2, men jeg kjører både HL2 og CS:S uten problem med kun 512 MB minne.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

1GB er ikke veldig fremtidsrettet. Enig som sagt over at 1GB er i minste laget for bf2, og jeg sliter med det selv. Blant annet tar det en evighet å hoppe ut på desktop-en på hjemmeboksen min når jeg spiller bf2. Antar det er litt swapping på gang. Neste boksen min blir dual-core med minst 2GB minne.

Lenke til kommentar
1GB holder ikke til spill lenger. Jeg sitter på det som kanskje regnes som det raskeste DDR1 minnet, og jeg kjører dem på 254 mhz 2-2-2-5. Men fremdeles er 1GB for lite, det er spesielt noe jeg merker i BF2.

5241672[/snapback]

Jeg spiller riktignok ikke BF2, men jeg kjører både HL2 og CS:S uten problem med kun 512 MB minne.

5241767[/snapback]

 

 

Joda det går, men om man skal spille med alt på fullt så trenger man 2GB.

Lenke til kommentar
1GB holder ikke til spill lenger. Jeg sitter på det som kanskje regnes som det raskeste DDR1 minnet, og jeg kjører dem på 254 mhz 2-2-2-5. Men fremdeles er 1GB for lite, det er spesielt noe jeg merker i BF2.

5241672[/snapback]

Jeg spiller riktignok ikke BF2, men jeg kjører både HL2 og CS:S uten problem med kun 512 MB minne.

5241767[/snapback]

 

Kan garantere deg at det er for at du er vandt til det...

 

Hadde jeg kommer å spilt på 512maskin HL2, det hadde ikke vært spillanes!

Lenke til kommentar

Til dere som sier at 512MB går fintså gjør følgende :

Etter noen timers gaming, hent opp Windows Task Manager og kikk under 'Performance' - 'Commit Charge (K)' og så 'Peak'. Står det ett tall som er høyere enn det du har i fysisk RAM der, så har Windows/spillet brukt harddisken som minne - swap/pagefila. Dette reduserer ytelsen. Nei du får ikke mindre FPS, men loading tar lenger tid, samt at man kan oppleve rar hakking som ikke har med lav fps å gjøre .

 

Dette er ikke noe jeg TROR, men noe jeg faktisk har erfart. ;)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Til dere som sier at 512MB går fintså gjør følgende :

Etter noen timers gaming, hent opp Windows Task Manager og kikk under 'Performance' - 'Commit Charge (K)' og så 'Peak'. Står det ett tall som er høyere enn det du har i fysisk RAM der, så har Windows/spillet brukt harddisken som minne - swap/pagefila. Dette reduserer ytelsen. Nei du får ikke mindre FPS, men loading tar lenger tid, samt at man kan oppleve rar hakking som ikke har med lav fps å gjøre .

 

Dette er ikke noe jeg TROR, men noe jeg faktisk har erfart.  ;)

5242105[/snapback]

 

Helt enig, synes de bør slutte å lage noe under 512 moduler og egentlig så er 1GB moduler de som bør være tingen. Lei at de selger så mange 2x512, en tullete måte å bruke minneplassene. Og alle nye datamaskiner bør ha minimum 1GB. De som sier at 512 er nok bør se tilbake på Bill gates og hans 640kb Ram er nok utsagn. Time change, og i dataverden skjer dette raskt.

Lenke til kommentar
1GB holder ikke til spill lenger.

5241672[/snapback]

 

Du mener da selvfølgelig ikke alle spill, men noen spill. ;)

5242047[/snapback]

 

Jeg har bitt meg merke i at selv civ4 trekker 1300 MB på maks på min maskinm og det er endel, har kjørt uten swapfil en stund (har 2 gb), men tror kasnkje jeg skal slå den på igjen, ihvertfall om jeg har tenkt å spille....

 

Men hvor mye varme tåler en rambrikke? Mine er relativt varme, ganske varme å ta på (dvs å ta på varmesprederene)

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har 512mb minne og kjører Half Life 2 med alt på fullt 1600*1200, loading går veldig fort. Men jeg merker på Battle Field 2 og Age Of Empires 3 at loading og den rare laggen som ikke har med fps å gjøre, det er bare små korte pauser på et par hundredeler. Jeg har en athlon 64 3500+, XFX 6600GT, samsung spinpoint s-ata 200gb, men bare et Corsair XMS3200C2 DDR-DIMM 512MB PC3200 kort, jeg skal kanskje kjøpe et nytt snart, gleder meg til å se effekten av det :D. kanskje jeg får noe høyere enn 1024*768 på bf2 :dribble:

Synd at ikke AMD støtter DDR2 enda, kan tenke meg hva et par av disse hadde gjort med systemet mitt :D:D

Endret av micke090
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...